اخبار داغ

توجه به خانواده و حرکت براساس عقل از صفات مهم حضرت زینب (س)

توجه به خانواده و حرکت براساس عقل از صفات مهم حضرت زینب (س)
کارشناس مسائل مذهبی بابیان اینکه یکی از صفات حضرت زینب (س) توجه به خانواده است، گفت: حضرت زینب (س) یک شخصیت هستند که هیچ موقع کهنه نمی‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علی صغیرا در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه حضرت زینب (س) صفات برجسته‌ای دارند که معرف شخصیت این بانوی بزرگ است، اظهار کرد: یکی از صفت حضرت، «عقیله بنی‌هاشم» و یا «عقیله العرب» است و «عقیله» به کسی گفته می‌شود که حرکات و رفتار او بر اساس عقل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

کارشناس مسائل مذهبی گفت: سه قوه شهوت، غضب و عقل در هر انسانی وجود دارد؛ کسانی که شهوت و غضب خود را تحت کنترل عقل قرار دهند، این‌ها انسان‌های عاقلی هستند که برکاتی زیادی برای خود و مردم‌دارند.

,

وی افزود: کسانی که این دو قوه حاکم وجود خود کنند، باعث مشکل برای خود و مردم می‌شوند.

,

حجت‌الاسلام صغیرا با تأکید بر اینکه یکی دیگر از صفات بزرگ حضرت زینب (س) توجه به خانواده بود، بیان کرد: نقل‌شده است که زمانی که امام حسین (ع) می‌خواستند از مدینه به سمت مکه بروند، حضرت (س) پیش شوهرشان رفتند و فرمودند شرط من برای ازدواج با شما این بود که هر جا حسین رفت من هم بروم.

,

وی با بابیان اینکه حضرت زینب (س) شخصیتی هستند که هیچ موقع کهنه نمی‌شوند، تصریح کرد: وقتی حرم ایشان بعد از ۱۴۰۰ مورد تهدید قرار می‌گیرد، جوانانی از کشورهای مختلف از حرم این بانو دفاع می‌کنند و این فرهنگ اسلام است که به زن شخصیت می‌دهد اما فرهنگ غرب، زن را در اندامش خلاصه می‌کنند.

,

حجت‌الاسلام صغیرا با اشاره به تاریخ انقضای زن در غرب اظهار کرد: در سینمای امریکا مدتی پیش اکثر خانم‌های بالای ۴۰ سال را اخراج کردند و به آن‌ها گفتند که شما تاریخ انقضایتان گذشته است اما این در حالی است، در اسلام زن تاریخ انقضا ندارد.

,

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) تا حدی به مقام بالا رسیدند که امام حسین (ع) شب عاشورا از ایشان التماس دعا داشتند.

,

کارشناس مسائل مذهبی بابیان اینکه مصیبت کربلا مصیبت فوق‌العاده بزرگی بود، گفت: حضرت زینب (س) این مصیبت را درک می‌کردند و زمانی که اوج مصیبت برایشان وارد شد به دلیل اینکه اوج‌ بندگی در کربلا ظهور پیدا کرد به عبیدالله زیاد فرمودند «ما رأیت الا جمیلاً- جز زیبایی چیزی ندیدم».

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه