اخبار داغ

فرانسه برای اعتراضات بزرگتر جلیقه‌ زردها آماده می‌شود

فرانسه برای اعتراضات بزرگتر جلیقه‌ زردها آماده می‌شود
همزمان با این که جنبش اعتراضی جلیقه زردها که نشانه‌هایی از خستگی را نشان داده بود، انرژی و نیروی تازه‌ای به دست آورده، مقامات فرانسه اعلام کردند انتظار دارند اعتراضات امروز (شنبه) جلیقه زردها بزرگتر و خشونت‌آمیزتر از هفته گذشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اریک موروان، رییس پلیس ملی فرانسه به رادیو فرانس اینتر گفت: انتظار دارم میزان مشارکت معترضان در نهمین شنبه متوالی اعتراض‌ها با میزان مشارکت آنها در اواسط دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی برابری کند؛ اعتراضاتی که همواره در نهایت منجر به درگیری با پلیس و تاخیر اموال دولتی و بناهای تاریخی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
میشل دلپوئش، رییس پلیس پاریس گفت: انتظار دارم تعداد معترضان در پاریس از ۳۵۰۰ معترضی که هفته گذشته به طرف مجمع ملی راهپیمایی کردند بیشتر باشد و پیش‌بینی می‌کنم که اقدامات آنها این بار خشونت‌آمیزتر باشد.
,
 
,
حدود ۸ هزار افسر پلیس برای نهمین هفته اعتراضات خیابانی بسیج شده‌اند. پلیس نیز از استقرار ۵ هزار پلیس در پایتخت فرانسه خبر داده است.
,
 
,
براساس گزارش خبرگزاری فرانسه در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۱۵ میلادی حدود ۵۰ هزار تن که جلیقه‌های زردرنگ که نشانه این اعتراضات است را به تن داشتند در اعتراضات سراسری شرکت کردند؛ رقمی که نسبت به هفته گذشته شاهد افزایش بود، اما نسبت به ۳۰۰ هزار تنی که برای اولین هفته اعتراضات در اواسط نوامبر ۲۰۱۸ میلادی شرکت کرده بودند کاهش چشمگیری داشت.
,
 
,
انتظار می‌رود در اعتراضات امروز هزاران معترض در مرکز شهر بورژ علی‌رغم این‌که ورود به مرکز تاریخی آن ممنوع اعلام شده است، تجمع کنند.
,
 
,
کریستف کاستانر، وزیر کشور فرانسه گفت: افرادی که فکر می‌کنند تنها چند هزار تن از مردم می‌توانند نهادهای ما را زیرسوال ببرند اشتباه می‌کنند.
,
 
,
میزان مشارکت در اعتراضات امروز بر آغاز هفته‌ای که قرار است در آن یک مذاکرات ملی در خصوص مشکلات معترضان برگزار شود، تاثیر خواهد گذاشت.
,
 
,
امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه امیدوار است که این مذاکرات که پاسخی به خواسته‌های معترضان است به کاهش خشم این معترضان کمک کند.
,
 
,
اما میزان بی‌اعتمادی نسبت به سیاستمداران، قانون‌گذاران و نمایندگان دولت این خطر را به همراه دارد که این روند را دچار مشکل کند.
,
 
,
در همین حال براساس گزارش مقامات تصاویر هفتگی از خشونت‌ها و ناآرامی‌ها بر آمار گردشگری در پاریس تاثیر گذاشته است.
,
 
,
براساس آمار به دست آمده ورود مسافران بین‌المللی به فرودگاه‌های پاریس در ماه دسامبر نسبت به سال گذشته میلادی پنج تا ۱۰ درصد کاهش داشته و رزروها برای سه ماه آتی ۶.۸ درصد کاهش داشته است.
,
 
,
ژان باتیس لموین، وزیر گردشگری فرانسه گفت: به طور ویژه گردشگرانی که از آسیا به فرانسه سفر می‌کنند از این ناآرامی‌ها بسیار ناراحت هستند و ما باید اطمینان خاطر آنها را جلب کنیم.
,
 
,
دولت پاریس موضع بسیار جدی را نسبت به اعتراضات در روستاها و شهرهای کوچک اتخاذ کرده؛ افرادی که ماکرون ۴۱ ساله را به بی‌اعتنایی به نگرانی‌های شهروندان معمولی و طرفداری از افراد ثروتمند در سیاست‌هایش متهم می‌کند.
,
 
,
منبع: ایسنا
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه