اخبار داغ

معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت:

ضرورت احداث یادمان شهید حاج اکبری در منطقه مارغان سردشت

ضرورت احداث یادمان شهید حاج اکبری در منطقه مارغان سردشت
معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت گفت: علی اصغر حاج علی اکبری فرمانده سپاه سردشت در سال ۱۳۶۰ توسط ضد انقلاب در منطقه عمومی مارغان این شهرستان به شهادت رسید و به شکلی غیر انسانی جنازه اش را در آتش سوزاندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سرهنگ جبار فصاحت  در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: نسل چهارم انقلاب برای آشنایی با آرمان های نظام و امام شهیدان به الگوگیری و قهرمان پروری از میان شهدایی نیاز دارد که با شهادت مظلومانه خود به آبیاری نهال انقلاب اسلامی کمک کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی بیان کرد: شهید علی اصغر علی اکبری پس از تشکیل سپاه پاسداران به عضویت در این نهاد درآمد و به خاطر عشق و ارادات خاصی که به اسلام داشت در سال ۱۳۵۹ برای پاکسازی منطقه کردستان از شر دمکرات و کومله داوطلب شد.

,

معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت گفت: وی در این راه هرگز از کشاندن اطرافیان و کسانیکه با آنها در تعامل بوده به صف حق علیه باطل تامل نکرده و همین موضوع سبب خشم ایادی استکبار از این جوان رشید شده بود.

,

وی اظهار داشت: تعیین جایزه های وسوسه انگیز برای سر این شهید بزرگوار نمونه بارزی از فداکاری ها و دشمن ستیزی وی بوده است.

,

وی افزود: شهید علی اصغر حاج علی اکبری در دهم تیرماه سال ۱۳۶۰ شمسی مصادف با ماه مبارک رمضان طی عملیاتی در کمین احزاب منحله دمکرات و کومله گرفتار می شود اما به علت نرساندن تعمدی مهمات به دستور بنی صدر رییس جمهور وقت کشورمان به همراه ۴۰ تن از همرزمان و عباس برادر کوچکش به خیل شهدا می پیوندد.

,

سرهنگ فصاحت اضافه کرد: پیکر بی جان این شهید رشید اسلام در حالی به دست دشمن افتاد که در رفتاری ناجوانمردانه و غیر انسانی تن بی جانش را در آتش سوزانده و پس از پنج روز در بیابان های سردشت رها کردند.

,

وی تصریح کرد: مردم انقلابی و همیشه در صحنه شهرستان سردشت که در دوران دفاع مقدس دوشادوش برادران رزمنده در پای انقلاب خود ۸۵۳ شهید و بیش از ۸ هزار مصدوم شیمیایی را هدیه کرده، برای پاسداشت و معرفی خون شهدایشان تقاضای ایجاد یادمان شهید حاج علی اکبری در روستای مارغان از توابع بخش مرکزی سردشت را دارند.

,

به گزارش اروم نیوز، شهید علی اصغر حاج علی اکبری فرمانده شهید سپاه سردشت همرزم سردار رشید “حاج احمد متوسلیان” فرمانده سپاه مریوان و بنیان گذار لشکر ۲۷ مکانیزه محمد رسول الله(ص) و فرمانده عملیات قرارگاه نصر، سردار شهید “ناصر کاظمی” فرمانده سپاه کردستان و نخستین فرمانده تیپ ویژة شهداء و فرماندار شهر پاوه، سردار شهید “علی گنجی زاده” دومین فرمانده تیپ ویژة شهدا، سردار شهید “حاج محمد ابراهیم همت” فرمانده سپاه پاوه و دومین فرمانده لشکر ۲۷ مکانیزه محمد رسول الله(ص) و فرمانده سپاه ۱۱ قدر، سردار شهید “سعید گلاب” مسؤول آموزش عقیدتی سپاه منطقه ۷ ، سردار شهید “صادق نوبخت” فرمانده سپاه غرب کرخه، سردار شهید “ناصر صالحی” فرمانده سپاه پاوه، سرداران شهید “غلام علی پیچک” و “محسن حاج بابا” ، سردار شهید “مختار تولی خانلو” فرمانده سپاه باینگان، سردار شهید “علی فضل خانی” مسؤول یگان پدافند قرارگاه حمزه سید الشهداء(ع)” بوده است.

,

شهرستان سردشت دارای سه یادمان بُلفَت، شهدای شیمیایی و دارساوین است.

,

شهرستان سردشت با توجه به تناسب جمعیتی دومین شهر کشور از نظر تعداد شهدا است که در دوران دفاع مقدس ۸۵۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۱۱۱ تن از این شهدای والانقام از بسیجیان و پیشمرگان کرد مسلمان و ۶۱۳ نفر نیز شهدای مردمی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه