اخبار داغ

«فیلیپ موریس»، سیگار معروف اسرائیلی در ایران/ واردات ۳۲ میلیون دلار سیگار آمریکایی به کشور

«فیلیپ موریس»، سیگار معروف اسرائیلی در ایران/ واردات ۳۲ میلیون دلار سیگار آمریکایی به کشور
به تازگی سیگار برند «فیلیپ موریس» به عنوان برند معروف اسرائیلی در ایران شعبه خود را تاسیس کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، همگان حتی افراد سیگاری و قلیانی هم از مضرات مصرف تنباکو برای سلامتی و بدن آگاه هستند، تفاوتی ندارد که پیپ می‌کشید یا قلیان یا سیگار؛ در هر حال دخانیات دشمن درجه یک شماست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,

69 ماده سرطان زا در سیگار
دکتر محمد امین پیلتن متخصص بیماری های تنفسی در گفتگو با خبرنگار شیرازه درخصوص عوارض سیگار گفت: سیگار حاوی ۶۰۰ نوع ماده‌ی مختلف است. بسیاری از این مواد در سیگار برگ و قلیان هم پیدا می‌شوند. وقتی این ۶۰۰ ماده‌ی موجود در سیگار را آتش می‌زنید، بیش از ۷۰۰۰ ماده‌ی شیمیایی تولید می‌شود. بسیاری از این مواد سمی هستند و تقریبا ۶۹ مورد از آنها نیز باعث بروز سرطان می‌شوند.
,
, 69 ماده سرطان زا در سیگار,
, شیرازه,
 
,
وی ادامه داد: نیکوتین یکی از اجزای مهم سیگار می باشد که از برگ گیاه تنباکو به دست می آید و یک آلکولوئید بسیار سمی و روغنی است؛ یک نخ سیگار حاوی 8 الی 20 میلی گرم نیکوتین است که تنها 1 میلی گرم آن هنگام کشیدن سیگار جذب بدن می شود و تنها 2 الی 5 میلی گرم نیکوتین سبب تهوع و استفراغ شده و 60 میلی گرم از این ماده مرگ آور خواهد بود.

تاثیرات نیکوتین و سیگار بر بدن
متخصص بیماری های تنفسی با بیان اینکه سیگار درصد بالایی نیکوتین دارد، افزود: نیکوتین از طریق پوست، ریه ها و غشاء مخاطی بینی و دهان وارد بدن شده و مستقیماً و سریع به مغز می رسد، سپس در تمام بدن منتشر می شود؛ 80 درصد نیکوتین توسط آنزیم های کبد تجزیه می شود، نیکوتین در شش ها متابولیزه شده و باقی می ماند، توسط کلیه ها فیلتر می شود و از طریق ادرار دفع می شود.
,
,
, تاثیرات نیکوتین و سیگار بر بدن,
,
 
,
وی همچنین درخصوص تاثیر نیکوتین و سیگار بر بدن و سلامتی خاطر نشان کرد: همچنین نیکوتین عملکرد بدن و مغز را دگرگون می کند و در تمرکز مغز اثر می گذارد و باعث سریع شدن ضربان قلب، افزایش فشار خون، سریع شدن تنفس و کم عمق شدن آن، افزایش گلوکز خون، کاهش دمای پوست، تحریک سیستم عصبی مرکزی، کم شدن احساس گرسنگی، کاهش قند خون می شود.
,
 
,
پیلتن در ادامه صحبت هایش با خبرنگار شیرازه عنوان کرد: سیگار همچنین موجب ریزش مو، آب مروارید، پوکی استخوان، کاهش شنوایی، کاهش ویتامین C، کاهش کارایی سیستم ایمنی بدن، انواع سرطان دهان، ریه، پوست و حنجره، زخم معده، کاهش حواس پویایی و چشایی، برونشیت و آمفیزم، چین و چروک و پیری زودرس، کاهش قند خون، فشار بالا، بیماری های قلبی، تغییر رنگ انگشتان، تغییر شکل سلول های جنسی در مردان، زخم اثنی و عشر و بسیاری بیماری های دیگر که همه به مرگ ختم می شوند.
,
 
,
وی در آخر پیرامون عوارض و مضرات سیگار اظهار داشت: اثرات سیگار گاهی اوقات به صورت فوری ظهور نمی‌کند اما عوارض و آثار مخربش برای سال‌های متمادی و طولانی در بدن باقی می‌ماند.

مرگ سالانه ده ها هزار نفر بر اثر بیماری های تنفسی
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور از مرگ سالانه 60 هزار نفر در ایران به علت بیماری های ناشی از مصرف سیگار خبر داد که چهار برابر تصادفات جاده ای است و افزود: براساس آمار به دست آمده پیش از این 20 درصد مردان و 2 درصد زنان در کشور سیگار می کشیدند که این آمار امروز افزایش یافته و تنها 40 درصد دانشجویان و دانش آموزان دختر قلیان می کشند!

فیلیپ موریس
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور با بیان اینکه بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده سیگار در جهان اسرائیلی است، تلاش این شرکت برای تاسیس نمایندگی در ایران را مورد توجه قرار داد و افزود: با وجود اینکه سال‌ها تلاش شد و از این کار ممانعت کردیم اما به تازگی سیگار برند «فیلیپ موریس» به عنوان برند معروف اسرائیلی در ایران شعبه خود را تاسیس کرده است.
,
,
, مرگ سالانه ده ها هزار نفر بر اثر بیماری های تنفسی,
,
,
, فیلیپ موریس,
,
 
,
به گزارش شیرازه، شرکت فیلیپ موریس در سال 1847 میلادی با راه اندازی یک مغازه کوچک در لندن توسط فردی به همین نام کار خود را آغاز کرد.
,
 
,
برخی کارشناسان می گویند که فیلیپ موریس در این مغازه کوچک تنباکو و سیگار می فروخت و در سال  1881 به یک شرکت عمومی تبدیل و در سال 1902 سهام این شرکت بین دو شرکت انگلیسی و آمریکا به طور مساوی تقسیم شد.
,
 
,
فیلیپ موریس در سال 2005، بین60 تا 100درصد سهام 4 شرکت بزرگ تنباکوی اندونزیایی را خریداری کرد و با فروش 831 میلیارد دلار سیگار در سال 2007 به بزرگ ترین شرکت تنباکوی غیردولتی جهانی در مقیاس حجم تولید تبدیل شد.
,
 
,
مرکز این شرکت درحال حاضر در سوییس قرار دارد و درحال حاضر، مالک 7 برند از 15 برند برتر تنباکوی جهان که تلفیقی از محصولات محلی و بین المللی هستند؛ بیش از 50 کارخانه در جهان دارد و 75600 نفر برای آن کار می کنند.
,
 
,
سهام این شرکت سهامی عام در بورس نیویورک خرید و فروش می شود. به علاوه، فیلیپ موریس جزو 500 شرکت سهامی عام برتر جهان است که در شاخص S&P500 ارزیابی می شود. هیات مدیره این شرکت نیز درحال حاضر ترکیب جالبی از روزنامه نگار، سیاستمدار و اقتصاددان است.

فیلیپ موریس و صهیونیست‌ها
به گزارش شیرازه، شرکت فیلیپ موریس، تولیدکننده سیگارهای مارلبرو که دفتر مرکزی آن در نیویورک و مقر عملیاتی آن در لوزان سوییس است، یکی از شرکت‌های تولیدی مگاسایز با بیش از 25 درصد از سهم تولید سیگار جهان وابسته به رژیم صهیونیستی است، به نحوی که سیگارهای الکترونیکی آن تنها در سرزمین اشغالی تولید می‌شود و این شرکت صهیونیستی جزو شرکت‌های ممنوع‌المعامله است که هر ساله میلیون‌ها دلار کمک نقدی به اتحادیه جذب یهود به اسرائیل (UJA)، جامعه متعهد یهود (UJC)، کنگره یهودیان آمریکا(AJC) و سازمان‌ جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، سازمان‌های مسیحی کاتولیک و یهودیان کاتولیک می‌کند.
,
,
, فیلیپ موریس و صهیونیست‌ها,
, شیرازه,
 
,
در تیرماه سال جاری نیز سیدحسن هاشمی در نامه ای به محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حمایت مالی شرکت بین المللی فیلیپ موریس (PMI) از ایجاد بنیاد دنیای بدون دخانیات، اظهار داشت: این شرکت از طریق تلاش برای برقراری ارتباط و اخذ حمایت سیاستگذاران، مقامات عالی رتبه و فعالین کنترل دخانیات کشورهای جهان، درصدد است تا در حوزه سیاستگذاری چارچوب کنوانسیون کنترل دخانیات رخنه کند.

تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات سیگار به کشور
محمد رضا مسجدی فوق تخصص بیماری های ریه افزایش مصرف دخانیات در کشور را زنگ خطر دانست و با اشاره به اولویت بندی اجناس مورد نیاز کشور در 10 گروه کالایی برای تخصیص ارز 4200 تومانی گفت: امروز در کشور با تامین دارو مشکل داریم اما دولت سیگار را در ردیف پنجم اولویت های ارزی قرار داده که قابل پذیرش نیست.
,
,
, تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات سیگار به کشور,
,
 
,
به گزارش شیرازه، سیگار حاوی توتون در سال 96 در میان کالاهایی با اولویت دو بوده و اولویت دوم شامل مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای خواهد بود که تامین ارز از محل صادرات پتروشیمی، فولاد و مواد معدنی است. طبق دستورالعمل‌های بانک مرکزی پتورشیمی‌ها، شرکت‌های فولادی و معدنی ارز خود را باید در سامانه نیما عرضه کنند و نرخ دلار برای اولویت گروه دوم نیز 4200 تومان خواهد بود.
,
 
,
در سال 96 بیش از 15 میلیون دلار ( 15492717 دلار) سیگار حاوی توتون وارد کشور شده است.
همچنین سیگار برگ در سال 96 در میان کالاهای اولویت سوم بوده که اولویت سه برای کالاهای مصرفی درنظر گرفته شده که ارز آن ها ناشی از صادرات کالاهایی است که ملزم به ارائه ارز در سامانه نیما نیستند. گروه کالاهای مصرفی از محل درآمدهای ارزی حاصل از صادرات کالاهایی که ملازم به ارائه ارز در سامانه نیما نیستند، تامین ارز خواهند شد. این کالاها با نرخ دلار 4200 تومانی به علاوه توافق بر پیمان صادراتی تامین اعتبار می شوند.
,
,
 
,
در میان کالاهای اولویت سوم پیپ های استعمال دخانیات نیز قرار دارند که در سال 96 رقمی بیش از 790 هزار دلار واردات به کشور داشته ایم.
,
 
,
در سال 97 سیگار حاوی توتون و سیگار برگ هر دو در اولویت سوم گروه های اولویت ارزی قرار گرفته است.

واردات 32 میلیون دلاری سیگار آمریکایی به کشور
دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور نیز از ورود 32 میلیون دلار سیگار آمریکایی در 2 سال گذشته به کشور خبر داد و افزود: این در حالی است که هر شرکت و یا کشوری بیش از 5 میلیون دلار با ایران مبادله داشته باشد، توسط آمریکا تحریم می‌شود و تنها در این‌ سال‌ها واردات سیگار به ایران تحریم نشده است.
,
,
, واردات 32 میلیون دلاری سیگار آمریکایی به کشور,
,
 
,
این میزان واردات از کشوری همچون آمریکا که خود سردمدار تحریم کشور ماست، کمی بودار به نظر می رسد و باید کمی با درنگ و تامل با این مسئله روبرو شد. قطع به یقین این حجم از صادرات سیگار آمریکایی به ایران طی دو سال گذشته و با ظهور ترامپ، علاوه بر درآمدی که از این صادرات شامل حال آمریکا شده، رهاوردهای دیگری نیز برای آن خواهد داشت که دست به توسعه آن در داخل ایران نیز زده است اما جای تعجب است که مسئولان کشوری بیخیال از کنار مسئله ای به این درجه از اهمیت می گذرند، مسئله ای که تاثیر زیادی بر سلامت مردم، اقتصاد کشور و محیط زیست ایران دارد!

وضعیت سیگار در استان فارس
در تماس تلفنی خبرنگار شیرازه با سازمان دخانیات شیراز گفته شد که آن ها تنها سیگار ایرانی دارند و سیگار خارجی هیچگونه ارتباطی با آن ها ندارد.

محمد ابراهیم صداقت، معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به اینکه سطح عرضه سیگار با معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس می باشد، در خصوص آمار سیگارهای قاچاق کشف و ضبط شده عنوان کرد: طی چند ماه اخیر یک میلیون و 250 هزار نخ انواع سیگار از 128 واحد توزیع کشف شده که به صورت قاچاق بوده است که ارزش ریالی کل پرونده ها یک میلیارد و 562 میلیون ریال می باشد و طبق قانون برای ابطال مجوز عرضه دخانیات این واحدها اقدام کرده ایم.
,
,
, وضعیت سیگار در استان فارس,
,
,
, شیرازه, شیرازه,
 
,
وی همچنین اضافه کرد: در میان سیگارهای موجود در بازار استان سیگارهای شرکت فیلی موریس به صورت محدود دیده می شود و مقداری از آن ها که به صورت قاچاق بوده اند نیز، کشف و ضبط شده است.
,
 
,
صداقت پیرامون وضعیت قاچاق سیگار در استان فارس متذکر شد: استان فارس یکی از استان های کشور با سختگیری زیاد در امر قاچاق سیگار می باشد و همچنین تعامل خوبی نیز با صنف مربوطه داریم.
,
 
,
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: با توجه به بالابودن نرخ ارز و نوسانات غیرقابل پیش بینی آن، به علت مقرون به صرفه نبودن، به طور کلی ورود کالای قاچاق به کشور کاهش پیدا کرده است.
,
 
,
وی در ادامه تاکید کرد: سیگار قاچاق موجود در بازار نسبت به گذشته بسیار کم شده است.
,
 
,

صداقت درمورد تامین سیگار استان فارس بیان داشت: در استان فارس شرکت وارد کننده و همچنین تولید کننده سیگار نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه