اخبار داغ

کرواسی قرارداد نظامی با اسرائیل را لغو کرد

کرواسی قرارداد نظامی با اسرائیل را لغو کرد
کرواسی قرارداد تسلیحاتی خود با رژیم صهیونیستی را بطور کامل لغو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپوتنیک، «آندره پلنکوویچ» نخست وزیر کرواسی اعلام کرده تصمیم دارد تا معامله خرید هواپیماها و دیگر موارد مندرج در قرارداد امضاء شده بین زاگرب و تل آویو را بطور کامل لغو کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کرواسی قرارداد تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی را بطور کامل لغو کرد

, کرواسی قرارداد تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی را بطور کامل لغو کرد,

گفته شده قرارداد تسلیحاتی میان کرواسی و رژیم صهیونیستی شامل فروش  سلاح ها و  مهمات ساخت این رژیم به کرواسی بوده است و با لغو این توافقنامه، رژیم صهیونیستی معامله ای به ارزش نیم میلیارد دلار را از دست خواهد داد.

,

پیش از این در ماه مارس گذشته رژیم صهیونیستی با امضای توافقی با کرواسی متعهد شده بود تا سلاح ها و مهمات خود از جمله تعدادی هواپیماهای جنگی دست دوم اف-۱۶ را پس از به روز رسانی  با فناوری های پیشرفته  و مجهز شدن به سیستم های هدایت الکترونیکی به  کرواسی بفروشد اما آمریکا با شدت با بخش‌هایی از این قرارداد در ارتباط با فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به کرواسی مخالفت کرد و همین مخالفت به لغو بخش‌هایی از قرارداد مذکور منجر شد.

,

براین اساس به نظر می‎رسد اقدام کرواسی در لغو کامل قرارداد تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی واکنشی متقابل به بد عهدی این رژیم در لغو بخش‌هایی از این قرارداد است.

,

کرواسی در سال ۲۰۰۹ میلادی به ناتو و در سال ۲۰۱۳ به اتحادیه اروپا پیوسته است و علت اصلی مخالفت آمریکا با فروش جنگنده های اف ۱۶ رژیم صهیونیستی به کرواسی مشخص نیست.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه