اخبار داغ

کمبود گوشت قرمز در کرمان، بحران ساز است

کمبود گوشت قرمز در کرمان، بحران ساز است
مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان گفت: کمبود گشت قرمز کم کم به یک بحران در استان کرمان تبدیل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری مهر، حسین رشیدی بعدازظهر شنبه در نشست با مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار داشت: کمبود گشت قرمز کم کم به یک بحران دراستان کرمان تبدیل می شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به اینکه مسائل مختلفی از جمله تعدیل قیمت ارز، خشکسالی، کمبود خوراک دام باعث این مشکل شده است، افزود: در سالهای گذشته در بحث بحران این مسائل تدابیری از جمله تهیه خوراک دام، تهیه داروها و خدمات دیگر برای کنترل عوارض خشکسالی دیده می شد.
,
 
,
کمبود گوشت قرمز در کرمان در حال تبدیل به بحران است
, کمبود گوشت قرمز در کرمان در حال تبدیل به بحران است,
 
,
رشیدی بیان کرد: واکسیناسیونی که برای دام ها در زمینه تب برفکی انجام می دادیم متاسفانه امسال پولی شده است. در این مقاطع باید علاوه بر واکسیناسیون رایگان مکمل دارویی رایگان را در اختیار دامداران بگذاریم زیرا بیماری های شایع در سالهای خشکسالی مسئله ساز می شوند.
,
 
,
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: درخواست داریم اعتبارات مبارزه با بیماری های دامی ناشی از خشکسالی تکمیل شود و از طریق ستاد بحران کشور در اختیار گذاشته شود.
,
 
,
رشیدی عنوان کرد: تدابیر ازم در حوزه قرنطینه ای و مراقبتی در سطح استان اندیشیده شود؛ موفق به جلوگیری از ورود آنفلوآنزای حاد پرندگان به استان شویم. این در حالی است که ۲۳ استان کشور درگیر این بیماری شدند و تلفات سنگی هم ایجاد کرد.
,
 
,
وی تصریح کرد: در ستاد بحران استان و کمیته پدافند برای ما ۱۳ پست قرنطینه در سطح استان تصویب شده اما هیچ اعتباری برای این‌منظور در نظر گرفته نشده است.
,
 
,
رشیدی گفت: اگر قرار است پست قرنطینه ای دایر شود امکانات و اعتبارات متناسب برای این پست در نظر گرفته شود تا ما بتوانیم در این زمینه کار انجام دهیم .
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه