اخبار داغ

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

وجود بیش از ۲۰۰۰ هکتار بافت فرسوده در زاهدان

وجود بیش از ۲۰۰۰ هکتار بافت فرسوده در زاهدان
زاهدان با اختصاص نیمی از مساحت بافت های فرسوده سیستان و بلوچستان، مقام نخست را در این استان از این حیث دارد.
[

       

,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود مالکی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون، گفت: دو هزار و 619 هکتار بافت فرسوده در 11 شهر استان وجود دارد که زاهدان با هزار و 212 هکتار بالاترین آمار را از این حیث به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به این که عمده بافت های فرسوده زاهدان متعلق به محلات شیرآباد، کریم آباد، رسالت، همت آباد و بابایان است گفت: هزار و 61 مورد از ساکنین محلات هدف از طرف اداره کل راه و شهرسازی شمال استان به بانک های عامل معرفی شده اند که تعداد قابل توجهی از آن ها تسهیلات اعطایی را دریافت کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان این که کار تسقیط وام 540 مورد تا به این لحظه انجام شده تصریح کرد: وام های اعطایی با نرخ سود 6 درصد است.

وی اذعان کرد: مالکان بناهای فرسوده می تواند با تخریب بنا، چند واحد جدید ساخته و به ازای هر سند برای هر واحد 40 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وام های اعطایی 15 ساله بوده و پس از گذشت 2 سال مشارکت و 13 سال بازپرداخت طی اقساط معین از مالک وصول می شود.

وی گفت: همچنین جهت تسهیل و کمک به صرفه جویی اقتصادی، هماهنگی هایی با نظام مهندسی برای ارائه تخفیف به این افراد صورت گرفته است.

مالکی ادامه داد: در همین راستا توافقاتی با شهرداری زاهدان انجام شد و مقرر شد تا تخفیف 50 درصدی به این عزیزان برای صدور پروانه ساخت در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/   

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,  ,  ,  ,

    

,  ,  ,  ,  ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه