اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان:

توسعه کشت دانه‌های روغنی در استان برای مقابله با کم آبی/ دو مجتمع گلخانه ای در ابهر و خدابنده ایجاد می‌شود

توسعه کشت دانه‌های روغنی در استان برای مقابله با کم آبی/ دو مجتمع گلخانه ای در ابهر و خدابنده ایجاد می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به توسعه کشت گونه های کم آب بر در استان زنجان گفت: در این راستا توسعه کشت دانه ها روغنی در دستور کار قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین جعفری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به طرح توسعه کشت گلرنگ در استان زنجان اظهار کرد: 870 هتکار زمین کشاورزی به کشت محصول گلرنگ اختصاص داده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه یکی از مزیتهای این محصول مقاومت آن به خشکی است بیان کرد: هدف از توسعه کشت این محصول تامین دانه های روغنی مورد نیاز کشور است.

,

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان به تولید کشت نشایی در استان نیز اشاره و بیان کرد: تولید نشائی در 5 میلیون نشای در سطح 200 هکتار تهیه و در سطح استان زنجان توزیع شده است.

,

وی عنوان کرد: کشت نشایی به طور متوسط سه تا چهار بار مصرف آب را کاهش می دهد و بنابراین این روش بسیار مهمی در دنیا مطرح است.

,

جعفری بیان کرد: از این روش برای کاهش مصرف آب استفاده می کنند که در استان این رویکرد در بخش کشاورزی در حال شکل گیری است.

,

وی با اشاره به تشکیل مجتمع های گلخانه ای در استان زنجان بیان کرد: مجتمع های گلخانه ای خوبی در استان نداشتیم در حال حاضر دو مجمتع با همکاری شرکت آب منطقه ای در شهرستان ابهر و خمدره واگذار شده و آب مورد نیاز آنها نیز تامین شده است.

,

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: امیدواریم در بهار امسال شاهد شروع عملیاتی این دو مجتمع گلخانه ای در ابهر و خدابنده باشیم.

,

وی توسعه گیاهان دارویی را از در برنامه های جهاد کشاورزی در مقابله با کم آبی عنوان کرد و گفت: کشت گیاهان دارویی در 120 هکتار از زمینهای کشاورزی استان در 4 سال گذشته و به دلیل سازگاری این محصول با کم آبی دارد از برنامه های این سازمان در استان زنجان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه