اخبار داغ

رییس دادگستری تربت حیدریه:

شبکه های اجتماعی ضد ارزشی فروپاشی خانواده ها را هدف قرار داده اند

شبکه های اجتماعی ضد ارزشی فروپاشی خانواده ها را هدف قرار داده اند
رییس دادگستری تربت حیدریه گفت: امروز خانواده ها و نوجوانان و جوانان تحت تاثیر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی قرار گرفتند و مهمترین هدف برخی شبکه های ضد ارزشی فروپاشی خانواده ها و از بین بردن عقاید و افکار دینی جامعه اسلامی است و درمان آن تعالی فکری و فرهنگی جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت، محمدابراهیم زاده چناری روز یکشنبه در همایش حقوق و نقش زنان در جامعه و خانواده افزود: ترویج شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز زاییده موج سوم تحولات جهانی یا همان انقلاب انفورماتیک می باشد که این موج بنیان فرهنگی خانواده ها را مورد آماج خود قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی با بیان اینکه اعتقادات و باورهای فرهنگی خانواده ها متفاوت است، گفت: بر این اساس اگر بدنبال مصون نگه داشتن بنیان خانواده و رشد و تعالی آن هستیم، لازم است روی آموزه های فرهنگی و باورهای اعتقادی خانواده ها کار فرهنگی انجام بدهیم.

,

 

,

ابراهیم زاده چناری افزود: افزود: اینکه امروز شاهد رشد آسیب های اجتماعی و فروپاشی بنیان خانواده هستیم، بدان خاطر است که در سبد فرهنگی خانوار ایرانی، آموزه های فرهنگی شبکه های اجتماعی جا خوش کرده و موجب شده اند تا خانواده ها از آموزه های دینی و اسلامی دور شوند.

,

 

,

وی گفت: این در حالی است که طبق آموزه های قرآنی و جهان بینی اسلامی، زنان دارای حقوقی هستند که به هیچ وجه نمونه آن در حقوق غربی یافت نمی شود.

,

 

,

رییس دادگستری تربت حیدریه افزود: در حالی که در قرآن برای زنان حقوقی چون زندگی، آموزش، مسکن، آزادی، ارث، نفقه و حتی حق امضای معاهدات سیاسی قایل شده و حتی طبق آموزه های قرآنی زنان هم برای زنان و هم برای مردان الگو هستند، اما از نگاه غربی زن موجودی طفیلی، پست و ناپاک و فاقد شرافت معرفی شده که حتی حق ورود به بهشت را نیز ندارد.

,

 

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه نیز گفت: زنان تقریباً در همه فرهنگ‌ها و در همه آیین‌ها و در همه فهم هایی که از ادیان شکل گرفته از کمترین حقوق و مزایا برخوردار بوده اند و لذا در طول تاریخ از بسیاری حقوق فرهنگی، سیاسی و انسانی محروم بوده اند.

,

 

,

حجت الاسلام علی شفیعی با بیان اینکه ادیان با 2 هدف اساسی ظرفیت‌سازی برای رشد و کمال انسان ها و تلاش برای کاهش رنج های آن ها و نیز التیام بخشی به آلام روحی بشر آمده اند، افزود: لذا درک و فهم و نوع قرائت از ادیان می تواند زمینه ساز این برداشت شود که نه تنها زمینه رشد انسانها را فراهم نمی‌کنند، بلکه برعکس به دردهای بشر هم می افزایند که این خود یک نگاه سنتی به دین است.

,

 

,

وی نگاه حاکم به زنان را دارای سه رویکرد عنوان کرد و اظهار داشت: رویکرد نخست سنتی و اصولگرایانه، دوم اصلاح گرایانه و مصلحت طلبی و رویکرد سوم نواندیشانه است.

,

 

,

شفیعی گفت: نگاه سنتی به این شکل است که مدعی شده از منابع دین دیدگاه‌های خود را استخراج کرده اما این دیدگاه نه تنها از رنج زنان نمی‌کاهد بلکه آنها را محدود تر می کند و حتی به رنج ها و آلام آنها نیز می افزاید و زنان ما را از بسیاری جایگاه های حقوقی، فرهنگی و سیاسی محروم می کند.

,

 

,

وی افزود: نمونه چنین دیدگاهی آن است که بعد چهار دهه از استقرار نظام جمهوری اسلامی تکلیف مان با زنان در حوزه ریاست جمهوری، هنوز مشخص نشده و یا هنوز تکلیف زنان را در حوزه قضاوت مشخص نکردبم.
شفیعی گفت: ما هنوز حضور یک زن را میان فقها یا حقوقدانان شورای نگهبان نمی بینیم یا درون نهاد مجمع تشخیص مصلحت نظام که می‌خواهد مصلحت جامعه ای که نیمی از آن زنان هستند را تشخیص بدهد، هیچ زنی نمی بینیم.

,
,

 

,

وی با بیان اینکه کماکان نگاهمان به زن یک موجود ضعیف است که نمی تواند کار خاصی انجام دهد، می باشد و هنوز در خصوص حضور بانوان در سالن های ورزشی دچار مشکل و بحران هستیم و خانمی که می خواهد در مجامع ورزشی خارج کشور شرکت کند، دچار مشکل است و اجازه پدر، برادر یا همسر را نیاز دارد.

,

 

,

شفیعی همچنین بدون اشاره به رییس جمهور سابق ایران، گفت: ما به یک فردی که در ایران خیلی از او انتقاد داریم، اما حداقل این فرد در کابینه یک وزیر زن داشت اما دیگه این موضوع تکرار نشد.

,

 

,

وی در بخش دیگری با بیان اینکه در درک و فهم از علم، جنسیت تاثیر دارد و تا امروز نیامدیم از زنان بخواهیم سهم خودشان را از فهم دین اعلام کنند، افزود: باید زنان را تحریک کنیم بیایند مجددا منابع دینی را مورد مطالعه قرار بدهند چون درک زنان با فهم مردان از دین متفاوت است.

,

 

,

شفیعی اظهار داشت: امروز در غالب استفتائات می‌بینیم می‌گویند مرد می تواند مانع خروج زن از منزل حتی برای عیادت از پدر و مادر و بستگانش بشود و آیا به معنی خشونت نرم علیه زنان نیست؟

,

 

,

وی همچننی گفت: باید تکلیف خودمان را با حضور زنان برخی محیط ها و مناصب مشخص کنیم و الان برخی برای جذب هیات علمی بانوان می گویند فضای ما یک فضای مردانه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه