اخبار داغ

کارشناس حوزه فضای مجازی مطرح کرد؛

افزایش سواد رسانه ای گام نخست برای ورود به فضای مجازی/سلاح فعالین اجتماعی آشنایی با ترفندهای دشمنان است

افزایش سواد رسانه ای گام نخست برای ورود به فضای مجازی/سلاح فعالین اجتماعی آشنایی با ترفندهای دشمنان است
مدرس و کارشناس حوزه فضای مجازی گفت: اولین سلاحی که باید یک فعال فضای مجازی در دست داشته باشد، آشنایی با ترفندهای رسانه ای است تا مبادا خودشان درگیر بازی های رسانه ای دشمن شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن میثمی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه امروز در فضای شایعه و تهمت زیاد است و هرکس که فعالیت مثبتی انجام دهد ممکن است مورد تهمت قرار گیرد، اظهار کرد: انتظار رهبرمعظم انقلاب این است که با اقداماتی چون تولید محتوای درست، فراگرفتن تکنیک های عملیات روانی و شیوه های رسانه ای بتوانند یک جواب درست به آن شایعه بدهند و اینگونه اقدامات را خنثی کنند.

وی با اشاره به ورود جوانان به عرصه تولید محتوای درست در عرصه فضای مجازی گفت: خیلی از جوان ها تولید کننده محتوا نیستند و بیشتر مصرف کننده محتوا هستند، توصیه ما به آنها این است که در گام اول سواد رسانه ای خود را افزایش دهند تا وقتی با یک محتوای نادرست یا فیک نیوز مواجه شدند، بتوانند آن را تشخیص دهند.
 
این مدرس و کارشناس حوزه فضای مجازی با توجه به مبحث نهضت محتوا، سخنان رهبری را یک نوع حکم جهاد در عرصه فضای مجازی دانست و تصریح کرد: مفهومی در فضای مجازی وجود دارد به نام نهضت محتوا که وقتی به واقعیات موجود نگاه می کنیم درمی یابیم که این یک نوع جهاد است و در این راستا باید تولید کننده های محتوا با ترفندهای مختلف تلاش کنند و این محتوا را به دست مخاطب برسانند تا دیگر جایی برای شایعه وجود نداشته باشد.
 
آشنایی با ترفندهای رسانه ای باید اولین سلاح یک فعال فضای مجازی باشد
وی با اشاره به خصوصیات فعالین فضای مجازی و تولید کنندگان محتوا گفت: اولین سلاحی که باید یک فعال فضای مجازی در دست داشته باشد، آشنایی با ترفندهای رسانه ای است تا مبادا خودشان درگیر بازی های رسانه ای دشمن شوند.

یک فعال فضای مجازی و رسانه باید جریان های رسانه ای را بشناسند
این پژوهشگر رسانه‌های اجتماعی، دومین لازمه فعالیت در فضای مجازی را شناخت جریان های رسانه ای خواند و تصریح کرد: یک فعال فضای مجازی و رسانه باید جریان های رسانه ای را بشناسند و بداند که دشمنان داخلی و خارجی نظام اسلامی هزینه های زیادی در بحث رسانه انجام داده اند و شناخت این جریان ها می تواند کمک کند تا توطئه ها خنثی شود.
 
وی ادامه داد: سومین خصلت یک فعال عرصه فضای مجازی، فعال بودن به معنای واقعی در این فضا و شبکه های اجتماعی است و مادامی که به عنوان یک کاربر فعال و خوب فعالیت کنند، حرفی که میزنند به خوبی به مخاطب القاء می شود و لازمه آن نیز یادگیری شیوه های تولید محتوا و مدل های حرف زدن رسانه ای است.

میثمی با اشاره به فعالیت طیف های سیاسی در فضای مجازی گفت: جریان های سیاسی هر کدام می توانند تیم های رسانه ای خود را تشکیل دهند اما باید در نظر گرفتن امنیت و منافع ملی برای همه آنها به صورت مشترک رعایت شود و پس از آن برطبق سلایق خود و با محوریت امنیت ملی و حفظ نظام جمهوری اسلامی شروع به تولید محتوا کنند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
, ،,
,
, ،,
,
, آشنایی با ترفندهای رسانه ای باید اولین سلاح یک فعال فضای مجازی باشد,
,
,
, یک فعال فضای مجازی و رسانه باید جریان های رسانه ای را بشناسند,
,
,
, ،, ،,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه