اخبار داغ

نماینده سابق مجلس:

اروپایی‌ها نمی‌توانند بدون اجازه آمریکا تعهدات خود را عملی کنند/ باقی ماندن در برجام هیچ فایده‌ای ندارد

اروپایی‌ها نمی‌توانند بدون اجازه آمریکا تعهدات خود را عملی کنند/ باقی ماندن در برجام هیچ فایده‌ای ندارد
کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که باقی ماندن در برجام هیچ فایده‌ای ندارد، گفت: اروپایی‌ها نمی‌توانند بدون اجازه آمریکا تعهدات خودشان را عملی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار  قم فردا،با اشاره به خروج آمریکا از برجام و کارشکنی‌های اتحادیه اروپا، اظهار داشت: همانطوری که از قبل هم پیش بینی می‌شد و مقام معظم رهبری هم از قبل اعلام کرده بودند به اروپا نمی‌شود اعتماد کرد به خاطر این که جرات انجام کاری خلاف انتظار آمریکا را ندارند.
وی ادامه داد: امروز جای تأسف است که رهبری اروپایی‌ها دست کسانی است که به جای این که به فکر منافع مردم اروپا باشند به دنبال منافع آمریکا و دولت این کشور هستند.
توانمندی ایران به همه کشورهای دنیا ثابت‌شده است
نماینده سابق مجلس  تأکید کرد: امروز اتحادیه اروپا باید متوجه این مهم باشد که جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌اش برای دنیا مشخص‌شده است.
وی بیان داشت: علت مذاکره جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام با اروپا و آمریکا این بود که به دنیا ثابت کند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و اعتقادی هم به سلاح هسته‌ای ندارد.
کارشناس مسائل سیاسی افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که دنیا باید عاری از سلاح هسته‌ای باشد، ایران می‌داند برخی از کشورهای اروپایی بیشترین زرادخانه‌های هسته‌ای رادارند و در جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران برخی از امکانات خودشان را در اختیار صدام قرار داده بودند.
وی ادامه داد: بااین‌حال و سوابق بدعهدی‌های مکرر این کشورها بازهم سر مذاکره با این کشورها نشستیم و مذاکره کردیم.
جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات خودش را عملی کرده است
آصفری بابیان این‌که تعهدات کشورمان انجام‌شده است، ابراز داشت: تعهدات جمهوری اسلامی ایران درزمینهٔ برجام انجام‌شده است به‌ویژه در تحویل اورانیوم و اجازه بازرسی به بازرسان آژانس اتمی به‌صورت مستمر صورت گرفته است.
وی ادامه داد: امروز اروپا باید به ملت خود و دنیا پاسخ‌گو باشد که چرا به تعهدات خود درزمینهٔ برجام عمل‌نکرده است.
این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: اروپا به اهرم فشار آمریکا به کشورهای منطقه تبدیل‌شده است و برای اروپا هم اصلاً پسندیده نیست که منافع این کشورها فدای آمریکا و صهیونیست‌ها شود.
وی بابیان این‌که بازنده اصلی اروپا است چراکه برای افکار عمومی دنیا هیچ جوابی ندارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این بازار بزرگ سرمایه‌گذاری که در ایران وجود دارد و این کشورها می‌توانستند از آن بهره‌مند بشوند این بازار را از دست می‌دهند.
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در خصوص بدعهدی کشورهای اروپایی ما نباید کوتاه بیاییم و بایستی در این زمینه ورود پیدا کنیم و وزارت امور خارجه باید به لحاظ حقوقی و قضایی این بدعهدی و کارشکنی کشورهای طرف قرارداد برجام را پیگیری کند.
سفرای کشورهای اروپایی باید فراخوانده شوند
وی ابراز داشت: از طرف دیگر بایستی سفرای کشورهای طرف برجام باید مورد بازخواست قرار بگیرند که چرا دولت‌هایشان به تعهدات خود عمل‌نکرده‌اند و سطح مبادلات تجاری نیز با این کشورها باید کاهش یابد.
وی بابیان این‌که حمایت از تولیدات داخلی باید در دستور کار قرار بگیرد و به‌صورت عملی و واقعی اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود، تصریح کرد: ادامه دادن باقی در برجام هیچ فایده‌ای ندارد و شورای عالی امنیت ملی باید در این زمینه تجدیدنظر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا,
,
, توانمندی ایران به همه کشورهای دنیا ثابت‌شده است,
,
,
,
,
, جمهوری اسلامی ایران تمامی تعهدات خودش را عملی کرده است,
,
,
,
,
,
, سفرای کشورهای اروپایی باید فراخوانده شوند,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه