اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مخالفانِ دیروز توان موشکی را امروز پدر موشکی معرفی می‌کنند

مخالفانِ دیروز توان موشکی را امروز پدر موشکی معرفی می‌کنند
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جمع معاونین و مربیان پرورشیِ آموزش و پرورش قزوین گفت: مخالفانِ دیروز توان موشکی را امروز پدر موشکی معرفی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امروز(شنبه)در جمع معاونین و مربیان پرورشی آموزش و پرورش قزوین با طرح این سؤال که چه مسأله‌ای برای مربیان و معلمان پرورشی می‌تواند ایجاد انگیزه کند؟، اظهار کرد: انگیزه‌های مادی و مقامات دنیایی مقطعی است و دائماً نمی‌تواند در انسان ایجاد انگیزه کند و می‌باید دنبال انگیزه‌های برخاسته از دین باشیم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی با بیان اینکه در متون دینی آمده است که مزد کار را در خود کار قرار داده‌اند، تصریح کرد: اگر خدا بخواهد به هر بنده‌ای خیر برساند، درک درستی از دین و قرآن را به او می‌دهد و احادیث را با جان و دل درک می‌کند و اینها برای او انگیزه معنوی به وجود می‌آورد. 

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر در کلاس‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که برنامه‌ها برای خودمان نیز مفید واقع شود، فکر و دغدغه‌ معنوی و اثرپذیری از نگاه‌های دینی را برای خودمان نیز مد نظر قرار داده ایم و در نهایت ضعف‌ها و قوت‌هایمان را مورد توجه قرار می دهیم، پس انگیزه‌هایمان ماندگاری پیدا می‌کنند و چنین انگیزه‌های والایی در قیامت نیز دستگیر انسان خواهد بود.
,
,
,
,
 
,
, ,
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به اهمیت عقل در نگاه دینی اشاره کرد و افزود: عقل در نگاه دینی با آن چه که در نگاه غیر دینی وجود دارد بسیار متفاوت است. امام صادق (ع) می‌فرمایند عقل خالص، عبودیت و بندگی را در انسان تقویت می‌کند و در افکار شوق بندگی و در رفتار کسب بهشت را برای انسان ایجاد خواهد کرد. 

وی اضافه کرد: امام صادق (ع) فرمودند آن چیزی که در معاویه وجود داشت، عقل نبود بلکه نکراه و شیطنت بود و تنها شباهتی به عقل داشت و بر خلاف رفتار و منش امام علی (ع) بود که بر اساس صداقت عمل می‌کردند و عقل واقعی آن چیزی بود که در رفتار حضرت دیده می‌شد. 

رسیدن به مقاصد انسانی تنها با صداقت میسر است 
عابدینی تأکید کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند رسیدن به مقاصد انسانی تنها با صداقت میسر است و بخاطر همین بود که حضرت یکی از شروط خلافت که می‌گفت باید بر اساس سیره شیخین عمل شود را نپذیرفتند و حتی در لفظ نیز حاضر نشدند آن را قبول کنند چرا که به صداقت به عنوان قانون الهی معتقد بودند و بخاطر رفتار بر مبنای صداقت امیرالمؤمنین (ع) است که از ایشان الگویی جهانی ساخته است. 

امام جمعه قزوین اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند اگر با نادیده گرفتن صداقت ظاهراً به جایی رسیدید، درواقع مسیرتان به شکست رسیده است و آن را موفقیت نپندارید و حضرت می‌فرمایند من هیچ سپری را نگهدارنده‌تر از صداقت ندیده‌ام و اگر کسی واکنش‌های عالم را نسبت به کارهای انسان بداند، هرگز سراغ حیله و نیرنگ نمی‌رود و کسی که سراغ حیله و نیرنگ می‌رود از عالم بی خبر است. 
,
,
,
,
, رسیدن به مقاصد انسانی تنها با صداقت میسر است ,
,
,
,
 
,
, ,
وی تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرمودند متأسفانه در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که اکثر مردم حیله و نیرنگ را زرنگی می‌پندارند و کلام حضرت نشان می‌دهد دوران و زمانه ایشان به مراتب بدتر از دوران و زمانه ما بوده است و امروز تعداد آدم‌هایی که امیرالمؤمنین (ع) را می‌فهمند بیشتر از آن دوران است. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امروز نیز کسانی هستند که حرفی را می‌زنند و فردا ضد آن را مطرح می‌کنند و بر اساس نیازهای دنیایی روز خود، سخنانشان را هماهنگ می‌کنند. 

عابدینی اضافه کرد: زمانی آمدند موضوع موشک، سلاح و توان نظامی که مورد تأیید دین قرار دارد را نادیده گرفتند و گفتند مگر ژاپن صاحب موشک است که پیشرفت کرده است؟! آنها زمانی این مسائل را مطرح کردند که جامعه ما دچار فشارهای دشمن بود و حال امروز آنها را پدر موشکی معرفی می‌کنند. 

وی افزود: نباید از بعد سیاست بازی به این مسائل نگاه کنیم بلکه نیت ما این است که از نگاه دینی مسائل را مورد تحلیل و برررسی قرار دهیم و اگر با نگاه دینی مسائل را تحلیل و بررسی کنیم دچار این اشتباهات نخواهیم شد. 

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه استکبارستیزی جان مایه قرآنی است، گفت: قرآن بر روی این معنا بسیار صحبت کرده است و مسلمان‌ها را از دل بستن به استکبار نهی کرده است. در آیات قرآن آمده است چه کافران اهل کتاب و چه مشرکان هیچ خیری را برای شما نمی‌خواهند و کسانی که در مذاکرات با آنها گفتگو کردیم مصداق همان کسانی هستند که در قرآن آمده و هیچ خیری را برای ما نمی‌خواستند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: قرآن می‌فرماید اگر آنها نتوانند از شما امتیازی بگیرند از دستتان عصبانی می‌شوند و از عصبانیت انگشتان دستشان را می‌جوند و شما در پاسخ این حرکت به آنها بگویید از عصبانیت بمیرید و این همان منبع مرگ بر استکبار است که آمریکا نیز جزوی از آن محسوب می‌شود. 

وی بیان کرد: اگر آیات الهی را نادیده بگیریم و به آنها عمل نکنیم، بی‌حرمتی به دین و قرآن است و خداوند نیز می‌فرماید آیا به برخی از آیات الهی عمل می‌کنید و برخی دیگر را نادیده می‌گیرید و به آن ایمان نمی‌آورید؟! کسانی که این گونه عمل می‌کنند در دنیا خوار شده و در قیامت دچار عذاب شدید می‌شوند. 

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: اگر با وجود آگاهی از ضوابط قرآنی رفتار دیگری را در پیش بگیریم در واقع بر خلاف مصلحت و خیر مردم عمل کرده‌ایم و این نادیده گرفتن ضوابط دینی و قرآنی عقوبت بدی به همراه خواهد داشت. 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: معلم باید رسالت دینی را با دانش‌آموز صادقانه در میان بگذارد و صداقت در کار ما نقش اساسی داشته باشد. امام علی (ع) می‌فرمایند در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که اهل حیله، نیرنگ را زرنگی معرفی می‌کنند و می‌فرمایند مرگشان باد و ما نیز می‌باید مراقب حیله‌ها و نیرنگ‌های زمانه خود باشیم. 

وی در پایان اظهار کرد: اگر یافته‌های دینی را مد نظر قرار دهیم مهمترین دلخوشی و انگیزه برای ما خواهد بود.
انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه