اخبار داغ

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان عنوان کرد؛

خروج غیرقانونی دام از استان توسط دلالان/ضرورت تخصیص اعتبارات لازم جهت مبارزه با خشکسالی

خروج غیرقانونی دام از استان توسط دلالان/ضرورت تخصیص اعتبارات لازم جهت مبارزه با خشکسالی
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت : در سطح استان کرمان یکسری دلالان در سطح شهر در دامداری ها دام ها را جمع کرده و از راه های غیرمجاز از استان خارج می کنند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین رشیدی مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با کمبود گوشت قرمز در کرمان اظهار داشت : اتفاقات قیمت ارز در کشور باعث شده تا افراد قاچاقچی دام را از کشور خارج کنند و به کشورهای مجاور ببرند و این کار برای آن ها سود قابل توجهی دارد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : مدتی است که در سطح استان کرمان متوجه شده ایم که یکسری دلالان در سطح شهر در دامداری ها دام ها را جمع کرده و از راه های غیرمجاز از استان خارج می کنند و این کار برای دامدار به دلایل مختلفی همچون بالارفتن نسبی قیمت دام جاذبه دارد.

,

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان خاطر نشان کرد : متاسفانه استان کرمان چند سال درگیر خشکسالی است و مراتع استان کرمان پاسخ گوی تامین دام نیست و بایستی به نوعی از مواد غذایی کمکی همچون جو و کنسانتره استفاده کنند که دسترسی به این ها هم سخت است .

,

رشیدی با اشاره به جلسه روز گذشته در مجمع نمایندگان استان افزود : در این خصوص بحث هایی انجام شد و مقرر شد دستگاه های ذیربط از جمله شرکت پشتیبانی امور دام و معاونت امور دام جهاد استان تلاش های را انجام دهند تا بحث تغذیه دام و مواد مورد نیاز دام تامین شود و از نمایندگان درخواست شد پیگیری های لازم را انجام دهند .

,

وی با بیان این که در دو سال اخیر میزان بارندگی در استان کرمان خیلی کمتر از نرم همیشگی است؛ عنوان داشت : این خشکسالی ها مشکلات جدی ایجاد کرده است لذا باید در اعتبارات حوادث برای مبارزه با بیماری های دامی ناشی از خشکسالی و تامین مشکلات دامداران یک بودجه ای در نظر گرفته شود تا علاوه بر تامین خوراک دام ، داروهای مورد نیاز آن ها نیز تامین شود .

,

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد : با این تامین اعتبار دستگاه های متولی می توانند در شرایط اختصاصی به صورت رایگان و یا رایانه دار امکاناتی را در اختیار دامداران قرار دهند و با این حمایتی که از دامداران صورت گیرد دیگر دامداران در شرایط خشکسالی مشوق هایی برای نگه داری دام داشته باشند .

,

رشیدی بیان کرد : از طرف دیگر باید تدابیری اندیشیده شود که به بحث مرزبانی و نیروی انتظامی برمی گردد زیرا افرادی که اقدام به جمع آوری و خرید دام می کنند از راه های فرعی که در استان وجود دارد دام ها را خارج می کنند .

,

وی توضیح داد : قراین و شواهد حاکی از این است که جریان قاچاق دام ادامه دارد و دام های خوب استان به صورت غیرمجاز به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می شوند و این نگرانی باعث میشود که تعداد دام قابل کشتار در سطح استان کرمان کاهش پیدا کند و جمعیت دامی محدود شود .

,

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان در پایان اظهار داشت : حال وقتی این کمبودها به وجود آید قطعا وسایل تولید گوشت را تحت شعاع قرار می دهد و می تواند مشکلاتی را ایجاد کند بنابراین باید  در راستای مبارزه با قاچاق دام تدابیر ویژه ای اندیشیده شود و دستگاه های مختلف به ویژه نیروی انتظامی از خروج دام از استان جلوگیری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه