اخبار داغ

امیرآبادی‌فراهانی:

اروپا در قضیه برجام در حال وقت‌کشی است/ بحث ما با اروپایی‌ها، فروش نفت در برابر غذا و دارو نبود

اروپا در قضیه برجام در حال وقت‌کشی است/ بحث ما با اروپایی‌ها، فروش نفت در برابر غذا و دارو نبود
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اروپایی‌ها هم باید تکلیف را روشن کنند و تضمین عملی دهند که بالاخره می‌خواهند برای ادامه برجام چه اقداماتی انجام دهند، اما آنان وقت‌کشی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد امیرآبادی‌فراهانی با اشاره به سرنوشت ایجاد سازوکار مالی اروپا ( اس. پی. وی)، گفت: ما در زمان مذاکرات تأکید کردیم که باید از طرف‌های مذاکره تضمین‌های عینی و عملی گرفته و مشخص شود که در ازای امتیازاتی که می‌دهیم، آنان چه امتیازی به ما می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه هزینه‌های عملی از طرف‌های مذاکره اتخاذ نشد، تصریح کرد: در زمان مذاکرات برجام، حتی این مسئله مطرح شده بود که اگر ما مقداری از اورانیوم خود را اکسید کنیم، آنان هم بخشی از تحریم‌ها را بردارند و تصمیماتی در این باره اتخاذ کنند، اما این تضمین‌ها اتخاذ نشد.ایران هزینه‌های برجام را داده است، اما آمریکایی‌ها هیچ هزینه‌ای برای برجام نداده‌اند.
,
 
,
این نماینده مجلس با بیان اینکه ما همه اقدامات لازم در راستای برجام را انجام دادیم، اما طرف‌های مقابل اقدامات خود را انجام ندادند، بیان داشت: اقتصاد اروپایی‌ها بسیار وابسته به آمریکاست و اکثر سرمایه گذاران و هیئت مدیره‌های شرکت‌های بزرگ اروپایی و در نتیجه تصمیم گیرندگان اصلی اقتصاد اروپا، آمریکایی هستند.
,
 
,
وی افزود: از سوی دیگر اقتصاد اروپا آزاد است و در نتیجه آن طور که باید و شاید دولت‌های اروپا تصمیم گیرنده اقتصادی نیستند و در نتیجه توجهی به خواسته‌های دولتمردان خود نمی‌کنند و منافع اقتصادی خود را در نظر دارند و بنابراین به اقدامات اروپا برای ادامه برجام خوشبین نیستم.
,
 
,
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هدف ما از مذاکرات، اختلاف افکنی بین اروپا و آمریکا نبود و این امر، نتیجه و فایده‌ای برای ملت ایران ندارد، بلکه هدف ما از مذاکرات آن بود که با برجام مشکلات اقتصادی کشور حل و تحریم‌ها رفع شود.
,
 
,
امیرآبادی فراهانی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید در برابر آمریکا ایستادگی کنیم، افزود: اروپایی‌ها هم باید تکلیف را روشن کنند و تضمین عملی دهند که بالاخره می‌خواهند برای ادامه برجام چه اقداماتی انجام دهند، اما آنان وقت‌کشی می‌کنند و نباید اجازه این کار را به آنان دهیم.
,
 
,
وی در واکنش به نظریه‌ای مبنی بر اینکه سازوکار مالی اروپا نفت در برابر غذا و داروست، گفت: برخی از کشورهای اروپایی از طریق مذاکراتی که با آمریکایی‌ها داشتند، چنین مجوزهایی را از آمریکا گرفتند که فقط دارو و بعضاً برخی از اقلام خوراکی را بتوانند در مبادلات بانکی خود ثبت کنند و آمریکایی‌ها هم چنین اجازه‌هایی را به آنان داده‌اند، اما بحث ما با اروپایی‌ها در مذاکرات برجام صرفاً این مسئله نبوده است و حتی در نهایت برجام، بحث صادرات اسلحه را هم داشته‌ایم که مشخصاً در برجام آمده است.
,
 
,
امیرآبادی با بیان اینکه ما از طریق همکاری با کشورهای همسایه و منطقه هم می‌توانیم نیازهای غذایی و دارویی را تأمین کنیم و نیازی به اروپا نداریم، خاطرنشان کرد: ما با کشورهای همسایه روابط استراتژیک داریم و از طریق تقویت روابط با آنان می‌توانیم این بخش از مشکلات مردم را حل کنیم.
,
 
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه