اخبار داغ

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی:

فقر مهارتی مشکل اصلی اشتغال کشور/۴۰ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند

فقر مهارتی مشکل اصلی اشتغال کشور/۴۰ درصد کارآموزان فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: فقر مهارتی را مشکل اشتغال کشور دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی لازمه حل مشکل اشتغال و رفع فقر مهارتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعیدرضا شاه محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ ضمن بیان شعار امسال این سازمان با عنوان مهارت‌آموزی یعنی تبدیل دانایی به توانایی گفت: بزرگ‌ترین سرمایه در تولید و اشتغال نیروی انسانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

فقر مهارتی مشکل اصلی اشتغال کشور

, فقر مهارتی مشکل اصلی اشتغال کشور, فقر مهارتی مشکل اصلی اشتغال کشور,

شاه‌محمدی فقر مهارتی را مشکل اشتغال کشور دانست و تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی لازمه حل مشکل اشتغال و رفع فقر مهارتی است.

,

وی ضمن تقسیم‌بندی مهارت‌آموزی به دو بخش رسمی و غیررسمی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال را حل کنیم باید به همان اندازه که به آموزش‌های رسمی توجه کردیم، به آموزش‌های غیررسمی‌ها هم توجه کنیم.

,

وجود ۲۱ مرکز ثابت آموزش‌های غیررسمی در استان

, وجود ۲۱ مرکز ثابت آموزش‌های غیررسمی در استان, وجود ۲۱ مرکز ثابت آموزش‌های غیررسمی در استان,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی، صادرات خدمات فنی و مهندسی را یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری مغفول مانده دانست و تشریح کرد: مراکز ثابت دولتی، آموزش روستاییان، آموزش دانشجویان، آموزش صنوف و صنایع، زندانی‌ها، سربازان، اقشار آسیب‌پذیر و آموزش‌های سیار ازجمله مراکز ثابت و غیرثابت فنی و حرفه هستند.

,

وی فرهنگ و هنر، صنعت، خدمات و کشاورزی را از زمینه‌های فعالیت فنی و حرفه‌ای برشمرد و اظهار کرد: ۲۱ مرکز ثابت، ۴ مرکز SCD، ۱۳ مرکز جوار بین کارگاهی و ۲۶۸ آموزشگاه آزاد در سطح استان وجود دارد.

,

آموزش ۸ هزار نفر در اراک

, آموزش ۸ هزار نفر در اراک, آموزش ۸ هزار نفر در اراک,

شاه‌محمدی تعداد سربازان آموزش‌دیده در حین خدمت در استان را ۹۴۰ نفر عنوان کرد و ضمن بیان اینکه در ۹ ماهه ابتدای سال علی‌رغم مشکلات عملکرد یک‌ساله را انجام داده‌ایم گفت: ۳ مرکز ثابت در اراک داریم که بیش از ۴۰ درصد مهارت‌های استان در این ۳ مرکز اتفاق می‌افتد و به بیش از ۸ هزار نفر در بیش از ۱ میلیون نفر ساعت خدمات آموزشی ارائه می‌شود.

,

وی ضمن اشاره به اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های ایمنی و بهداشت بین‌المللی را انجام می‌دهد و همه استانداردها را رعایت می‌کند تصریح کرد: در تابستان گذشته با توجه به اینکه یکی از معضلات و مشکلات در شهرستان شازند استفاده مسئولین از افراد کم‌تجربه و آموزش ندیده در اورهال بود، ۱۹۲۰ نفر را آموزش دادیم و بیش از ۸۴۵ نفر جذب شدند و طبق آمار فرمانداری شازند از ۵ نفر کشته سال گذشته امسال فقط به یک نفر مصدوم رسیده‌اند.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با تأکید بر اینکه در مرکز درجه ۱ و تخصصی اراک هم رشته‌های فوق‌العاده‌ای داریم اظهار کرد: مرکز خواهران در حوزه میناکاری، قلم‌زنی، سفال، تابلوی سفال فعال هستند و در برخی از حوزه‌ها صادرات هم داریم. البته رشته برادران برای خواهران نیز قابل‌اجراست .

,

وی از آموزش ۲۳۰ نفر در همکاری مشترک با شهرداری و ۳۱ نفر از سازمان فرهنگی و هنری خبر داد و افزود: تقویت و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی، اجرای طرح ایران مهارت در مدارس با محوریت ۶۰ ساعت آموزش مهارتی، آموزش نیروی انسانی متخصص و کارآمد متناسب با بازار کار و توسعه مهارت‌آموزی در راستای تحقق عدالت اجتماعی از اهداف فنی و حرفه‌ای است.

,

شاه‌محمدی آموزش‌های مطابق با تکنولوژی روز دنیا و مطابق با نیاز بازار کار و افزایش کیفیت آموزش‌ها و کمک به توسعه اشتغال پایدار را از دیگر اهداف فنی و حرفه‌ای عنوان کرد و ادامه داد: نبود فرهنگ مهارت‌آموزی، نامناسب بودن فضاهای آموزشی، نبود تسهیلات ویژه، نبود فضای لازم برای فروش محصولات، فرسودگی مراکز و تأمین اعتبارات از چالش‌های روبه روی این اداره کل است.

,

۴۰ درصد کارآموزان فنی حرفه فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند

, ۴۰ درصد کارآموزان فنی حرفه فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند, ۴۰ درصد کارآموزان فنی حرفه فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند,

وی ضمن بیان اینکه در حال حاضر ۴۰درصد کارآموزان اراکی از دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، توجه به مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار( استادشاگردی) ، طرح کارورزی، طرح SPH با همکاری اتاق بازرگانی و افزایش ارتباط با صنعت را از برنامه حال حاضر و آینده این اداره کل برشمرد.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای جلوگیری از آموزش‌های موازی را از اهداف شورای عالی مهارت برشمرد و ضمن بیان اینکه برای اولین بار سند آموزش شهرستانی آماده‌شده است عنوان کرد: از سازمان‌های مرتبط مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت نیازهایشان را دریافت کردیم تا مطابق با نیاز، توسعه منابع انسانی داشته باشیم و همچنین در شهرک صنعتی حاجی‌آباد مرکز آموزشی راه انداختیم و از صنایع خواستیم که نیازهای آموزشی خود را اعلام کنند و آموزش ببینند.

,

وی خاطرنشان کرد: سال آینده دوره‌های کارآفرینی، بازاریابی، مدیریت و  حسابداری را خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه