اخبار داغ

پرستار نمونه شهرستان بیجار:

گوش شنوا برای شنیدن مشکلات پرستاران نیست/ پشتوانه اصلی شغل پرستاری عشق است

گوش شنوا برای شنیدن مشکلات پرستاران نیست/ پشتوانه اصلی شغل پرستاری عشق است
پرستار نمونه بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان بیجار با بیان اینکه پشتوانه اصلی شغل پرستاری عشق است، گفت: به حسرت مانده ایم یک مسئول پای درد دل پرستاران بنشیند و به آنها توجه کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، پنجم جمادی الاولی ، سالروز ولادت شیر زن کربلا و پیام آور نهضت عاشورا است، که در تقویم ما به نام روز پرستار نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

پرستار واژه نام آشنایی که با قلب مهربان و دستان نوازشگر خود درد بیماران را بدون هیچگونه چشم داشتی تسکین می دهد، این واژه، دل هر انسانی  را به یاد مفاهیم دیگری هم می اندازد. یاد شب بیداری و یاد مردان و زنان سپیدپوشی که لحظه ای لبخند از سیمایشان دور نمی شود.

,

 

,

حضرت زینب علیهاالسلام ، آن وارث معدن عاطفه و شجاعت فاطمی، مقام پرستار را در دشت نینوا چنان اعتبار بخشید که امروز، روز پرستار، به زادروز آن بانوی بزرگ، شکوه و عظمت یافته است.

,

 

,

پرستاری شغل طاقت فرسایی است که جامعه پرستاری کشور ما با توجه به مشکلات عدیده ای که در سر راهشان وجود دارد با عشق به شغلشان تمامی موانع را کنار زده اند و برای نجات بیمار خود با مایه گذاشتن از جان خود تا بهبودی کامل آن تلاش می کنند.

,

 

,

هر چند تمامی پرستاران ما نمونه هستند ، اما هر ساله به بهانه ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار یک نفر از پرستاران بیمارستان امام حسین(ع) بعنوان نمونه شهرستانی و استانی معرفی می شود ، زهرا عبداللهی پرستاری که افتخار 20 سال خدمت در بخش کودکان را دارد، امسال کسب عنوان پرستار نمونه بیمارستان امام حسین(ع) را به خود اختصاص داده است.

,

 

,

برای آشنایی بیشتر با وی در ایستگاه پرستاری بخش کودکان به گفتگو نشسته ایم که شما را به خواندن آن دعوت میکنم.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

لطفا خودتان را به طور کامل برای خوانندگان ما معرفی کنید؟
زهرا عبداللهی هستم ، کارشناس پرستاری ، متولد سال 1353 دارای سه فرزند و از سال 1375 کارم را با حضور در بخش داخلی بیمارستان شهر بیجار آغاز کرده ام.
شغل پرستاری را با چه انگیزه ای انتخاب کردید و مشوق اصلی شما در این زمینه چه کسی بود؟

, لطفا خودتان را به طور کامل برای خوانندگان ما معرفی کنید؟, لطفا خودتان را به طور کامل برای خوانندگان ما معرفی کنید؟,
,
,

 

,

 

,

از همان دوران کودکی و زمان تحصیل علاقه خاص همراه با عشق به شغل پرستاری داشتم و چون خواهر بزرگترم هم پرستار هستند و مشوق من بودند این شغل را انتخاب کردم.

,

 

,

واژه پرستاری از نظر یک پرستار یعنی چه؟
پرستاری یعنی نماد صبر و عشق به کار ، جایگاه پرستار و حرفه پرستاری در تأمین و حفظ سلامت جامعه، جایگاهی ممتاز و طراز اول است که پرستاران ما با توجه به این شغل حساس که با جان بیمار سرو کار دارد نیازمند حمایت بیشتر هستند که متاسفانه با حجم بالای مشکلات پرستاران گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات این قشر از جامعه وجود ندارد.

, واژه پرستاری از نظر یک پرستار یعنی چه؟, واژه پرستاری از نظر یک پرستار یعنی چه؟,
,

 

,

دلایل انتخاب شما بعنوان پرستار نمونه شهرستان بیجار چیست؟
باید از کسانی که انتخاب کرده اند بپرسید، نه تنها من بلکه همه همکاران به وظایف خود عمل می کنیم و وقتی پرستار شدی یعنی نمونه دلسوزی هستی حالا چه فرقی می کند پرستار نمونه باشید یا نه ،مهم انجام وظیفه با وجدان کاری است.

, دلایل انتخاب شما بعنوان پرستار نمونه شهرستان بیجار چیست؟, دلایل انتخاب شما بعنوان پرستار نمونه شهرستان بیجار چیست؟,
,

 

,

با توجه به اینکه شما یک مادر هستید وظایف کاری تداخلی با وظایف شما به عنوان یک مادر و همسر ندارد؟
از همین جا از حمایت های بی دریغ همسرم که می توانم بگویم حامی اصلی پیشرفت در کارهایم است، تشکر میکنم ، به مدد حمایت های خوب همسرم فرزندانم را مسئولیت پذیر بار آورده ام و نگذاشتم دغدغه های منزل لطمه ای به کارم بزند.

, با توجه به اینکه شما یک مادر هستید وظایف کاری تداخلی با وظایف شما به عنوان یک مادر و همسر ندارد؟, با توجه به اینکه شما یک مادر هستید وظایف کاری تداخلی با وظایف شما به عنوان یک مادر و همسر ندارد؟,
,

 

,

 

,

, ,

 

,

پرستاری و هنر ، میشه نظر خودتان را برای خوانندگان ما توضیح دهید؟
به نظر من شغل پرستاری یک هنر است، هنر راهنمایی و ارتباط خوب با بیمار، چون در بیمارستان از هر قشری با فرهنگ های مخالف ما بیمار داریم که هر کدا مشکلات خاص خود را دارند، هنر یک پرستار این است با عطوفت و مهربانی و با عشقی که به کارش دارد به موقع بر بالین بیمارانش حاضر شود و از آنها پرستاری کند.

, پرستاری و هنر ، میشه نظر خودتان را برای خوانندگان ما توضیح دهید؟, پرستاری و هنر ، میشه نظر خودتان را برای خوانندگان ما توضیح دهید؟,
,

 

,

برای کسانی که تازه قدم به این عرصه گذاشته اند و می خواهند پرستاری را بعنوان حرفه خود انتخاب کنند چه توصیه ای دارید؟
پرستاری شغل نیست عشق است و کسانی که وارد این حرفه می شوند  باید علاقه داشته باشند و با دید مثبت به این شغل نگاه کنند ودر این راه باید انعطاف پذیر باشند.رشته پرستاری شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد ولی اگر صبور باشند در ادامه ، از کارشان لذت خواهند برد.

, برای کسانی که تازه قدم به این عرصه گذاشته اند و می خواهند پرستاری را بعنوان حرفه خود انتخاب کنند چه توصیه ای دارید؟, برای کسانی که تازه قدم به این عرصه گذاشته اند و می خواهند پرستاری را بعنوان حرفه خود انتخاب کنند چه توصیه ای دارید؟,
,

 

,

مهمترین مشکلات کاری پرستاران چیست؟
بعضی از کارها تعطیلی بردار نیست و باید همیشه آماده خدمتگزاری باشید ، شغل پرستاری هم از جمله آن شغل های زیان آور است که اگر عشق به کار نباشد مطمئنن پرستاران نمی توانند دوام بیاورند.

, مهمترین مشکلات کاری پرستاران چیست؟, مهمترین مشکلات کاری پرستاران چیست؟,
,

 

,

برای یک پرستار تعطیلی و کنار خانواده بودن معنایی ندارد و آنچه مهم است پرستار نمی تواند بیمار و بیمارستان رها کند و با وقت شناسی در شیفت های شب و صبح باید بر بالین بیمار حاضر باشد.

,

 

,

اما آنچه موجب نگرانی ما شده است عدم پرداخت به موقع مطالباتمان است و به حسرت مانده ایم مسئولی پای درد دلهای ما بنشیند.

,

 

,

کمبود نیرو در بیمارستان امام حسین(ع) از دیگر مشکلاتی است که با آن رو به رو هستیم که همین امر موجب شده فشار ناشی از آن را دیگر پرستاران شاغل جبران نمایند.

,

 

,

, ,

روزی که آرزوی رسیدنش را دارید؟

, روزی که آرزوی رسیدنش را دارید؟, روزی که آرزوی رسیدنش را دارید؟,

آرزو میکنم هیچ طفل مریضی بر روی تخت بخش کودکان نباشد و تمامی بیماران ما با سلامتی و رضایتمندی از بیمارستان خارج شوند.

,

 

,

کلام آخر؟

, کلام آخر؟, کلام آخر؟,

دو روز قبل اضافه کاری فروردین پرستاران بیمارستان امام حسین(ع) پرداخت شد ،از همین جا از مسئولان میخواهیم به پرستارها بیشتر اهمیت بدهند و امیدواریم مسولان امر حداقل از طریق رسانه ها صدای ما را بشنوند و به فکر راه حلی برای این مشکلات باشند، از حضور شما خبرنگار محترم بابت اعکاس مشکلات پرستاران هم قدردانی میکنم

,

 

,

ما هم ضمن قدردانی از خانم عبداللهی و دیگر همکاران وی در بخش کودکان از وقتی که برای پاسخگویی به سوالات ما گذاشته اید تشکر میکنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه