اخبار داغ

نحوه شناسایی کارگران فاقد بیمه برای دریافت سبدکالا / کارگران فصلی و ساختمانی فاقد بیمه مشمول دریافت بسته حمایتی هستند

نحوه شناسایی کارگران فاقد بیمه برای دریافت سبدکالا / کارگران فصلی و ساختمانی فاقد بیمه مشمول دریافت بسته حمایتی هستند
براساس آنچه که اعلام شده پس از توزیع کامل بسته‌های حمایتی بازنشستگان تامین اجتماعی، همه شاغلان بخش‌های خصوصی و غیردولتی که مشمول قانون کار هستند و بیمه‌پردازی آنها با سازمان تامین اجتماعی است، بسته حمایتی را دریافت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از وزارت کار خواست تا برای شناسایی کارگران فاقد بیمه و معرفی آنها برای دریافت سبد کالا، از ظرفیت تشکل‌های کارگری استفاده کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هادی ابوی، درباره توزیع بسته حمایت غذایی کارگران، گفت: براساس آنچه که اعلام شده پس از توزیع کامل بسته‌های حمایتی بازنشستگان تامین اجتماعی، همه شاغلان بخش‌های خصوصی و غیردولتی که مشمول قانون کار هستند و بیمه‌پردازی آنها با سازمان تامین اجتماعی است، بسته حمایتی را دریافت می کنند.

,

وی ادامه داد: این افراد از طریق لیست بیمه‌هایی که در تامین اجتماعی وجود دارد شناسایی شده و در صورت داشتن دریافتی زیر سه میلیون تومان، بسته حمایتی به آنها تعلق می‌گیرد.

,

به گفته دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، صرف‌نظر از کارگران مشمول قانون کار، بخشی از کارگران فصلی و ساختمانی فاقد بیمه هم هستند که باید شناسایی و مشمول دریافت بسته حمایت غذایی شوند.

,

ابوی از وجود شش میلیون کارگر فاقد بیمه در کشور خبر داد و گفت: بعضا عنوان می‌شود که همه این شش میلیون نفر کارگر محسوب نمی‌شوند و اگر آن را بپذیریم در حالت خوشبینانه نیمی از این جمعیت و معادل سه میلیون نفر، به شکل زیرپله‌ای و در کارگاه‌های فاقد بیمه مشغول کارند و یا به مشاغل کاذب روی آورده‌اند که برای دریافت سبد کالا، نیازمند شناسایی هستند.

,

این مقام مسئول کارگری استفاده از ظرفیت تشکل‌های کارگری را برای این منظور پیشنهاد کرد و گفت: وزارت کار به جای ادارات و سازمانهای بهزیستی، می‌تواند در قالب بخشنامه‌ای اعلام کند که کارگران فاقد بیمه به انجمن‌های صنفی و تشکل‌های کارگری استان محل سکونت خود مراجعه و نسبت به معرفی و ثبت نام برای دریافت بسته حمایتی اقدام کنند.

,

به گفته وی‌، این کار با توجه به تعداد کارگران فاقد بیمه هر استان، در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد و اطلاعات دریافتی کارگران در اختیار وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد.

,

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، گفت: قبلا هم سامانه‌ای را به منظور ثبت‌نام و شناسایی کارگران فاقد بیمه اعلام کرده بودیم تا برای چنین روزهایی بتوانیم کارگران را معرفی کنیم.در حال حاضر نیز سامانه سنای قوه قضاییه با چنین رویکردی ایجاد شده و افراد قبل از تشکیل پرونده و یا دریافت هرنوع وامی به این سامانه مراجعه می‌کنند تا یک بانک اطلاعاتی مشخص از افراد تشکیل شود.

,

پیش از این سازمان تامین اجتماعی تنها سه میلیون کارگر فاقد بیمه تامین اجتماعی دانسته و با اعلام سامانه پیامکی١٠٠٠١٤٢٠ و شماره تلفن ١٤٢٠ به عنوان پل‌های ارتباطی برای بیمه شدن ٣ میلیون کارگر فاقد بیمه بر لزوم بررسی مداوم وضعیت بیمه‌ای کارگران تاکید کرده بود.

,

انتهای پیام/

,

منبع: ایسنا

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه