اخبار داغ

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی:

بانوان خراسان جنوبی سالانه بیش از یک کیلوگرم طلا به عتبات عالیات کمک می‌کنند/ بخش‌های دولتی در ساخت زائرسرا مشارکت نمی‌کنند

بانوان خراسان جنوبی سالانه بیش از یک کیلوگرم طلا به عتبات عالیات کمک می‌کنند/ بخش‌های دولتی در ساخت زائرسرا مشارکت نمی‌کنند
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: بانوان خراسان جنوبی سالانه بیش از یک کیلوگرم طلا برای ساخت اعتاب مقدسه کمک می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی جوینده مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات و مدیر عامل بنیاد زائر خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی از نظر ارادت به نظام انقلاب اسلامی و اهل بیت (ع) سرآمد کشور هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی افزود: در کشور استانی وجود ندارد که در بحث ارادت به اهل بیت(ع) مانند خراسان جنوبی باشد و این ارادت بی‌نظیر و مثال‌زدنی است.
,
 
,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان این‌که جمعیت کثیری از مردم استان تحت پوشش نهادهای حمایتی است، گفت: مردم خراسان جنوبی با وجود تمام محرومیت‌ها، مشکلات اقتصادی، خشکسالی‌ها و نبود صنعت مادر در میدان بازسازی عتبات عالیات و اربعین حسینی تمام قد ورود پیدا کردند.
,
 
,
مردم خراسان جنوبی را کریم می‌دانم
, مردم خراسان جنوبی را کریم می‌دانم, مردم خراسان جنوبی را کریم می‌دانم,
جوینده با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) مبنی بر این‌که انسان‌ها 4 دسته هستند سخی، لعیم، بخیل و کریم، تصریح کرد: من مردم خراسان جنوبی را کریم می‌دانم چراکه خود نیازمند هستند اما نیاز دیگران را بر خود ترجیح می‌دهند و در بحث ائمه معصومین (ع) جلودار هستند.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که مشکلات اقتصادی سال به سال افزایش پیدا می‌کند، افزود: با وجود مشکلات اقتصادی طبیعی است که میزان نذورات مردم هم کاهش پیدا کند اما ارادت و نذورات مردم خراسان جنوبی سال به سال افزایش پیدا می‌کند.
,
 
,
پیشتازبودن مردم خراسان جنوبی در سرانه نذورات
, پیشتازبودن مردم خراسان جنوبی در سرانه نذورات, پیشتازبودن مردم خراسان جنوبی در سرانه نذورات,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی سرانه نذورات و کمک به عتبات عالیات در کشور را 3 هزار تومان بیان کرد و گفت: این سرانه در خراسان جنوبی 7 هزار تومان است و مردم این استان با فاصله بسیار زیادی جلودار کشور هستند.
,
 
,
جوینده با بیان این‌که نذورات مردم به نیابت از آنها در بازسازی عتبات عالیات هزینه می‌شود، تصریح کرد: مردم خراسان جنوبی علاوه بر این‌که در ثواب بازسازی عتبات عالیات شریک هستند به اقتصاد استان نیز کمک می‌کنند.
,
 
,
وی با بیان این‌که سنگ‌هایی که در بازسازی عتبات عالیات به کار می‌رود از کارخانه‌های استان خریداری می‌شود، افزود: این سنگ‌ها داخل استان بسته‌بندی و با وسایل نقلیه همین مردم حمل می‌شود و به نوعی در چرخه اقتصادی استان نقش به سزایی دارد.
,
 
,
تعهد سالانه ستاد، 9 ماهه محقق شد/ رتبه اول خراسان جنوبی در بازسازی عتبات عالیات در کشور
, تعهد سالانه ستاد، 9 ماهه محقق شد/ رتبه اول خراسان جنوبی در بازسازی عتبات عالیات در کشور, تعهد سالانه ستاد، 9 ماهه محقق شد/ رتبه اول خراسان جنوبی در بازسازی عتبات عالیات در کشور,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: این ستاد سالیانه 3 میلیارد تومان در بحث بازسازی عتبات عالیات تعهد دارد که در 9 ماهه ابتدایی امسال این 3 میلیارد تومان محقق شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 40 تا 50 درصد افزایش پیدا کند و به بیش از 4 میلیارد تومان برسد.
,
 
,
جوینده خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز 3 میلیارد تومان متعهد شده بودیم که این میزان کمک به 3 میلیارد و 800 میلیون تومان افزایش پیدا کرد و خوشبختانه خراسان جنوبی رتبه اول کشوری در بازسازی عتبات عالیات را به خود اختصاص داده است.
,
 
,
فعالیت 850 نیرو در اعتاب مقدسه
, فعالیت 850 نیرو در اعتاب مقدسه, فعالیت 850 نیرو در اعتاب مقدسه,
وی افزود: سالانه 850 نیروی متخصص برای حضور در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین شناسایی و گزینش می‌شوند که این نیروها مهندسین و کارگران متقاضی هستند و یک ماه به صورت رایگان در اعتاب مقدسه فعالیت می‌کنند.
,
 
,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: سهم خراسان جنوبی 200 خشت طلا در هر سال است که خوشبختانه مورد استقبال مردم استان واقع شده است و خواهران خراسان جنوبی سالانه بیش از یک کیلوگرم طلا کمک می‌کنند.
,
 
,
جوینده با بیان این‌که در ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) 100 هزار متر مربع سنگ را تقبل کرده بودیم که این میزان سنگ فرآوری، بسته‌بندی، ارسال و توسط نیروهای همین استان نصب شده است.
,
 
,
مشارکت در ساخت بزرگترین پروژه مذهبی جهان تشیع
, مشارکت در ساخت بزرگترین پروژه مذهبی جهان تشیع, مشارکت در ساخت بزرگترین پروژه مذهبی جهان تشیع,
وی افزود: مردم خراسان جنوبی در بزرگترین پروژه مذهبی جهان تشیع یعنی ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) به متراژ 230 هزار مترمربع مشارکت داشتند که بخش زیادی از سنگ‌های این صحن توسط مردم تامین شده است.
,
 
,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از 14 هزار بافنده در 250 کارگاه قالی‌بافی در زمینه بافت فرش برای عتبات عالیات فعالیت می‌کنند.
,
 
,
جوینده تصریح کرد: نخ، تاروپود، نقشه و تمام وسایل مورد نیاز برای بافت فرش از داخل استان خریداری می‌شود و همین امر باعث شده که صنعت فرش در استان رونق پیدا کند.
,
 
,
طبس رتبه اول در بافت فرش
, طبس رتبه اول در بافت فرش, طبس رتبه اول در بافت فرش,
وی با اشاره به این‌که طبس در زمینه بافت فرش رتبه اول را دارد، افزود: بیرجند، سربیشه و به همین ترتیب بقیه شهرستان‌ها نیز مشارکت داشتند اما شهرستان  درمیان با جمعیت کم جزو شهرستان‌های برتر در بحث ایجاد کارگاه قالی‌بافی است.
,
 
,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: در 9 ماهه ابتدایی امسال یک هزار متر مربع فرش تولید و با قیمت کارشناسی به فروش رسیده و درآمد حاصل از آن در ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) هزینه شده است.
,
 
,
جوینده با اشاره به این‌که سال گذشته نیز همین میزان فرش بافته شده بود و سالانه 7 تا 8 درصد افزایش دارد، یادآور شد: خراسان جنوبی تنها استانی بود که با توجه به فرهنگ دیرینه و ارادت خود در زمینه بافت فرش برای عتبات عالیات ورود پیدا کرده بود و در حال حاضر 7 استان دیگر نیز در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند.
,
 
,
کسب درآمد 3 میلیارد تومانی از محل فروش فرش
, کسب درآمد 3 میلیارد تومانی از محل فروش فرش, کسب درآمد 3 میلیارد تومانی از محل فروش فرش,
وی افزود: طی سه سال گذشته، 7 هزار متر مربع فرش برای صحن حضرت فاطمه زهرا (س) تولید شده و تاکنون از محل فروش این فرش ها 3 میلیارد تومان درآمد کسب شده است.
,
 
,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به این‌که بازسازی عتبات عالیات یک گذشته رنج‌آوری داشته است، گفت: به برکت توجه مردم ایران در 13 سال گذشته به اندازه 300 سال، کار و فضاسازی شده است.
,
 
,
جوینده تصریح کرد: ساخت صحن صدیقه طاهره (س) با مساحتی بیش از  20 برابر حرم امام علی (ع) در نجف اشرف با 230 متر مربع در حال اجرا و یک کار بی نظیر است.
,
 
,
وی به پروژه 30 هکتاری در کربلای معلی اشاره کرد و تصریح کرد: در فاز اول 130 هزار متر مربع به نام صحن عقیله بنی هاشم در حال ساخت است که یک تحول جدی در اعتاب مقدسه ایجاد خواهد کرد.
,
 
,
جوینده خاطرنشان کرد: در شهر مقدس کاظمین صحن‌های جدیدی ساخته می‌شود و این به همت ارادتمندان اهل بیت (س) است.
,
 
,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی به گسترش فضاهای فیزیکی حرمین امامین عسکرین در سامرا اشاره کرد و گفت: تاکنون به ارزش 20 میلیارد تومان در بحث بازسازی حرمین و ساخت صحن‌های جدید کار و هزینه شده است.
,
 
,
نحوه هزینه‌کرد 20 میلیارد تومان
, نحوه هزینه‌کرد 20 میلیارد تومان, نحوه هزینه‌کرد 20 میلیارد تومان,
جوینده خاطرنشان کرد: این 20 میلیارد تومان به طور مستقیم در عراق هزینه نشده است بلکه در خراسان جنوبی به محصول تبدیل شده و سپس برای کار در حرم ائمه (ع) بسته‌بندی و ارسال شده است.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که امسال همه آمدند پای کار تا یک اربعین متفاوت برگزار شود، گفت: ارادت و محبت مردم خراسان جنوبی به ائمه باعث شد که مشکلات موکب‌ها کم شود و امکاناتی که انتقال پیدا کند کیفی‌تر و کمی‌تر از سال‌های گذشته باشد.
,
 
,
کمک 3 میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی به اربعین حسینی
, کمک 3 میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی به اربعین حسینی, کمک 3 میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی به اربعین حسینی,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی میزان کمک‌های مردمی در بحث اربعین حسینی را 3 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: سال گذشته 2 میلیارد تومان به اربعین حسینی کمک شده بود که امسال با افزایش قابل توجهی همراه بود.
,
 
,
وی افزود: اربعین حسینی امسال قشر راننده تمام قد وارد صحنه شدند و یکصد و 30 دستگاه تریلی و کامیون برای انتقال امکانات حضور پیدا کردند و بیشترین خدمت و سرمایه را ارائه دادند.
,
 
,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به این‌که امسال 35 موکب از خراسان جنوبی در نجف، مسیر نجف به کربلا و عمده در کاظمین مستقر بودند، گفت: موکب‌های خراسان جنوبی یک میلیون و یک‌صد هزار پرس غذای گرم در 3 وعده در بین زائران اربعین حسینی توزیع کردند.
,
 
,
جوینده به توزیع 380 هزار و 80 نفر صبحانه، 389 هزار و صد نفر نهار و 322 هزار و 860 نفر شام بین زائران حسینی اشاره کرد و افزود: یک میلیون و 300 هزار نفر از زائرین اربعین حسینی امسال از موکب های خراسان جنوبی میان وعده دریافت کردند.
,
 
,
وی افزود: یکی از ابتکارات موکب‌های خراسان جنوبی در مراسم اربعین حسینی امسال این بود که هیئت ابوالفضلی بیرجند اقدام به تهیه شیرینی بامیه برای زائران کرده بود.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که نانوایی‌های خراسان جنوبی امسال 50 تن آرد پخت داشتند، افزود: 321 هزار و 950 قرص نان پخت شد و در اختیار زائران قرار گرفت. 
,
 
,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه چای و دمنوش های خاص شهرستان های خراسان جنوبی در اختیار زائرین اربعین حسینی قرار گرفت، ادامه داد: یک میلیون و 576 هزار نفر چای و دمنوش و 321 هزار نفر شربت زرشک و زعفران دریافت کردند.
,
 
,
جوینده با بیان اینکه 407 هزار بطری آب معدنی توسط موکب های خراسان جنوبی در بین زائران توزیع شد، افزود: دستگاه بسته بندی آب خراسان جنوبی برای سومین سال متوالی به عراق منتقل کردیم شد و آب با کیفیت و سرد در اختیار زائران قرار داده شد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه 149 هزار نفر از زائران در موکب‌های استان اسکان داده شدند، افزود: بانوان خراسان جنوبی بیش از 4 هزار بالشت مخصوص سفر برای زائران درست کرده بودند.
,
 
,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: 13 هزار و 427 نفر تعمیر کفش، 13 هزار و 140 نفر آرایش سر و صورت، 9 هزار و 537 نفر از خدمات خیاطی و یک‌هزار و 870 نفر از زائران از خدمات تعمیرات تلفن همراه موکب های استان استفاده کردند.
,
 
,
جوینده به شارژ 63 هزار و 875 تلفن همراه زائران اشاره کرد و تصریح کرد: 19 هزار و 965 نفر از شست و شوی لباس و اتوکشی برخوردار شدند.
,
 
,
وی با اشاره به این‎که 35 نفر از پزشکان، پرستاران و بهیاران استان در درمانگاه خراسان جنوبی در کاظمین مستقر شدند، افزود: 3 میلیون و 501 هزار نفر از زائران از خدمات بهداشتی و درمانی موکب های استان استفاده کردند.
,
 
,
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت شبانه روزی نیروهای شهرداری در کاظمین بیان کرد: طی ایام اربعین ۲۰۹ تن زباله توسط این نیروها جمع‌آوری شد.
,
 
,
حضور بیش از 1000 خدمه در ایام اربعین در عتبات عالیات
, حضور بیش از 1000 خدمه در ایام اربعین در عتبات عالیات, حضور بیش از 1000 خدمه در ایام اربعین در عتبات عالیات,
جوینده با بیان این‌که امسال بیش از یک هزار خدمه در ایام اربعین ورود پیدا کردند، تصریح کرد: بسیاری از دستگاه‌هایی که باید با ستاد همکاری می‌کردند متاسفانه از این همکاری خودداری کردند.
,
 
,
وی  از احداث ۱۰۰ چشمه حمام و سرویس بهداشتی و یک بویلر مرکزی جهت تامین آب گرم خبر داد و افزود: ۵۰ هزار پتو برای اسکان زائران در کاظمین نگهداری می‌شود.
,
 
,
ساخت زائرسرای ارزان قیمت در مشهد مقدس در مرحله دوم خاکبرداری است
, ساخت زائرسرای ارزان قیمت در مشهد مقدس در مرحله دوم خاکبرداری است, ساخت زائرسرای ارزان قیمت در مشهد مقدس در مرحله دوم خاکبرداری است,
مدیر عامل بنیاد زائر خراسان جنوبی گفت: زائرسرای ارزان قیمت در مشهد آغاز شده که یک بخش از زمین آن را شهرداری مشهد تقبل کرده و بخش دیگر آن خریداری شده است .
,
 
,
جوینده تصریح کرد: این زائرسرا در زمینی به مساحت حدود یک‌هزار متر مربع در حال ساخت است که برای ساخت آن به 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
,
 
,
وی افزود : تاکنون یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل کمک‌های خیران برای ساخت این زائرسرا هزینه شده که مرحله اول خاکبرداری آن انجام شده و مرحله دوم در حال انجام است.
,
 
,
جوینده با بیان این‌که زائرسرای خراسان جنوبی در 9 طبقه با ظرفیت اسکان 500 نفر، در خیابان طبرسی 20 مشهد ساخته می شود، خاطرنشان کرد: در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز پیش بینی می شود در 3 سال آینده تکمیل و در اختیار زائران امام رضا(ع) قرار گیرد.
,
 
,
جوینده با بیان این‌که برای ساخت این زائرسرا که طرح آن از سال 92 آغاز شده، افزود: هم اکنون تهیه پروانه و نقشه‌برداری این طرح انجام شده است که با کمک خیران شروع به ساخت خواهیم کرد.
,
 
,
ساخت زائرسرای خراسان جنوبی نیازمند کمک خیران و مردم
, ساخت زائرسرای خراسان جنوبی نیازمند کمک خیران و مردم, ساخت زائرسرای خراسان جنوبی نیازمند کمک خیران و مردم,
مدیر عامل بنیاد زائر خراسان جنوبی گفت: زائرسرای خراسان جنوبی که برای اسکان زائران این استان در مشهد مقدس ساخته می‌شود نیازمند کمک خیران و مردم است.
,
 
,
جوینده تصریح کرد: مردم خراسان جنوبی تاکنون 250 میلیون تومان برای ساخت زائرسرا در مشهد مقدس کمک کرده‌اند.
,
 
,
وی افزود: نپرداختن به ضرورت ساخت زائرسرا، عدم آگاهی مردم و داشتن هیئت شهرها و روستاها در مشهد می‌تواند از علل عدم ورود مردم در ساخت زائرسرا در مشهد باشد.
,
 
,
عدم ورود بخش های دولتی برای ساخت زائرسرا
, عدم ورود بخش های دولتی برای ساخت زائرسرا, عدم ورود بخش های دولتی برای ساخت زائرسرا,
مدیر عامل بنیاد زائر خراسان جنوبی گفت: بخش‌های دولتی چه در بحث کمک به ساخت زائرسرا و چه در بحث عتبات عالیات ورود پیدا نکردند و نمی‌کنند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه