اخبار داغ

گفت و گو با کارشناس ارشد فقه و حقوق؛

فضای مجازی قتل عام فرهنگی است/هدف دشمن ضربه زدن به به نقش همسر محوری در خانواده است/آسیب ها و کمبودهایی که فعالیت بانوان را به حاشیه کشانده است

فضای مجازی قتل عام فرهنگی است/هدف دشمن ضربه زدن به به نقش همسر محوری در خانواده است/آسیب ها و کمبودهایی که فعالیت بانوان را به حاشیه کشانده است
گشتاسبی: مسئولان ما باید به فکر بیفتند هر مسئولی باید در این دنیا هم در آن دنیا پاسخ گو باشد اینگونه نیست که وقتی مسئولیتی دارم فقط به دنبال حفظ موقعیت خودم باشم و تنها خانواده خودم را در نظر بگیرم پیامبر نیز وقتی از طرف خداوند به عنوان امین امت پذیرفته شد اهدافی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، مدتی است که فضای مجازی نقش بسیار پررنگی در زندگی واقعی مردم پیدا کرده است بدون شک این فضا تاثیرات مثبت و منفی زیادی بر روی افراد جامعه داشته است در این میان بانوان بیشتر در مغرض آسیب های این فضا قرار گرفته است در همین ارتباط با بانوی کهگیلویه و بویراحمدی که دارای  کارشناسی  ارشد فقه و حقوق و است هم صحبت شده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو,

 

,

ایل بانو- در ابتدا یک بیوگرافی از خودتان بگویید؟

, ایل بانو- , ایل بانو- , در ابتدا یک بیوگرافی از خودتان بگویید؟, در ابتدا یک بیوگرافی از خودتان بگویید؟,

مریم گشتاسبی نژاد هستم، در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت های زیادی داشتم دارای مدرک کارشناسی ارشد فقه و حقوق  و به مدت دو سال  مدیرکل امور بانوان استانداری و مشاور استاندار بودم  مدیر دفتر مقاومت و پایداری حوزه حوزه هنری استان، چهار سال رئیس جمعیت بانوان نخبه استان بودم.

,

 

,
, ,
 
,

ایل بانو-تعریفتان از فضای مجازی چیست؟

, ایل بانو-, تعریفتان از فضای مجازی چیست؟, تعریفتان از فضای مجازی چیست؟,

از فضای مجازی می توان هم استفاده مثبت و هم استفاده منفی کرد به فرمورده رهبر انقلاب فضای مجازی می تواند مسیری باشد که به وسیله آن یک تو دهنی محکمی به دشمن بزنیم. البته  اگر در چهت مثبت از این فضا استفاده کنیم این فضا معایب و محاسن های زیادی دارد.

,

 

,

بانوان به عنوان مدیر خانواده  نقش های زیادی در پرورش فرزند و مدیریت خانواده دارند  بهداشت، سلامت فرزند موضوعی بسیار مهم است که همواره بانوان باید بر اینها نظارت کنند اما اگر بانوان وقت زیادی از خود را در این فضا سپری کنند مشخص است که آن خانواده ممکن است از بین برود.

,

 

,

اگر فعالیت مثبتی در این فضا انجام نشود از فرزندان خود غافل می شود و این فرزندان نیز خود دچار مشکلاتی می شوند در این خصوص می توان این ضرب المثل را مطرح کرد که شبیه گله ای می شود که چوپان گله  رفته است  گله بدون چوپان نیز یا گرفتار گرگ می شود یا گرفتار کفتار و یا آسیب های دیگری را متحمل می شود نظارت بر خانواده که نباشد فرزند خانواده دچار آسیب هایی مثل دوست ناباب می شود.

,

 

,

فرزندان مادر خود را الگو قرار می دهد وقتی مادر شب تا صبح در این فضا قرار بگیرد فرزند نیز یاد می گیرد بانوان برای حضور در این فضا باید ساعت های خاصی را در نظر بگیرند که خانواده نیز دچار آسیب نشود.

,

ایل بانو-فضای مجازی تا چه اندازه بر افزایش  طلاق تاثیرگذار است؟

, ایل بانو-, فضای مجازی تا چه اندازه بر افزایش  طلاق تاثیرگذار است؟, فضای مجازی تا چه اندازه بر افزایش  طلاق تاثیرگذار است؟,

بله تاثیر دارد  حتی خود تلفن ساده خودش اعتیاد آور است اعتیاد فقط مواد مخدر نیست در هر چیزی که حد اعتدال را رعایت نکنیم دچار آسیب می شویم باید برای کارها یمان حد و مرز قائل باشیم اگر این حد و مرز را رعایت نکنیم باعث ایجاد وابستگی و اعتیاد می شود وقتی بخواهیم جدا شویم نیز می بینیم کار از کار گذشته است.

,

فضای مجازی با همه اثرات مفیدی که دارد معایبی نیز  دارد که آسیب زا هستند ممکن است آسیب های جبران ناپذیری در مرحله اول به خودمان و در مرحله دوم به خانواده بزنیم خانواده نیز رکن اصلی اجتماع است بنابراین اجتماع نیز دچار آسیب می شود.

,

ایل بانو-دلایل حضور بانوان در فضای مجازی چیست؟

, ایل بانو-, دلایل حضور بانوان در فضای مجازی چیست؟, دلایل حضور بانوان در فضای مجازی چیست؟,

شاید بیکاری و کمبود محبت تاثیر گذار باشد اما اصل ماجرا نیست اگر یک خانم بخواهد به کارهای خانه و فرزندش برسد وقت زیادی برای بیکار بودن پیدا نمی کند قرار نیست که همه بانوان شاغل باشند از طرفی شغل که فقط شغل دولتی نیست از همین اینترنت نیز می توان کارهای درامد زایی انجام  داد خیاطی نیز یک شغل است هم به فرزندش می رسد هم درآد خودش را دارد.

,

اینکه بگوییم چون شاغل نیستم بنابراین وارد فضای مجازی می شوم و بنیاد خانواده را  متزلزل کنم درست نیست  شغل خوب است اما گاهی باید برخی چیزها را نیز در نظر بگیرند پول سلامتی روح و روان فرزند را تامین نمی کند باید به فرزند محبت شود.

,

اگر خانواده آسیب ببیند هیچ پولی نمی تواند جلوی آن آسیب را بگیرد یا خانواده را از آسیب نجات دهد.

,
, ,

ایل بانو-کمبود مکان های تفریحی در یاسوج تا چه اندازه در روی آوردن  بانوان به فضای مجازی تاثیرگذار بوده است؟

, ایل بانو-, کمبود مکان های تفریحی در یاسوج تا چه اندازه در روی آوردن  بانوان به فضای مجازی تاثیرگذار بوده است؟, کمبود مکان های تفریحی در یاسوج تا چه اندازه در روی آوردن  بانوان به فضای مجازی تاثیرگذار بوده است؟,

نبود مکان تفریحی می تواند تا اندازه ای تاثیر گذار باشد  مثلا پارک بانوان که اکنون دچار چنین مشکلاتی است و ما اصلا آن را تایید نمی کنیم چون که معایب زیادی دارد مکان مناسبی برای پارک بانوان نبود در همان مدتی که مدیرکل امور بانوان بودم پیشنهاد چنین مکان هایی برای پارک بانوان داده شد اما به دلیل همین مشکلات ما موافقت نکردیم چون مناسب نبود مکانی نیز نزدیک به فرودگاه یاسوج بود که آنجا را نیز به دلیل بودن در مسیر فرودگاه هواپیما تایید نشد.

,

اما روی هم رفته هر کس باشد به تفریح و سرگرمی نیاز دارد مسئولان ما و مسئولان ارشد استان و شهرداری باید برای سلامت روح و روان بانوان فکری اساسی کنند چون وقتی روح و روان مربی بیمار باشد تیم هدایت نمی شوددر خانواده نیز وقتی مادر بیمار باشد نمی تواند نقش مادری اش را ایفا کند.

,

ایل بانو-چرا بیشتر مطالب و صفحات  موجود در فضای مجازی به گونه ای هستند که خانم  ها را جذب خودشان کنند؟

, ایل بانو-, چرا بیشتر مطالب و صفحات  موجود در فضای مجازی به گونه ای هستند که خانم  ها را جذب خودشان کنند؟, چرا بیشتر مطالب و صفحات  موجود در فضای مجازی به گونه ای هستند که خانم  ها را جذب خودشان کنند؟,

من خودم در گروه های اجتماعی و فرهنگی حضور دارم وقتی دشمن جنگی را راه اندازی می کند  از راه انداختن این جنگ اهدافی را دنبال می کند اما اهدافش از این صفحات به نقش همسر محوری در خانواده بر می گردد که می خواهند این را نقش را کم رنگ کنند دشمنان می خواهند تیر خلاص را به بنیان خانواده ها بزنند چون که می داند اگر بنیان خانواده متزلزل شود شالوده و ریشه اصلی جامعه که خانواده است از بین می رود خانواده که نباشد جامعه نیز دچار تزلزل می شود می داند اگر زن خانواده تسلیم شود تربیت فرزندان به درستی انجام نمی شود و جامعه درستی نخواهیم داشت، متولیان فرهنگی ما باید به فکر بنیان خانواده ها باشند.

,
, ,
 
,

ایل بانو-چه راه کارهایی وجود دارد که بانوان دچار آسیب نشوند؟

, ایل بانو-, چه راه کارهایی وجود دارد که بانوان دچار آسیب نشوند؟, چه راه کارهایی وجود دارد که بانوان دچار آسیب نشوند؟,

مسئولان ما  باید به فکر بیفتند هر مسئولی باید در این دنیا هم در آن دنیا پاسخ گو باشد اینگونه نیست که وقتی مسئولیتی دارم فقط به دنبال حفظ موقعیت خودم باشم و تنها خانواده خودم را در نظر بگیرم پیامبر نیز وقتی از طرف خداوند به عنوان امین امت پذیرفته شد اهدافی داشت.

,

فردی که مسئولیت قبول می کند باید تمام فضاها را برای زن خانواده به وجود بیاورند این فضاهای مثبت ممکن است از طریق کارگاه های اموزشی باشد وقتی بانوان وارد این فضا می شوند می بینند هر چیزی که مد نظرشان است در آن وجود دارد همه زرق و برق ها را دارد دشمن اینگونه برنامه ریزی کرده است وقتی شیرینی جلوی فردی باشد سراغ آن می رود مسئولان باید محیط هایی که دشمن برای بانوان ایجاد کرده است با برگزاری کارگاه های اموزشی همایش ها و برنامه های مختلف از بین ببرند  که بانوان بدانند هر شیرینی خوب نیست و اسیب هایی را نیز به دنبال دارد.

,

اینگونه نیست که دشمن دوست ما باشد طوری برنامه ریزی کرده که بنیان خانواده را فرو بپاشد و اعتماد به نفس جوانان ما را بگیرند کاری کرده اند که باور های جوانان و زنان جامعه ما ضعیف شده است خیلی از عقیده های دینی و مذهبی مردم دچار تغییر شده است همه اینها تاثیرات فضای مجازی است.

,

در باورها و ارزش های آنها تعارض ایجاد شده است چرا چون که مسئولین ما و متولیان فرهنگی ما کاری نکردند اگر کار می کردند وضعیت اینگونه نبود ما امروز شاهد افزایش آمارهای طلاق، اعتیاد و خودکشی در استان هستیم اینها آسیب هایی هستند که خانواده را دچار مشکل می کند.

,

ایل بانو-چرا استفاده مفید از این فضا به حاشیه رفته است؟

, ایل بانو-, چرا استفاده مفید از این فضا به حاشیه رفته است؟, چرا استفاده مفید از این فضا به حاشیه رفته است؟,

چون که فرهنگ سازی انجام نشده است اگر متولیان فرهنگی و مسئولین ما کار می کردند اکنون دچار چنین آسیب هایی نمی شدیم دستگاه های فرهنگی افسران فرهنگی ما هستند خانواده ها آموزش های لازم را ندیده اند وقتی وارد دریایی می شویم اما عمق ان دریا را نمی دانیم و شنا نیز بلد نیستیم ممکن است هر لحظه غرق شویم فضای مجازی نیز اینگونه است اگر با آگاهی وارد نشویم ممکن است هر لحظه غرق شویم.

,

 

,
, ,

ایل بانو-چگونه باید با این فضا مقابله کرد؟

, ایل بانو-, چگونه باید با این فضا مقابله کرد؟, چگونه باید با این فضا مقابله کرد؟,

تا زمانی که مسئولین فرهنگی و دست اندر کاران تعلیم و تربیت کشور اعتقاد راسخی به فرهنگ نرم رسانه ای که از طرف دشمن بر ملت تحمیل شده است نداشته باشند نمی توانیم افق روشنی را داشته باشیم باید دست به کار شوند و از این فضا غافل نشوند هر چند که  کنترل هایی نیز وجود دارد اما مثلا تلگرام را ببیندند مگر فیلتر شکن نیست هر کاری که مسئولان بخواهند انجام دهند خیلی شریع دشمنان پادزهرش را ایجاد می کنند سوال اینجاست مسئولین ما چکار کرده اند؟

,

یک روز داد می زنند تهاجم فرهنگی، روز دیگر ناتو فرهنگی را فریاد می زنند اما اکنون این بحث فضای مجازی قتل عام فرهنگی است دشمن خودش داد می زند من دارم می آیم مسئولان ما چیکار می کنند؟ وقتی من ببینم دشمن می اید باید سنگری پیدا  کنم مسئولان ما باید برای بانوان و افراد جامعه سنگر ایمن ایجاد کنند وگرنه ما که می بینیم دشمن چگونه وارد شده است.

,

برنامه های دشمن را نیز می دانیم هدفش را هم می دانیم وقتی همه چیز مشخص است مکان و افراد نیز مشخص است پس چرا کاری انجام نمی شود؟ مسئولانی که سهل انگاری می کنند نیروهای انقلاب هستند یا نیروهای دشمن هستن آیا دلسوز انقلاب هستند.

,

اگر نیروهای انقلاب هستند بجنبند و کاری کنند .این همه شهید رفتند که یک جامعه اسلامی و دارای عدالت و نظم و حاکمیت اسلامی و دینی حاکم باشد اما چرا وضعیت اینگونه است.

,

ایل بانو-فضای مجازی تا چه اندازه بر پوشش بانوان تاثیرگذار بوده است؟

, ایل بانو-, فضای مجازی تا چه اندازه بر پوشش بانوان تاثیرگذار بوده است؟, فضای مجازی تا چه اندازه بر پوشش بانوان تاثیرگذار بوده است؟,

بدون شک تاثیر داشته است خیلی از پوشش هایی که اینجا است را من در تهران هم نمی بینیم استان ما یک استان عشیره ای است اما متاسفانه پوششی که در اینجاست خیلی از کلان شهرها هم ندارند .

,

گفت وگو: زهرا داوودی

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه