اخبار داغ

۱۳ هزار خانوار جدید به سهمیه مددجویی خراسان شمالی افزوده شدند

۱۳ هزار خانوار جدید به سهمیه مددجویی خراسان شمالی افزوده شدند
معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: با توجه به بروز التهابات ارزی و افزایش قیمت کالا و خدمات در سال جاری، سازمان کمیته امداد کشور توافق کرد که 13 هزار و 200 خانوار جدید به سهمیه مددجویی خراسان شمالی اضافه شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حمید خوجانی، معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر 43 هزار و 360 خانوار شامل 70 هزار و 420 نفر جمعیت می شوند، تحت پوشش اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

خوجانی گفت: از این جمعیت 23 هزار و 543 نفر مرد و 46 هزار و 477 نفر زن هستند.

,

وی افزود: این خانواده های مددجو به عللی از جمله فوت سرپرست خانواده، از کارافتادگی سرپرست خانواده، بیماری، متارکه، زندانی شدن سرپرست خانواده تحت پوشش این نهاد قرار گرفته اند.

,

وی خاطر نشان کرد: عمده این جمعیت مددجویی به علت فوت سرپرست خانواده ( شامل 19 هزار و 200 خانواده ) همچنین از کارافتادگی سرپرست خانواده ( شامل 14 هزار و 382 خانوار ) تحت پوشش این نهاد هستند.

,

معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخن خود درباره پرداخت ماهیانه مستمری به این خانواده ها نیز عنوان کرد: در ابتدای سال جاری سازمان کمیته امداد کشور سهمیه جمعیت مددجویی تحت پوشش خراسان شمالی را 30 هزار و 200 خانوار اعلام کرد تا طبق این جمعیت از بودجه سال 97 به این خانواده ها ماهیانه مستمری کمک هزینه معیشت پرداخت شود.

,

با این وجود، وی عنوان کرد: با توجه به بروز التهابات ارزی و افزایش بسیار بالای قیمت های کالا و خدمات سازمان کمیته امداد کشور از ابتدای سال جاری تا به کنون طی چهار مرحله، سهمیه جمعیت مددجوی خراسان شمالی را افزایش داد.

,

وی گفت: سازمان کمیته امداد کشور موافقت کرد که 13 هزار و 200 خانوار جدید به سهمیه فعلی این اداره کل اضافه شود که در حال حاضر مجموع جمعیت مددجوی تحت پوشش این اداره کل به 43 هزار و 360 خانوار رسیده است.

,

خوجانی افزود: با اضافه شدن این سهمیه جدید مددجویی برای خراسان شمالی خانواده های بسیار مستضعف، کارگران فصلی و خانواده هایی که سرپرست خانواده و یا فرزندان این خانواده بیکار هستند، مشمول این سهمیه جدید شده اند.

,

وی در ادامه درباره مستمری ماهیانه ای که تمامی این مددجویان دریافت می کنند نیز بیان کرد: پرداخت مستمری به این خانواده ها در دو قالب شامل مستمری ماهیانه مرحله اول و مستمری ماهیانه مرحله دوم می شود.

,

به گفته وی، مستمری ماهیانه مرحله اول که از محل منابع داخلی کمیته امداد پرداخت می شود از 53 هزار تومان تا به 100 هزار تومان است همچنین مستمری ماهیانه مرحله دوم نیز که از محل منابع هدفمندسازی یارانه ها پرداخت می شود مبالغ آن از 108 هزار و 500 تومان تا به 416 هزار و 500 تومان می رسد.

,

معاون حمایت و سلامت اداره کل کمیته امداد خراسان شمالی خاطر نشان کرد: برخی از این خانواده ها مستمری مرحله اول، برخی دیگر هر دو مستمری مرحله اول و دوم را دریافت می کنند همچنین 13 هزار و 200 خانوار جدیدی که امسال به سهمیه مددجویی این اداره کل نیز اضافه شدند از مستمری مرحله دوم برخوردار شده اند.

,

خوجانی در خاتمه در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه تعداد متقاضی مددجویی پشت نوبتی دارید؟ عنوان کرد: در حال حاضر هیچ پشت نوبتی دارای شرایط ( شامل فوت سرپرست خانواده، از کارافتادگی سرپرست خانواده، بیماری، متارکه، زندانی شدن سرپرست خانواده) نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه