اخبار داغ

نماینده مردم هرمزگان در مجلس:

دولت با ایجاد چارچوب به مدیریت فضای مجازی بپردازد/ قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم ورود کند

دولت با ایجاد چارچوب به مدیریت فضای مجازی بپردازد/ قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم ورود کند
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت:فیلترینگ، مسدود کردن و برخورد راهکار مقابله با چالش های فضای مجازی نیست بلکه باید با مدیریت صحیح و ایجاد چارچوب های مناسب اجازه ترویج ناهنجاری به افراد ندهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ناصر شریفی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به مساله فضای مجازی و چالش های این عرصه اظهار کرد:به واسطه رشد فزاینده علم و تکنولوژی باید به سمتی حرکت کنیم که تمامی عرصه های پیش رو در خدمت علم درآیند و با بهره گیری مناسب از فضای مجازی در راستای تعالی جامعه گام برداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی گفت:استفاده از ظرفیت ها اثرات مثبتی را برای رشد علمی به دنبال دارد که این امرنیز بسته به نحوه استفاده افراد است.

,

نماینده غرب هرمزگان افزود:ماهیت هیچ چیزی بد نیست و بسته به کارکردها و استفاده انسان ها دارد از این رو فضای مجازی بستری مناسب برای اطلاع رسانی سریع است و به رشد علمی و آگاهی بخشی کمک می کند.

,

شریفی با بیان اینکه در حال حاضر اثرات منفی فضای مجازی گریبان گیر جامعه شده است،تصریح کرد:انتشار تصاویر و صحنه های دردناک توسط کاربران بخشی از اثراث منفی فضای مجازی است که با ماهیت جامعه اسلامی همخوانی ندارد.

,

عضو فراکسیون اهل سنت مجلس خطاب به جوانان عنوان کرد:در جامعه مسلمان تحت هیچ عنوانی نباید با حیثیت و آبروی افراد بازی شود چرا که حق الناس است و طبعات منفی برای آحاد ملت به دنبال دارد.

,

وی یادآور شد:تاکنون چارچوبی برای فضای مجازی تعریف نشده و این اهمال کاری موجب شده تا شاهد ترویج ولنگاری و ناهنجاری های اجتماعی باشیم چنانچه اگر به مساله ورود نشود، اثرات مخرب آن دامن همه را خواهد گرفت.

,

شریفی یادآور شد:عده ای در فضای مجازی به دلالی، تخریب و ترور شخصیت ها می پردازند و ادامه این رویه در فضای واقعی اثرات منفی همچون کاهش اعتماد مردم به جامعه و خانواده، هتک حرمت و تخریب اعتبار افراد را به دنبال دارد که موجب نگرانی نخبگان و دلسوزان کشور شده است.

,

نماینده غرب هرمزگان در مجلس با تاکید بر مدیریت فضای مجازی توسط دولت اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب در فضای مجازی باعث می شود تا جامعه خصوصا ساختار خانواده دچار خدشه و آسیب نشود چه بسا که به واسطه استفاده نادرست از این فضا شیرازه خانواده ها از هم پاشیده شده است.

,

وی ادامه داد: فیلترینگ، مسدود کردن و برخورد راهکار مقابله با چالش های فضای مجازی نیست بلکه باید با مدیریت صحیح و ایجاد چارچوب های مناسب  اجازه ترویج ناهنجاری به افراد ندهند.

,

شریفی گفت: هم اکنون استفاده از فضای مجازی در جهت ارتقاء سطح بینش، دانش،علم و پویایی کمتر شده و در مقابل جنبه های منفی آن پررنگ است که صیانت از حریم خانواده و جامعه در این جولانگاه را به دغدغه اصلی دلسوزان نظام مبدل کرده است.

,

نماینده غرب هرمزگان در مجلس با تاکید بر ورود دستگاه قضایی به عرصه فضای مجازی خاطر نشان کرد:قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم باید ورود کند و‌ با افراد حقیقی،حقوقی و رسانه نما که با دلال بازی به نشر اکاذیب و‌ترویج فساد می پردازند برخورد کنند چنانچه اگر قبح مساله شکسته شود دیگر نمی توان آن را جمع کرد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه