اخبار داغ

در همایش "فراز و فرودهای توسعه از امیر کبیر تا امروز" مطرح شد؛

توسعه با رشد اقتصادی اشتباه گرفته شده است / جوشش درونی یک جامعه، منجر به توسعه می شود

توسعه با رشد اقتصادی اشتباه گرفته شده است / جوشش درونی یک جامعه، منجر به توسعه می شود
استاد دانشگاه تبریز در اردبیل با بیان اینکه توسعه در دنیا مدل واحدی ندارد، گفت: هر کشوری در دنیا به توسعه رسیده است، دارای حرکت درونی و تلاش از داخل جامعه بوده که منجر به توسعه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، همایش فراز و فرودهای توسعه از امیر کبیر تا امروز توسط انجمن های علمی دانشگاه محقق اردبیلی با سخنرانی محمد باقر بهشتی استاد دانشگاه تبریز در سالن بصیرت این دانشگاه محقق برگزار شد: اگر در جامعه حرکت توسعه آغاز شود، به توسعه می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با اشاره به اینکه توسعه در کل دنیا مدل واحدی ندارد، تصریح کرد: هر کشوری که توانسته به توسعه برسد، حرکت در خود جامعه به صورت درونی بوده که در نهایت به توسعه انجامیده است.

,

این استاد دانشگاه تبریز در ادامه سخنان خود به مدل پیشرفت کشورهای  صنعتی اشاره کرد و با بیان اینکه توسعه با امکانات انجام نمی شود، گفت:  رمز موفیت کشور پیشرفته ای چون ژاپن، در تقسیم قدرت و علم پذیری است.

,

محمد حسن زاده عضو هیات علمی و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی نیز ا بیان اینکه در کشور ما عموما توسعه با رشد اقتصادی اشتباه گرفته شده است، گفت: در این خصوص هنوز به تعریف مشترکی از توسعه در ایران نرسیده ایم.

,

وی در پایان سخنان خود به ابعاد توسعه در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور بعد فیزیکی و اقتصادی را بار آورده ایم اما به بعد فکری از توسعه نرسیده ایم.

,

انتهای پیام/ج

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه