اخبار داغ

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک:

پرستاران استان ۹ ماه اضافه کاری معوق دارند/نسبت پرستار به تخت در مرکزی کمتر از میانگین کشوری است

پرستاران استان ۹ ماه اضافه کاری معوق دارند/نسبت پرستار به تخت در مرکزی کمتر از میانگین کشوری است
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:عقب افتادن کارانه ها یکی از مشکلات عمده پرستاران بخش دولتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد جمالیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز پرستار در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: در حال حاضر ۱۴۷۵پرستار در استان مرکزی مشغول به کارند که از این تعداد تنها حدود ۱۰ درصد پرستاران، مرد هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

نسبت پرستار به تخت در استان مرکزی کمتر از میانگین کشوری است

, نسبت پرستار به تخت در استان مرکزی کمتر از میانگین کشوری است, نسبت پرستار به تخت در استان مرکزی کمتر از میانگین کشوری است,

وی ضمن ابراز تأسف از نسبت پرستار به تخت در استان تصریح کرد: متأسفانه استان در این حوزه شرایط خوبی ندارد. چون نسبت پرستار به تخت در استان مرکزی ۰.۹ است درحالی‌که استانداردهای کشوری بین ۱.۵ تا ۱.۸ است.

,

جمالیان افزود: به‌جرئت می‌توانیم بگوییم که هر پرستار در استان مرکزی کار دو نفر را انجام می‌دهد.

,

وی درباره فشار کاری پرستاران عنوان کرد: پیگیر این قضیه هستیم و اگر بتوانیم ردیف آن را جذب کنیم می‌توانیم تعداد پرستاران استان را با جذب نیروی جدید افزایش دهیم.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در استان مرکزی پرستار وجود دارد ولی ما در بخش دولتی امکان جذب آن را نداریم چون ابتدا باید از سازمان برنامه‌وبودجه، مجوز جذب بگیریم بعد ردیف آن را از وزارتخانه دریافت کنیم و درنهایت پرستار جذب کنیم.

,

وی افزود: در این مدت به دلیل افتتاح بیمارستان‌ها و افزایش تخت‌ها هنوز نتوانستیم ردیف پرستاری را دریافت کنیم.

,

جمالیان درباره وضعیت استخدام پرستاران مشغول به کار گفت: در حال حاضر اکثر پرستارانی که در استان مرکزی مشغول به کارند نیروی رسمی هستند. همچنین تعدادی از پرستاران قراردادی و تعدادی هم به‌صورت شرکتی مشغول به خدمت‌رسانی هستند.همچنین درصدد جذب تعدادی نیرو به‌صورت طرحی هستیم.

,

پرستاران استان ۹ ماه اضافه‌کاری معوق دارند

, پرستاران استان ۹ ماه اضافه‌کاری معوق دارند, پرستاران استان ۹ ماه اضافه‌کاری معوق دارند,

وی ادامه داد: وزارتخانه به ما مجوزهایی را می‌دهد که بر اساس آن می‌توانیم تعدادی از نیروهای طرحی را جذب کنیم و این نیروهای طرحی بخشی از کمبود پرستار استان را جبران می‌کنند.

,

وی سختی کار پرستاران را یکی از مشکلات ذاتی پرستاری عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات پرستاران همین سختی کار آن‌هاست و دیگر اینکه عقب افتادن کارانه‌ها یکی از مشکلات عمده پرستاران بخش دولتی است.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: پرستاران استان، با همه فداکاری خود ساعاتی را به‌عنوان اضافه‌کار مشغول بودند علیرغم وجود مشکلات اقتصادی که حتماً پرستاران هم با آن درگیر هستند، نزدیک به ۹ ماه است که اضافه‌کاری و کارانه خود را دریافت نکردند.

,

وی افزود: با همه توان خود درصدد حل این مشکل هستیم. اگر بحث‌های مالی و مطالبات بیمه‌ای وصول شود، پرستار ما تنها دغدغه بیمار و حفظ جان بیمار داشته باشد اما الآن وجود معضل بزرگی چون عدم دریافت معوقات و کارانه‌ها به دغدغه‌ای برای پرستاران تبدیل‌شده است.

,

جمالیان عنوان کرد: هرچند حقوق پرستاران به‌موقع پرداخت‌شده است اما به دلیل کمبود نیرو پرستاران مجبورند هرماه ۸۰ یا حتی ۱۰۰ ساعت در ماه اضافه‌کاری داشته باشند که ۹ ماه است این اضافه‌کاری را دریافت نکرده‌اند.

,

وی درباره قانون ارتقا بهره‌وری اظهار کرد: این قانون تأثیر مثبتی بر ساعت کاری پرستاران دارد. این قانون سختی کار، پیشکسوتی، سابقه پرستاران و ... را در نظر می‌گیرد. همچنین اگر پرستاری ۱۲ ساعت در شیفت شب‌کار کند بر اساس قانون ارتقا بهره‌وری  برای او ۱۸ ساعت در نظر گرفته می‌شود. بنابراین ساعات کاری در قوانین وزارتخانه‌ای، خوب دیده‌شده است.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به پیگیری مطالبات پرستاران گفت: مهم‌ترین مطالبه پرستاران همین حق‌الزحمه اضافه‌کاری آن‌هاست که با پیگیری‌هایی که انجام دادیم امیدواریم که پرستاران زودتر بتوانند آن را دریافت کنند.

,

وی افزود: ازاین‌پس، پرستاران هرماه حداقل یک ماه اضافه‌کاری را دریافت می‌کنند تا بر اساس آن بتوانند برای زندگی خود برنامه‌ریزی کرده و روی آن حساب کنند.

,

جمالیان تصریح کرد: موضوع دیگر کمبود نیروی پرستاری است که برای آن چند برنامه داریم. یکی از برنامه‌ها این است که بخش‌هایی که قابلیت برون‌سپاری دارند را به بیرون واگذار کنیم و با استفاده از نیروی آن‌ها کمبود نیروی پرستاری خود را تأمین کنیم.

,

وی با تأکید بر اینکه این برون‌سپاری هیچ تأثیری بر تعرفه ندارد.  افزود: بنابراین تعرفه همان تعرفه دولتی است و تأثیری هم در پرداختی مردم ندارد و تنها باعث می‌شود که کیفیت افزایش یابد و کمبود نیروی پرستاری جبران شود.

,

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در خصوص جذب نیروی شرکتی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم مجوزهایی از وزارتخانه بگیریم که به‌صورت شرکتی، نیروی پرستار را جذب کنیم تا ان‌شاءالله  پرستاران ما ساعات کمتری را به کار بپردازند و علاوه بر اینکه به زندگی شخصی خود بهتر می‌رسند ، بتوانند استراحت کافی داشته باشند تا زمانی که سرکار هستند خدمت بهتری به مردم و بیماران استان ارائه دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه