اخبار داغ

گزارشی از اقدامات یک قاضی که لرزه بر اندام بزهکاران و دانه درشت ها انداخت

کینه چند ساله مفسدین اقتصادی از حجت الاسلام مزارعی/عدالتی که بهای آن ترور و سوقصد بود+تصاویر و فیلم

کینه چند ساله مفسدین اقتصادی از حجت الاسلام مزارعی/عدالتی که بهای آن ترور و سوقصد بود+تصاویر و فیلم
اجرای عدالت و احقاق حق مظلومان همچنین مباره با دانه درشت های اقتصادی و مخلان نظم عمومی در کهگیلویه وبویراحمد از جمله خصیصه های رئیس کل دادگستری استان به شمار می آید که بهای آن ترور و سوء قد به جان وی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛ در فروردین ماه 1395 و در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری شهرستان دنا بود که رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد با قاطعیت گفت" برای ایجاد امنیت با کسی مماشات نمی کنیم" و طولی نکشید که برای حفظ امنیت این استان پرونده های مخوفی را که هیچ کس جرأت صحبت در خصوص آنها را نداشت، پیگیری و برای تحقق حقیقت و عدالت از جان خود مایه گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

, ,

 

,

با مدیران سهل انگار برخورد می کنیم

, با مدیران سهل انگار برخورد می کنیم,

حجت الاسلام  والمسلمین غلامرضا مزارعی از همان سال 95 برای مدیران خاطی خط و نشان کشید و با بیان اینکه "با مدیران سهل انگار برخورد می کنیم"، گفت: رویکرد برخی از مدیران چوب لای چرخ گذاشتن است نه ارتقای استان و این عیب بزرگی است و در صورت شاکی بودن مردم از نحوه عملکرد دستگاه ها، با مدیران سهل انگار برخورد می کنیم و هر اداره ای که بخواهد در کار مردم گره بیندازد در کارش گره می اندازیم. که این نشان از شجاعت و حق طلبی وی بوده است.

,

 

,

, ,

 

,

برخورد قاطع با اخلالگران مسلح

, برخورد قاطع با اخلالگران مسلح,

مزارعی در نشست های مختلف به برخورد جدی و قاطع با مجرمانی که دست به اسلحه می برند تأکید می کرد و می گفت: کسانی که دست به اسلحه می برند باید در همان محل با آنها برخورد شود و به شدت مجازات شوند، اخلالگران مسلحانه در امنیت عمومی محارب هستند و به سزای عملشان می رسند و کسانی که با عربده کشی و چاقو کشی و اسلحه کشی امنیت جامعه را به خطر می اندازند، خودشان را آماده مجازات کنند، و در همان زمان از اعدام ۵ نفر از کسانی که به حریم مردم تجاوز کردند خبر داد.

,

 

,

وی از آمادگی کامل دستگاه قضا برای اجرای کامل قانون خبر داد و گفت: در راه اجرای قانون و عدالت و برای احیای امنیت مردم، آماده ایم که جانمان را هم فدا بکنیم.

,

 

,

مزارعی با اشاره به سرقت مسلحانه در گچساران که منجربه کشته و مجروح شدن سه نفر شد تصریح کرد: کسانی که موجب رعب و وحشت در جامعه می شوند، محارب هستند و بر اساس احکام اسلامی افراد محارب به دار مجازات آویخته می شوند.

,

 

,

و مشاهده کردیم که سارقان مسلح طلافروشی گچساران پس از دستگیری و محاکمه در محل وقوع جرم ودر ملا عام به دار مجازات آویخته شدند.

,

 

,

و نمونه دیگر آن نیز که در یاسوح اتفاق افتاد بطوریکه در دی ماه 1396 در یک روز بارانی مجرمان اقدام به تعقیب طلافروش کرده و پس از آنکه او را به قتل رساندند ، سپس با پوشش زنانه و استفاده از ریموت کنترل مغازه که آن را ربوده بودند ، وارد مغازه طلافروشی شده و طلاها را سرقت نمودند، رئیس کل دادگستری استان در کمتر از گذشت یک سال از این اتفاق گفت: سارقین طلافروشی شهر یاسوج به اتهام محاربه و سرقت مسلحانه به اعدام در ملاء محکوم شدند.

,

 

,

, ,

 

,

دستگیری  گروه 6 نفره نفاق در کهگیلویه و بویراحمد

, دستگیری  گروه 6 نفره نفاق در کهگیلویه و بویراحمد,

مدیرکل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این گروه 6 نفره از ایادی استکبار وابسته به گروه نفاق بوده که خارج از کشور دستور گرفته و مبادرت به حرکات ایذایی بر علیه نظام می نمودند،این جیره خواران استکبار اقدام به شعار نویسی و توهین به مقدسات و همچنین آتش زدن بنرهای تبلیغاتی منقش به تمثال شخصیت های ملی و مذهبی می کردند که س از ارتکاب جرم، از اقدامات خرابکارانه، عکس و فیلم تهیه و برای سرکردگان خود ارسال می کردند.

,

در ادامه این مقام ارشد قضایی افزود: پس از طی تشریفات قانونی رسیدگی، این افراد به حبس و نفی بلد از 8 تا 18 سال محکوم شدند.

,

 

,

 

,

 

,

مبارزه با فساد اداری و مدیران متخلف

, مبارزه با فساد اداری و مدیران متخلف,

مزارعی نیز در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب استان با بیان اینکه قاطعیت یک قاضی در رأی و قلم اوست، عنوان کرد: به مخلان امنیت مهلت نمی دهیم و حاشیه امنی برای افراد وابسته به مسئولین کشوری و استانی وجود ندارد.

,

وی همچنین در آیین شعر و خاطره گویی هفته دفاع مقدس سال 1397 و تجلیل از رزمندگان قضات استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: مدیری که وظایف خود را به خوبی آنجام نمی دهد جفا کرده است به خون شهدا، مسوولی که دارایی خود را هزار میلیارد اعلام می کند باید مشخص شود از چه راهی به این ثروت رسیده است و این ها را از‌کجا آورده است، این ظلم به خون شهداست.

,

رئیس کل دادگستری در نشست با دانشجویان دانشگاه یاسوج  ادامه داد: از سال ۹۵ تا کنون ۱۶ مدیر را آوردیم و بازداشت داشتیم، مبارزه با فساد تازه نبوده است و از قدیم شروع کرده ایم، درست است که برخی ها مسیر ولایت را ترک‌ کرده اند اما ما ریچارد نیکسون نداریم برخی ها از اول با این نظام مشکل داشتند.

,

در برخورد با مفسدان در سال ۹۵ سه مدیرکل را در استان بازداشت کردیم

,

 

,

, ,

 

,

استفاده از نیروهای بومی در دستگاه قضا

, استفاده از نیروهای بومی در دستگاه قضا,

مدیرکل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از بدو ورود خود به استان توجه ویژه ای به استفاده از مدیران بومی و نخبه های استان داشت تا جایی که نیک مرام معارفه رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب استان در مراسم معارفه خود عنوان کرد: زمانیکه رئیس دادگستری استان برای اولین بار به استان آمدند در جلسه ای بیان کردند که می خواهند مدیرانی را برای کارایی بیشتر پرورش دهند و برعکسِ مدیران غیربومی، هیچ کسی را خارج از این استان به این استان نیاوردند همه ظرفیت های این استان را از جوانان بومی این استان پُر کردند و بیشتر از ظرفیت استان استفاده کردند برخی از فرزندان شما مدیران در استان به همت حجت الاسلام مزارعی مسئولیت دارند شاید اگر ایشان نبودند به علت پرونده سازی هایی که علیه فرزندان شما بود در این کشور هیچ جایگاهی نداشتند.

,

 

,

, ,

بچه هایم را برای کار در اینجا تحریم کردم

, بچه هایم را برای کار در اینجا تحریم کردم,

حجت الاسلام مزارعی در نشست با دانشجویان دانشگاه یاسوج گفت: از ۱۴ سالگی وارد حوزه علمیه شدم همه مزارعی های وابسته به من اگر در این استان و در دادگستری مسولیت دارد را پیدا کنید تا به او جایزه بدهم، بچه هایم را برای کار در اینجا تحریم کردم، پسر من دفترچه وکالتش را تمدید نکرد و کار وکالت نمی کند چرا؟ چون پسر من است و می گوید از فلان کار استفاده می کند، به پسرم گفتم در هیچ اداره ای از استان نباید وارد شوی و فوری استعفا کرد، به طور قانونی هیچ مشکلی ندارد در شعبه کنار من پرونده بگیرد اما چنین اجازه ای را به هیچ کدام از فرزندانم ندادم،

,

در نزاع دسته جمعی ۳۸ درصد کاهش داشتیم بعد از کیش، امن ترین استان کشور هستیم، نگاه قضایی هم آمرانه و هم عاطفانه است، در یک سال و نیم گذشته پنج قتل را سازش کردیم، کسی که به حقوق مردم تعرض می کند باید برخورد کنیم اگر برخورد نکنیم این آرامش نیست.

,

, ,

 

,

حضور میدانی در بازار و کنترل قیمت ها

, حضور میدانی در بازار و کنترل قیمت ها,

حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد همراه با برخی از معاونین و دادستان مرکز استان و همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به صورت میدانی وضعیت بازار یاسوج را مورد بررسی قرار داد.

,

مزارعی که نشان می‌داد عزم جزمی برای مقابله با ایجاد هر گونه مشکل در بازار شهر یاسوج دارد قیمت‌ها را در مغازه‌های عمده‌فروشی بازار عمده‌فروشان خیابان 13 آبان یاسوج مورد بررسی قرار داد و پس از آن هم سراغی از قصابان و قیمت گوشت در بازار گرفت.

,

 مزارعی در این بازدید دو ساعته توصیه‌های اخلاقی هم به مغازه‌داران داشت از جمله این که الکاسب حبیب‌الله و همچنین دستور داد آن دسته از مغازه‌دارانی که قبل از رسیدن به درب مغازه‌هایشان فرار را بر قرار ترجیح داده‌اند از سوی مسؤولان صنعت و تجارت مورد بازخواست قرار گیرند که چرا ترسیده‌اند و درب مغازه را بسته و رفته‌‌اند.

,

 

,

, ,

 

,

اولتیماتیوم به بانک های متخلف و مبارزه با مفسدان اقتصادی و دانه درشت ها

, اولتیماتیوم به بانک های متخلف و مبارزه با مفسدان اقتصادی و دانه درشت ها,

رییس کل دادگستری استان در نشست با روسای بانک های استان گفت: در تمام بانک ها ناظر گذاشته ایم و برخورد با سهل انگاری را در دستور کار قرار داده ام، ضمن ارادت اگر پرونده ای که وثیقه گذاشته اند ارزش ریالی ملک کمتر از تسهیلات باشد و کارشناسی نشده باشد، برخورد خواهیم کرد.

,

مزارعی ادامه داد: مدیر بانکی که می گوید 5 روز تاخیر داری اما وثیقه چند صد میلیاردی می گیرد باید با او برخورد کرد، اینها خیانت است و در برابر آن کوتاه نمی آییم، از امروز کل نیروهای ناظر از جمله دادستان و نیروهای نظارتی را در این کار بسیج کرده ام و اگر خطایی ببینم اشد مجازات را اعمال می کنم.

,

وی افزود: افرادی هستند که در زیر کپر زندگی می کنند، بی حساب و کتاب پول بیت المال را داده اید  بعد می گویید نداده ایم، اینها متهم هستند! حراست بانک ها مکلف هستند که گزارش کنند و در حوزه ثبت اسناد نیز باید نظارت دقیق شود، کارشناس بانک و ارزیاب ها کمتر از آنها نیستند و اگر کارشناس خواستید به ما بگویید تا کارشناس بفرستیم، اگر کارشناسی در گزارشات خود خلاف واقع گزارش دهد اشد مجازات را اعمال می کنم.

,

 

,

, ,

 

,

مقابله با مدیران متخلف و برخورد قضایی با استخدام های فله ای

, مقابله با مدیران متخلف و برخورد قضایی با استخدام های فله ای,

یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار مدیرکل دادگستری استان مقابله با دو تن از مدیران متخلف در خصوص بکارگیری و جذب فله ای در کهگیلویه وبویراحمد بود که برای آنها احکام قضایی صادر شد و حتی حکم شلاق و انفصال از خدمت نیز برای آنها صادر و پرونده آنها به قاضی مربوطه تحویل داده شد.

,

مزارعی در نشست مدیران هسته های گزینش مطرح کرد: اینکه فردی در چه طایفه ای زندگی می کند یا با چه اشخاص سیاسی و دینی ارتباط دارد ملاک گزینش نیست، گاهی اوقات شاید نامه مسئولی برای گزینش راهگشا باشد، اما ملاک نیست.

,

مبنای گزینش را نتیجه ی کار خودتان قرار دهید، اینکه فرد با چه کسی ارتباط دارد و به کی وصل است ملاک نیست این سفارش ها ممکن است کمک کننده باشد ولی مبنای عمل گزینش نیست ، افراد را بر مبنای خصائص شان مورد گزینش قرار دهید.

,

 

,

 

,

اجرای عدالت اجتماعی در خصوص پتروشیمی

, اجرای عدالت اجتماعی در خصوص پتروشیمی,

وی درباره پتروشیمی بویراحمد نیز گفت: اگر قرار است ایجاد شود اول باید بحث اعتبار آن مشخص شود ما هنوز در این قسمت‌ گرفتار هستیم، این فرد اعلام کند که آورده من این است بدون آورده که نمی شود اگر بدون آورده است خودم نیز می توانم پتروشیمی را بسازم اگر آورده وجود دارد این آورده نیز اعلام شود، اگر کسی کاری کند و رونق دهد خوشحال می شویم اما اگر بناست استفاده شود برای ما مهم نیست چه کسی باشد جلوی آن را می‌گیریم نه از تهدید و نه از لشکر نمی ترسم.

,

رئیس کل دادگستری ادامه داد: اگر قرار باشد تسهیلاتی از دولت بگیریم و بازپرداختی نداشته باشیم، به هر کسی بدهند می تواند کارخانه بزند، نه اینکه پول از بیت المال بگیریم  و بگوییم می خواهیم کارخانه بزنیم و برخی ها در تبلیغات اعلام می کنند که من می خواهم 100 میلیارد در پتروشیمی سرمایه گذاری کنم.

,

 

,

, ,

 

,

مبارزه با دانه درشت های اقتصادی

, مبارزه با دانه درشت های اقتصادی,

از جمله اقدامات اثر بخش و بسیار شجاعانه این قاضی القضات، مبارزه با مفاسد اقتصادی و دانه درشت های این استان بوده که با رانت و رابطه و جعل اسناد توانسته بودند وام های میلیاردی بگیرند و به اسم کارآفرینی و اینجاد اشتغال برای خود خانه های و ماشین های آنچنانی خریدار کنند.

,

 

,

ماجرای بدهکاران بزرگ بانکی در کهگیلویه و بویراحمد و مفسدان اقتصادی یکی از موضوعات داغ در چند ماه اخیر استان بود و توسط رسانه ها و شبکه های اجتماعی چرخید .

,

 

,

 رئیس کل دادگستری استان با اشاره به بزرگترین بدهکار بانکی استان که بیش از 270 میلیارد  تومان بدهکاری دارد گفت: آقای بانک ملی چرا اموال خارج از طرح را اعمال نمی کنید؟ چرا زمینی در مجاورت مجموعه آزادی که خارج از طرح است اقدام نمیکنید؟ جایی که علم و یقین دارید چرا مطالبات بانک را مزایده نمی کنید، چرا؟ اینها همه سوال است! در نجف آباد ملکی از این بدهکار وجود دارد، چرا مطالبه نمی کنید؟ کلیه اموال خارج از طرح را باید اقدام کنید، چرا انواع بیت المال را اقدام نمیکیند، اینها غیر از تعلل است؟ مخاطب بنده بانک ملی است و باید پاسخگو باشند.

,

وی همچنین از مصادره یکی از کارخانه های این بدهکار بانکی توسط بانک خبر داد و خطاب به یکی از بانک های استان گفت: ضمن ارادتی که به شما دارم اما در محکمه قضایی با برادر و بچه خود تعارفی ندارم، معادل بیش از هزار میلیارد تومان را به فلان شخص و یا مدیر بدهید و هزار میلیارد تومان ملک بیت المال را می بخشند مگر مال پدر تو است، که می بخشی؟ بدون اغماض و بدون تعارف ضمن ارادت، برخورد را در دستور کار دارم، تعارفات را کنار بگذاریم که اعتراضات جوانان نتیجه همین کار ها است، فضای مجازی را ببینید که مردم چقدر خوشحال هستند از این که قوه قضایی به دنبال مفاسد اقتصادی هستند.

,

 

,

موضع گیری های رئیس کل دادگستری و دادستان نشان از برخورد جدی با دانه درشت های مفاسد اقتصادی بوده و مردم استان نیز تقاضای برخورد جدی با این مفاسد را دارند.

,

 

,

, ,

 

,

 

,

تشرهایی که 30 میلیارد را زنده کرد

, تشرهایی که 30 میلیارد را زنده کرد,

مزارعی در ادامه روند مقابله با دانه درشت ها و مفسدان اقتصادی به بانک هایی عاملی که به برخی از افراد وام های کلانداده بودند هشدار داد که اگر تا این معوقات را وصول نکنند با آنها برخود می شود، این هشدار ها باعث شد که مزارعی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه وبویراحمد در دادگستری استان، از وصول این مبلغ توسط بانک ملی خبر دهد و از مجموعه بانک ملی برای پیگیری وصول مطالبات قریب به ۳۰ میلیارد تومان تقدیر و تشکر کرد.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

سوء قصد و ترور نافرجام

, سوء قصد و ترور نافرجام,

عصر روز گذشته خبری در فضای استان کهگیلویه و بویراحمد چرخید که رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد مورد سوءقصد قرار گرفته است.

,

بر اساس این خبر افراد ناشناس به سمت حجت الاسلام مزارعی تیراندازی کرده اند که این حمله ناکام مانده است و  حجت الاسلام مزارعی و راننده وی در این تیراندازی اسیبی نرسیده و در سلامت کامل هستند.

,

گفته می شود این تیراندازی از طرف یک خودروی پژو405 در خیابان شهید باهنر 5 صورت گرفته است و 24 گلوله به سمت خودروی رئیس کل دادگستری شلیک شده است.

,

حجت‌الاسلام مزارعی مبارزه جدی با فساد مالی و همچنین زمین‌خواری را در کهگیلویه و بویراحمد آغاز کرده و در دوره مدیریت وی بر دستگاه قضایی استان بسیاری از جرائم از جمله نزاع‌های دسته جمعی و سرقت مسلحانه به شدت در استان کاهش یافته است.

دقایقی پس از این حادثه حجت‌الاسلام مزارعی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: برای یک لحظه مقابل مفسدان کوتاه نمی‌آیم و نهایت اینکه در این راه کشته می‌شوم.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همانگونه که قبلا هم گفته‌ام  در راه مبارزه با فساد عمامه‌ام را کفنم قرار داده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که پس از سو قصد چه صحبتی برای مردم دارد افزود: مردم استان دعا کنند به عنوان یک قاضی صادق در راستای احقاق حقوق انها تلاش کنم و آرزو دارم در این مسیر کشته شوم.

,
,
,
,
,
,
,

 

, , downloadدانلود, download,
 
,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه