اخبار داغ

مالزی اجازه ورود به ورزشکاران رژیم صهیونیستی نمی دهد / شورای پارالمپیک مالزی از تصمیم دولت حمایت کرد

مالزی اجازه ورود به ورزشکاران رژیم صهیونیستی نمی دهد / شورای پارالمپیک مالزی از تصمیم دولت حمایت کرد
ماهاتیرمحمد نخست وزیر مالزی اعلام کرد: به ورزشکاران اسرائیلی اجازه شرکت در مسابقات شنای پارای جهانی 2019 در این کشور را نمی دهیم و اگر آنها بیایند این یک جرم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماهاتیرمحمد نخست وزیر مالزی اعلام کرد: این کشور مجوزهای لازم برای ورود ورزشکاران اسرائیلی به مالزی و شرکت آنها در مسابقات شنای پارای جهانی 2019 را که در شهر کوچین برگزار می شود، صادر نخواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

قرار است مسابقات قهرمانی پاراشنای جهان 2019 در روزهای سوم تا 14 ام مرداد 1398 ( 25 جولای تا 4 آگوست 2019) در شهر کوچین مالزی برگزار شود. این مسابقات یکی از اصلی ترین مسابقات انتخابی ورودی بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو است.

,

محمد در گفت وگو با خبرنگاران در اظهاراتی دراین زمینه با تاکید دوباره بر سیاست مالزی در حمایت از مردم فلسطین گفت: براساس این سیاست، مالزی مجوز ورود ورزشکاران اسرائیلی برای حضور دراین مسابقات را صادر نمی کند.

,

وی تاکید کرد: اگر آنها تصمیم به شرکت در این مسابقات بگیرند اشتباه خواهند کرد. ما به انها اجازه نمی دهیم وارد مالزی شوند و اگر آنها بیایند این یک جرم است.

,

ماهاتیر محمد در عین حال گفت: ممکن است آنها بخواهند حق میزبانی این مسابقات را مالزی سلب کنند.

,

اظهارات نخست وزیر مالزی پس از آن مطرح شد که برخی از رسانه ها گزارش هایی در مورد اعمال فشار صهیونیست ها بر مالزی برای دریافت ویزای ورود ورزشکاران این رژیم به این کشور به منظور شرکت در مسابقات پاراشنای جهانی 2019 را مطرح کرده بودند.

,

شورای پاراالمپیک مالزی به عنوان برگزار کننده مسابقات پاراشنای جهانی 2019 نیز موضع این کشور در حمایت از فلسطینی ها را در دستور کار خود قرار داده است.

,

'استیون سیم چی کئونگ ' وزیر ورزش مالزی روز گذشته اعلام کرد : مالزی به ورزشکاران اسرائیلی مجوز ورود به مالزی را برای شرکت در مسابقات پارا شنای جهانی در کوچین نخواهد داد.

,

وی خاطر نشان ساخت: سیاست خارجی مالزی در مورد حمایت از فلسطین کاملا روشن و شفاف است.

,

وزیر ورزش مالزی گفت: دولت مالزی بر موضع و اعتراض قاطع خود در مورد اشغال فلسطین و ظلم علیه مردم مظلوم این کشور تاکید دارد.

,

مالزی با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارد و دولت و مردم مالزی همواره یکی از حامیان فلسطینی ها در عرصه های بین المللی بوده اند.

,

محمد پیشتر نیز با تصمیم دولت اسکات موریسون مبنی بر انتقال سفارت استرالیا در اراضی اشغالی به بیت المقدس به شدت مخالفت کرده بود.

,

وی در اظهاراتی با انتقاد از اقدام استرالیا در به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان 'پایتخت' رژیم صهیونیستی گفت، دولت‌ها 'هیچ حقی' ندارند که چنین کاری را انجام دهند.

,

وی تاکید کرد : قدس باید همانطور که هست باقی بماند، نه اینکه پایتخت اسرائیل شود. قدس همواره برای فلسطینیان بوده است، بنابراین چرا آنها قدسی را که به آنان تعلق ندارد، تقسیم می کنند؟ آنها چنین حقی ندارند.
مالزی پیشتر اعلام کرده که راه حل دو دولت را برای بحران فلسطین اشغالی مد نظر دارد.

,
,

انتهای پیام/

,

منبع: ایرنا

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه