اخبار داغ

لیست استخدامی ستاد روحانی به استان مرکزی رسید/قانون پایستگی بنفش ها

لیست استخدامی ستاد روحانی به استان مرکزی رسید/قانون پایستگی بنفش ها
چند وقتی است صدای استخدام‌های بنفش بلند است. استخدام‌هایی که با محوریت جوانان رقم می‌خورد و به‌جای تکیه‌بر توانمندی جوانان به جوانان ستاد انتخاباتی بنفش‌ها تکیه دارد! استخدام‌هایی که شاید آقایان می‌خواهند با آن ادای دینی کرده باشند یا که نه می‌خواهند نفوذ حزب خود را معتدلانه توسعه دهند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ قانون پایستگی همیشه جزء آن دسته از قوانینی بوده است که از همان دوران مدرسه با آن روبه‌رو بوده‌ایم. قانون پایستگی جرم، قانون پایستگی انرژی و بسیار قوانین پایستگی که در جامعه و فضاهای علمی با آن روبه‌رو شده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

از دوران مدرسه که بگذریم پای در جامعه که گذاشتیم و نزدیک به اتفاقات سیاسی که شدیم قانون پایستگی احزاب در قدرت یکی دیگر از سری قوانینی بود که خود را به نمایش گذاشت. طبق این قانون افراد عضو  احزاب در قدرت، هیچ‌گاه کنار نمی‌روند و سعی بر این است که از دولت و مجلسی به دولت و مجلس دیگر منتقل شوند تا در صورت شکست‌های بالادستی و عدم کسب رأی مردمی، احزاب بتوانند در مقاطع میانی ورود کرده و افکار خود را در مدیریت جامعه به هر شکلی تزریق کنند.

,

مطمئناً یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های این قانون اعتقاد راسخ به تمامیت‌خواهی و انحصارطلبی خفی است! میگوییم خفی چون مطمئناً احزاب تمام‌قد در مواضعشان اعلام می‌کنند که مبرا از هرگونه حس تمامیت‌خواهی و انحصارطلبی هستند. اما رفتارهایی مانند جا کردن افراد در پست‌های مدیریتی به هر قیمتی خود نماد بارز تمامیت‌خواهی و فتح قله‌های سیاسی توسط حزب موردنظر، حتی بدون نظر مردمی است.

,

اخلاق سیاسی یعنی کشک

, اخلاق سیاسی یعنی کشک, اخلاق سیاسی یعنی کشک,

از تمامیت‌خواهی و انحصارطلبی که بگذریم شاید بد نباشد از بزرگ واژگانی چون اخلاق و عدالت هم‌صحبت کنیم، واژگانی که شاید در نظامات احزاب سیاسی آن‌چنان جایی نداشته باشند زیرا در صورت رعایت این شکل موارد، قانون پایستگی سیاسی احزاب بالکل زیر سؤال می‌رود و اصلاً فاتحه حزب خوانده می‌شود! افراد در احزاب آن‌چنان غرق در منافع حزبی می‌شوند که منافع ملی را هم منافع حزبشان عنوان می‌کنند و جانانه برای منافع ملی که همان منافع حزبی است تلاش می‌کنند؟! شاید گاهی نه‌تنها منافع ملی حتی چارچوب‌های انسانی نیز در چارچوب منافع حزب سنجیده شود. یعنی عدالت تا جایی زیباست و خوش‌رنگ است که به منافع و رنگ حزب آسیبی نرساند. اخلاق سیاسی تا آنجا که خلاف در قدرت ماندن حزب نباشد زیباست ولی آنجا که خلاف قدرت‌یابی حزب شد اخلاق سیاسی هم می‌شود کشک!

,

از آبی و قرمز تا سبز و بنفش

, از آبی و قرمز تا سبز و بنفش, از آبی و قرمز تا سبز و بنفش,

گفتیم اگر رنگ عدالت به رنگ حزبشان نخورد کنارش می‌زنند. اصلاً چند وقتی است به هر چیزی رنگی می‌دهند. در حال حاضر مثلاً کودتاها رنگ دارند! حتی با وعده‌های انتخاباتی همین کلاغ‌های اطراف شهر خودمان را رنگ می‌کنند به‌عنوان طوطی چندرنگ ناف آمازون به ملت قالب می‌کنند، غافل از اینکه کلاغ‌ها خود پیام رسانند و زود قافیه را لو می‌دهند. اصلاً رنگ خیلی جالب است تا سال‌ها پیش فقط آبی بود و قرمز، استقلال بود و پیروزی اما حالا کار به‌جایی رسیده است که با همان دید انحصارطلبانه و تمامیت خواهانه احزاب، رنگ می‌شود فقط سبز و بنفش، و از آبی فقط رنگ چشم‌های نوچه‌های اروپایی کدخدا باقی می‌ماند. این‌همه از رنگ گفتم که بگویم گویا مد شده است اگر کودتاهای رنگی جواب نداد می‌روند سراغ استخدام‌های رنگی. مثلاً اگر کودتا، سبز نشد حداقل استخدام، بنفش می‌شود.

,

قانون بازنشستگان و به‌کارگیری جوانان خاص

, قانون بازنشستگان و به‌کارگیری جوانان خاص, قانون بازنشستگان و به‌کارگیری جوانان خاص,

بد نیست همین میان گریزی بزنیم به همین قوانین جدید التصویب یا همان جدید الاصلاح؛ بعضی از احزاب حاکم بدجور جانانه دست‌وپا زنان به سمت این قانون درحرکت‌اند البته نه این‌که بخواهیم مشرک به ذات این قانون باشیم، خیر؛ مشرک به صداقت احزاب خاص هستیم! چون یک حسی از دور و ور سعی دارد خودش را بر ما قالب کند و بگوید ایها الناس بازنشستگان بروند و جوانان خاص جایگزین شوند! جوانانی که هم قانون پایستگی احزاب سیاسی در قدرت را خوب بدانند هم‌رنگ‌های سیاسی و خاصیت‌هایشان را خوب بشناسند!

,

استانی شدن انتخابات و قانون پایستگی احزاب در قدرت

, استانی شدن انتخابات و قانون پایستگی احزاب در قدرت, استانی شدن انتخابات و قانون پایستگی احزاب در قدرت,

نمی‌دانیم شاید انحصارطلبی و تمامیت‌خواهی احزاب خاص به‌جایی رسیده که می‌خواهند تا بالانشین هستند و تنور داغ است، نان را بچسبانند تا نان حزبشان و افکارشان آجر نشود!  سبک- سنگین که می‌کنیم باید بگویم شاید همین پروژه استانی شدن انتخابات هم یکی از همین کارها باشد. اینجاست که باید گفت قانون پایستگی پولدارها نیز معنا می‌شود یا شاید باید بهتر گفت قانون پایستگی احزاب پولدار. احزابی که با استانی شدن انتخابات خوب می‌دانند پولدارهای حزبی فرصت می‌یابند تا در قدرت بمانند.

,

استخدام‌های بنفش

, استخدام‌های بنفش, استخدام‌های بنفش,

این‌همه گفتیم تا بگویم چند وقتی است صدای استخدام‌های بنفش بلند است. استخدام‌هایی که با محوریت جوانان رقم می‌خورد و صدای بسیاری را درآورده است. استخدام‌هایی که به‌جای تکیه‌بر توانمندی جوانان به جوانان ستاد انتخاباتی بنفش‌ها تکیه دارد! استخدام‌هایی که شاید آقایان می‌خواهند با آن ادای دینی کرده باشند یا که نه می‌خواهند نفوذ حزب خود را معتدلانه توسعه دهند!  اصلاً ماجرا خیلی پیچیده شده است شاید همه نوشته‌های من اشتباه باشد که خدا کند باشد اما بد نیست در همین رابطه موضع کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی را ببینیم که گویا صداها به او هم رسیده است و در جلسه شورای اداری استان مرکزی تذکرهای لازم را داده.

,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

, نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:,

لیست استخدامی شاخه جوانان ستاد آقای روحانی در جهاد کشاورزی مرکزی

, لیست استخدامی شاخه جوانان ستاد آقای روحانی در جهاد کشاورزی مرکزی, لیست استخدامی شاخه جوانان ستاد آقای روحانی در جهاد کشاورزی مرکزی,

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس در جلسه شورای اداری استان ضمن تأکید بر اینکه رفتار تبعیض‌آمیز در جامعه می‌تواند بسیار آثار سوئی بگذارد گفت: مَثَل معروفی هست که می‌گوید اگر بلایی همگانی شود تحملش آسان است. مردم از مشکلات خسته نمی‌شوند همان‌طور که چهل سال برای این انقلاب ایستادند و درصحنه بودند و همه مشکلات را تحمل کردند اما آنچه مردم را رنج می‌دهد بحث تبعیض و نا عدالتی در رفتارهاست.

,

کریمی ادامه می‌دهد به‌عنوان نمونه شنیدم و هم در فضای مجازی گفته می‌شود که این روزها مجوز استخدام برای ۱۷۵ نفر در سطح کشور برای وزارت کشاورزی آمده است که ۵ نفرش سهمیه استان مرکزی است و در همین راستا نامه محرمانه‌ای به سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ‌شده و این ۵ نفر به نام، از افرادی که تماماً متعلق به شاخه جوانان ستاد آقای روحانی هستند انتخاب شدند.

,

وی تصریح کرد: در شرایطی که در کشور نرخ بیکاری جوانان در شهرها به بالای ۳۱ درصد رسیده است و از هر سه جوان شهری، یکی بیکار است رفتارهای این‌گونه شایسته نیست و انتظار می‌رود که این موضوع به جد از طرف استاندار  مرکزی بررسی و رسیدگی شود و اگر واقعاً چنین چیزی بوده است این را رفع و اصلاح کنید چون خیلی‌ها گلایه کردند. این‌گونه تبعیض‌ها می‌تواند باعث نارضایتی و مشکل شود.

,

انحصارطلبی و اعمال سیاست‌های حذفی در نظام مدیریتی کشور سم مهلکی است

, انحصارطلبی و اعمال سیاست‌های حذفی در نظام مدیریتی کشور سم مهلکی است, انحصارطلبی و اعمال سیاست‌های حذفی در نظام مدیریتی کشور سم مهلکی است,

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه امروز کشور نیازمند روحیه جهادی است تا در عرصه مدیریت بتوانیم  تلاش داشته باشیم عنوان کرد: در شرایط موجود نیاز است که از تمام ظرفیت‌های مدیریتی کشور استفاده شود.

,

وی اضافه کرد: انحصارطلبی و اعمال سیاست‌های حذفی در نظام مدیریتی کشور سم مهلکی است و ما متأسفانه شاهدیم که در برخی  از نقاط کشور و استان ما هم بعضاً مشاهده می‌شود که مدیران با اصرار زیاد از یک طیف خاص گزینش می‌شوند و عملاً استعدادها و توانمندی‌هایی که در سایر اشخاص و مدیران وجود دارد نادیده گرفته می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: این عملاً محروم کردن استان و کشور از این ظرفیت است که به نظر ما در شرایطی که کشور نیاز به این خدمات دارد نباید این موضوع صورت بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه