اخبار داغ

وقتی اقتصاد مقاومتی در منزل معنا پیدا می کند/ کارآفرینی بانوی سیستانی با دار قالی

وقتی اقتصاد مقاومتی در منزل معنا پیدا می کند/ کارآفرینی بانوی سیستانی با دار قالی
تلاش و همت بانوی کار آفرین سیستانی زمینه اشتغال را برای اعضای یک خانواده در عرصه قالی بافی فراهم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، ام البنین میرشکار پور بانوی کارآفرین سیستانی است که توانسته علم را در فن به کار گرفته و با راه اندازی دار قالی در منزل اشتغال پایدار برای خود و دخترانش فراهم کند.

این بانوی کار آفرین در دوران جوانی با ورود به هنرستان، رشته طراحی و نقشه کشی قالی را انتخاب و با علاقه ای که به این هنر اصیل داشته، توانسته با ادغام علم با هنر امروز حاصل سال ها پشتکار و امید خود را برداشت و به درآمدزایی خانواده کمک کند.

میرشکار پور در گفت و گو با خبرنگاز ما از عدم حمایت دولتمردان گلایه کرد و گفت: قالی سیستان یکی از اصیل‌ترین قالی‌های ایران است اما امروزه با ورود فرش های ماشینی، علاوه بر اینکه ماه ها زحمت قالیباف ها، هدر می رود شاهد کساد بازار فرش دست بافت هستیم به گونه ای که مردم گرایش بیشتری به خرید فرش های ماشینی دارند این درحالی است که برای هر گره فرش دست بافت، بافنده از جان خود مایه می گذارد تا بتواند نقش زیبایی را خلق کند.

وی به مشکلات موجود عرصه بافندگی فرش اشاره کرد و گفت: با آنکه قیمت تمامی مواد اولیه بافت فرش در سطح کشور در سال های اخیر رو به فزونی رفته است اما قیمت فرش دست بافت و دستمزد بافندگان افزایش نیافته و این موضوع از مشکلات بزرگ این عرصه می باشد.

مهمترین خواسته این بانوی سیستانی، بیمه بافندگان فرش است تا خرج دوا و درمان دست هایی که براثر بافتن از بین رفته و چشمانی که کم کم بی نور شده و قلبی که نیازمند پیوند دریچه است، تامین شود.

میرشکار پور تصریح کرد: قالی بافی سختی کار خودش را دارد تا زمانی که فرش بافته نشده و به فروش نرسد، دستمزدی به ما پرداخت نمی شود و برای این قشر تسهیلات متناسب با کار نیز وجود ندارد که باید در این زمینه نیز چاره اندیشی لازم صورت گیرد.

گفته های این بانوی کار آفرین در حالی خود پر نقش تر از فرشهایی که بافته است، می باشد که صنایع دستی از دیرباز به عنوان میراثی ماندگار نسل به نسل انتقال می یابد و می طلبد که مسئولان در کاهش آلام این افراد همتی مضائف داشته و در ایجاد بازار فروش و حمایتهای مالی و معنوی تلاش وافری را از خود نشان دهند چرا که قالی بافی حرفه ای است که هنرهای زیادی را با خود به همراه دارد و به عنوان یکی از شغل های پر درآمدی به شمار می رود که زنان سرپرست خانوار می توانند از آن برای کسب درآمد بهره جویند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون،,
,
, ،,
,
, ،,
,
,
,
, ،,
,
,
,
, ،,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه