اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

توسعه گردشگری روستاها پیگیری می‌شود/حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری در اولویت است

توسعه گردشگری روستاها پیگیری می‌شود/حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری در اولویت است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به توسعه حوزه گردشگری روستاها گفت: توسعه گردشگری روستاها پیگیری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد صنعتی منفرد امروز در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در بخش گردشگری روستایی برنامه ششم توسعه، توجه به روستاهای دارای قابلیت گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد، که در این راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نسبت به شناسایی روستاهای گردشگری و دارای بافت با ارزش اقدام کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری در توسعه پایدار روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در توسعه این امر و رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری نقش مهمی برعهده دارد.

,

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همواره به اجرای پروژه‌های طرحهای هادی روستاها با رویکرد گردشگری توجه ویژه ای دارد، گفت: بنیاد مسکن استان، طرح هادی با رویکرد گردشگری را با توجه به موقعیت گردش پذیری روستا با هدف ایجاد جذابیت برای گردشگران اجرا می‌کنند.

,

صنعتی‌منفرد به تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد 10 روستا (4 روستا دارای طرح و 6 روستا مصوب دفتر مرکزی) اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر روستاهای گلابر، ویر، خوئین و درسجین دارای طرح هادی هدف گردشگری و روستاهای ماری، حاج سیران، ولیدر، شیت، علم کندی و چپ دره شش روستا برای تهیه طرح هادی هدف گردشگری در طول برنامه ششم توسعه انتخاب شده‌اند.

,

وی از تهیه طرح روستاهای دارای بافت با ارزش به تعداد 7 روستا در سطح استان  خبر داد و گفت: روستاهای قلعه و درسجین دارای طرح بافت با ارزش‌، روستای قوزلو در دست تهیه طرح‌ و روستاهای خورجهان، انجلین، جزیمق و لار نیز جهت تهیه طرح بهسازی بافت با ارزش در برنامه ششم توسعه قرار دارند.

,

مدیرکل بنیاد مسکن استان ابراز کرد: توسعه گردشگری در روستاهای هدف گردشگری می تواند به توزیع عادلانه ثروت، ایجاد مشاغل و توسعه پایدار، حفظ منابع طبیعی، ایجاد اشتغال در بخشهای صنایع دستی منجر شود.

,

وی با تاکید بر اینکه در روستاهای هدف گردشگری باید فعالیت های اقتصادی منطبق با استعداد و ظرفیت روستا تقویت شده و توسعه یابد، گفت: در سراسر کشور ۵۰۰ روستای نمونه گردشگری انتخاب شده که سهم استان زنجان 22 روستاست که با معرفی و استفاده از ظرفیت های آن می توان به اشتغال، تولید و اقتصاد کمک کرد.

,

صنعتی منفرد خاطر نشان کرد: حفظ کالبد و هویت روستایی به خصوص روستاهای هدف گردشگری اهمیت بسیار زیادی دارد که این مهم باید در نحوه ساخت و سازها و با استفاده از مصالح بومی تقویت شود.

,

مدیرکل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با توسعه بوم گردی و گردشگری در این مناطق می‌توان، زمینه‌های ایجاد اشتغال را در جامعه فراهم کرد.

,

وی اظهار کرد‌: روستاهای هدف گردشگری این استان وقتی می توانند پذیرای گردشگران داخلی وخارجی باشند که امکانات و زیر ساخت های لازم آن فراهم باشد و البته تحقق این مهم به همکاری دستگاههای متولی امر نیاز دارد.

,

صنعتی منفرد، به ایجاد زمینه های موجود برای توسعه و ارتقای گردشگری روستایی و تبدیل گردشگری به قوه محرکه اقتصادی روستا و ارتقاء کیفیت زندگی روستایی نیز  اشاره کرد و گفت: این مهم در تحقق اهداف اقتصادی با رویکرد تولید و اشتغال نقش بسزایی دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه