اخبار داغ

تحولی عظیم در جمعیت هلال احمر/از رشد سه برابری پایگاه ها تا تامین آب شرب روستاییان در جنوب شرق کشور

تحولی عظیم در جمعیت هلال احمر/از رشد سه برابری پایگاه ها تا تامین آب شرب روستاییان در جنوب شرق کشور
جمعیت هلال‌احمر یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است که پس از پیروزی انقلاب در عرصه امداد و نجات و به روز کردن تجهیزات، این جمعیت پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در حالی سی روز تا چهلمین بهار شکوفایی انقلاب اسلامی زمان باقی مانده که بدون شک این پیروزی یکی از بزرگ‌ترین افتخارات و دستاوردهای ملت ایران در سایه یکپارچگی، وحدت کلمه، حقیقت‌خواهی، ظلم‌ستیزی، بیداری و آزادی‌خواهی است.

در این راستا آنچه که بیش از پیش ضروری است بیان پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب در طول این چهل سال می باشد که ضرورت تبیین آن برهمگان ضروری به نظر می رسد.

جمعیت هلال‌احمر یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است که از آن به عنوان جمعیت شیر خورشید یاد می شد و گرایش غالب آن در حوزه درمان در سراسر کشور بود اما پس از پیروزی انقلاب تاکنون در عرصه امداد و نجات و به روز کردن تجهیزات، این جمعیت پیشرفت‌های چشمگیری داشته تا حدی که قبل از انقلاب چیزی به نام پایگاه امداد و نجات معنا نداشت و در صورت بروز حادثه امدادگران از مراکز درمانی اعزام می‌شدند، این در حالی است که امروز توانسته‌ایم در دنیا به عنوان یکی از برترین جمعیت‌های هلال‌احمر در زمینه امداد و نجات و کمک‌رسانی مطرح باشیم.

گفته می شود قبل از انقلاب تنها 6 شعبه تحت عنوان "جمعیت شیر خورشید" در سیستان وبلوچستان دایر بود که این میزان بعد انقلاب به 19 شعبه رسیده است.

همچنین 26 پایگاه ثابت امداد و نجات جاده ای، کوهستانی و ساحلی و یک پایگاه امداد و نجات هوایی از دیگر دستاوردهای جمعیت هلال احمر در این خطه از کشور است که علاوه بر بهره مندی دو میلیون و 775 هزار و 14 نفر در استان از خدمات این نهاد، شاهد آنیم که در حوادث و بلایای طبیعی و غیرمطرقبه  هم این نهاد به کمک سایر مردم در نقاط مختلف استان های کشور رفته  و ارائه خدمت می کند.
 
طرح نذر آب با هدف کمک رسانی به روستاهای جنوب شرق کشور
خشکسالی به عنوان یک بحران طبیعی در حالی اقلیم گرم و خشک کشور ایران را فراگرفته که سیستان وبلوچستان دو دهه است با این معضل اساسی دست و پنجه نرم می کند به گونه ای که فعالیت پدیده ریزگردها، بیکاری، مهاجرت، حاشیه نشینی و... از دیگر مشکلاتی است که به واسطه خشکسالی دامنگیر مردم این خطه از کشور شده است. در همین راستا جمعیت هلال احمر با هدف کمک رسانی به روستاهای جنوب شرق کشور اقدام به راه اندازی کمپینی تحت عنوان"نذر آب" کرد و تمام توانش را برای کمک به مردم این منطقه از کشور به کار گرفت به گونه ای که حدود ۲ هزار تانکر آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی ۵۰۶ روستا را انجام داد.

همچنین همزمان با اجرای طرح «نذر آب» و با توجه به شرایط نامناسب بهداشتی در روستاهای این استان، داوطلبین سلامت شامل متخصصان چشم، داخلی، عفونی، دندان و زنان از ۱۹ استان کشور در قالب کاروان های سلامت وارد سیستان و بلوچستان شدند و به خدمات رسانی و ویزیت رایگان پرداختند. ناگفته نماند که توزیع بیش از ۵۰ هزار بسته مواد غذایی بین خانواده هایی که به دلیل خشکسالی درگیر خشکسالی شده اند یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر در سیستان و بلوچستان بود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, طرح نذر آب با هدف کمک رسانی به روستاهای جنوب شرق کشور,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه