اخبار داغ

فریادهای مردم به جای نمی‌رسد؛

بوی تعفن زباله‌های ساری به مرز سمنان رسید

بوی تعفن زباله‌های ساری به مرز سمنان رسید
عدم ساماندهی زباله مرکز استان مازندران و دپوی آن در منطقه گویچاله باعث مشکلات زیست محیطی جدی برای مردم در منطقه فولادمحله ساری شده و بوی تعفن آن به مرز سمنان رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، 13 سال از انتقال زباله‌های ساری به مرز سمنان و مازندران گذشته است.بر اساس اطلاعات مقامات محلی قرار بود که انتقال زباله به منطقه چهاردانگه مازندران تنها به مدت 6 ماه انجام شود.

با اتمام دوره 6 ماهه و به دلیل امنیتی کردن بحث زباله در این منطقه از مقاومت مقامات محلی و مردم جلوگیری شده است، نکته جالب اینکه بحث انتقال زباله در دوران مدیریت فرمانداری حسین‌زادگان استاندار فعلی مازندران بوده است و در حال حاضر مدیریت استانداری مازندران در اختیار این مسئول قرار گرفته اما همچنان معضل زباله در منطقه چهاردانگه مازندران به قوت خود باقی است.

مهمترین معضل در ساماندهی پسماند، دپو زباله در نزدیکی روستای اراء است، تلاش‌ها و صحبت‌های مردم این منطقه با وجود رسانه‌ای شدن و بازدیدهای مکرر به جای نرسیده است و مسئولان شهری توپ عدم بهسازی و تکمیل کارخانه زباله سوز را به زمین دولت و از طرفی دولت توپ کم کاری را در انحراف از بودجه‌های تامین شده می‌اندازند و این وسط گلایه‌ها و فریادهای مردمی به جای نمی‌رسد.

در روزهای اخیر بحث آزار و عدم ساماندهی زباله مرکز استان مازندران به روستاهای مرزی استان سمنان رسیده و مردم این منطقه از وضعیت بغرنج انتقال زباله به این منطقه به شدت گلایه دارند.

دپو زباله باعث آلوده شدن آب‌های زیر زمینی روستاهای فولادمحله، اگره، سرخده شده و چراگاه‌های دام و اراضی کشاورزی منطقه متاثر از دپو زباله آلوده شده و صدای مردم منطقه این روزها از رسانه‌های استان سمنان مبنی بر بوی تعفن زباله‌های ساری به مرز سمنان رسید و خواستار پیگیری و مساعدت مسئوولان این استان شده‌اند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه