اخبار داغ

معاون وزیر بهداشت در بوشهر :

صنعت بدون پیوست سلامت حق فعالیت ندارد

صنعت بدون پیوست سلامت حق فعالیت ندارد
معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ صنعتی حق فعالیت ندارد مگر اینکه پیوست سلامت داشته باشد و انتظار ما از صنایع بزرگ این است که آن میزان از سلامتی که قبل از ایجاد صنایع بوده را حفظ و سلامتی مردم را تهدید نکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛ علیرضا رئیسی معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست پدافند غیرعامل در استان بوشهر  اظهار داشت: در نیمه نخست سال گذشته شهرستان عسلویه سه روز هوای پاک و 11 روز هوای سالم داشته و مابقی سال دارای هوای آلوده بوده اما هوای تهران در مدت مشابه 100 روز سالم و 18 روز پاک بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

وی اظهارداشت:وسعت کم منطقه عسلویه و وزش بادهای موسمی موجب می شود گازها به سمت مناطق مسکونی حرکت کند در همین راستا ایجاد ایستگاه سنجش آلایندگی هوای عسلویه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ار ضرورت هایی است که تعهد می کنیم این ایستگاه سنجش در عسلویه ایجاد شود.

,

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرکز تحقیقات زیست محیطی از سوی وزارت بهداشت در عسلویه به تصویب رسیده و تاسیس این مرکز نقش مهمی در کاهش وضعیت آلودگی زیست محیطی در عسلویه دارد.

,

رئیسی اضافه کرد: هیچ صنعتی حق فعالیت ندارد مگر اینکه پیوست سلامت داشته باشد و انتظار ما از صنایع بزرگ این است که آن میزان از سلامتی که قبل از ایجاد صنایع بوده را حفظ و سلامتی مردم را تهدید نکنند.

,

وی یادآورشد: اگر بخواهیم پدافند غیرعامل در استان بوشهر به نتیجه برسد باید اختیار تصمیم گیری در این زمینه به استانها، استاندار و فرماندار واگذار شود.

,

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از بعد پدافندی باید در مسائل مربوط به پدافند غیرعامل نیروگاه اتمی، عادی سازی کرده و این موضوع را به مسائل سیاسی ربط ندهد.

,

4هزار پروژه بهداشتی درمانی درکشور بهره برداری می شود

, 4هزار پروژه بهداشتی درمانی درکشور بهره برداری می شود, 4هزار پروژه بهداشتی درمانی درکشور بهره برداری می شود,

رئیسی نیز در حاشیه کارگاه سه روزه مدیران سلامت جمعیت خانواده و مدارس در بوشهر افزود: براساس تفاهم نامه دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استانداری ها 6 هزار پروژه بهداشتی درکشور تعریف شده که تاپایان امسال بیش از چهار هزار پروژه از این شمار بهره برداری و تا پایان سال 99 مابقی پروژه ها افتتاح خواهد شد.

,

وی بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه ها گسترش شبکه های بهداشت در کشور تکمیل و میانگین عمر بناهای بهداشتی از بالای 20 سال به زیر 15 سال می رسد و این اتفاق بزرگی در سطح کشور است.

,

رئیسی یادآور شد: در زمان حاضر 14 هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه ها تخصیص یافته است.

,

وی اضافه کرد: در دهه مبارک فجر امسال آمادگی بهره برداری از 700 پروژه بهداشتی با 9 هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در بخش جایگزین کردن خانه های بهداشت، مراکز جامع سلامت، تعمیر و تجهیز مراکز انجام می شود.

,

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با بهره برداری از این پروژه ها 90 درصد نیازمندی های کشور در حوزه توسعه شبکه بهداشت تکمیل می شود.

,

وی اظهارداشت: در زمان حاضر 27 هزار مرکز بهداشتی در سطح کشور فعال است که از این تعداد 17 هزار و 200 خانه بهداشت و مابقی مراکز جامع و پایگاه های سلامت هستند.

,

رئیسی گفت: به برکت انقلاب اسلامی در زمان حاضر سطح دسترسی به خدمات گسترده شده و همه روستاهای کشور دارای خانه بهداشت هستند.

,

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت پس از سال ها، پوشش همگانی سلامت را مطرح می کند این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران سال هاست سیاست گستردگی و دسترسی به خدمت بهداشتی را در کشور فعال کرده و تاکید ما امروز بر حوزه پیشگیری است.

,

رئیس اضافه کرد: در اجرای برنامه توجه به بهداشت دهان و دندان سه هزار و 200 واحد دندانپزشکی در کشور تجهیز شده است که استان بوشهر از استان های پیشرو در این برنامه به شمار می رود.

,

وی اظهار داشت: 22 درصد پرداختی مردم در حوزه سلامت در بخش دندانپزشکی است که انتظار می رود با راه اندازی این مراکز و با تعرفه مناسب، خدمات رسانی و حفاظت از جیب مردم انجام شود.

,

رئیسی ادامه داد: در اجرای برنامه بهداشت دهان و دندان طرح مدارس عاری از پوسیدگی از پایه ششم اجرا می شود و در قالب این طرح هر نوع اقدامات ترمیمی برای دانش آموزان ارائه و بعد از سه سال ضمن آموزش، فرهنگ سازی و درمان دانش آموزانی عاری از پوسیدگی دندان خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه