اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

بازنشستگان عرصه را برای نیروهای جوان باز کنند/ اشرافی‌گری برخی مسئولین موجودیت نظام را تهدید می‌کند

بازنشستگان عرصه را برای نیروهای جوان باز کنند/ اشرافی‌گری برخی مسئولین موجودیت نظام را تهدید می‌کند
کارشناس مسائل سیاسی گفت: آسیب‌های ناشی از فاصله طبقاتی بدون شک امنیت و در بلندمدت موجودیت نظام را تهدید می‌کند؛ متاسفانه از دو دهه گذشته تجمل گرایی و اشرافیت در برخی مسئولان رشد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد منصوری در گفتگو با  شاخص، با اشاره به بزوم جوان گرایی در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد: جوانان نیروهای پویا و توانمندی هستند و به این جهت همواره باید مورد توجه قرار گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,
وی افزود: جوانان علاوه بر اینکه توانایی‌های جسمی لازم را دارند باید بستری فراهم شود تا بتوانند قدرت فکری و مدیریتی را پیدا کنند و مسئولیت‌ها را برعهده گیرند.
,
کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: معمولا در روند تحولات اجتماعی دیده شده که به هر نسبتی که قدرت فکری جامعه توسط افراد با سن بالا انجام گرفته و نسل جوان به عنوان قدرت محرکه به کار گرفته شده موفقیت بیشتری داشتند.
,
منصوری بیان کرد: در جمهوری اسلامی متاسفانه این مسئله در دو دهه اخیر مورد توجه قرار نگرفته است؛ در دهه اول و دوم بیشترین امور کشور توسط جوانان انجام می‌گرفت.
,
وی گفت: درواقع جوانان نیروی اصلی انقلاب بودند و آن‌ها مسئولیت‌های خود را چه در تثبیت نظام و چه در دفاع از نظام و ساختار سازی بیشترین نقش را ایفا کردند.
,
کارشناس مسائل سیاسی افزود: اما از دهه سوم به بعد متاسفانه به تدریج آن چنان که باید این روند انجام نگرفت به طوری که ما از یک طرف دچار تعداد زیادی از بیکاری جوانان بودیم.
,
سطح زندگی مسئولین باید هم ردیف مردم باشد
,
این پژوهشگر تاریخ معاصر ادامه داد: از طرفی هم کسانی که باید به کارهای پژوهشی، آموزشی و سبک‌تر در پشت صحنه بپردازند همچنان در صحنه مدیریتی باقی ماندند و در نتیجه به عنوان نیروهای طلب کار انقلاب و ضعیف شده نتوانستند مدیریت کشور را به خوبی داشته باشند، در نتیجه کشور دچار مشکلاتی شد.
,
وی با تصریح بر اینکه مدیران باید از اشرافی گری فاصله بگیرند، بیان کرد: بدون شک سطح زندگی مسئولین باید هم ردیف مردم باشد چراکه اگر از مردم فاصله بگیرند قطعا کشور به تدریج دچار ضعف خواهد شد.
,
منصوری افزود: فاصله طبقاتی به دنبال خود مشکلاتی زیادی را دارد که از جمله آن مسئله فساد در اشکال مختلف است؛ اشرافیت، تجمل گرایی و برتری طلبی مسئولان و از طرفی فقر در جامعه مفاسد شدیدی را به دنبال دارد.
,
کارشناس مسائل سیاسی گفت: آسیب‌های ناشی از فاصله طبقاتی بدون شک امنیت و در بلندمدت موجودیت نظام را تهدید می‌کند؛ متاسفانه از دو دهه گذشته تجمل گرایی و اشرافیت در برخی مسئولان رشد کرد.
,
وی عنوان کرد: امروز اشرافی‌گری برخی مسئولان به میزان نگران کننده‌ای رسیده و به این دلیل فاصله طبقاتی، بیکاری و وضعیت اقتصادی دچار آسیب‌های شدیدی شد که به دنبال آن هم آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، اخلاقی و دینی را شاهد هستیم.
,
عضو مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: امام خمینی (ره) هشدار می‌دادند که اگر خوی اشرافی‌گری در مدیران پیدا شود ما سرانجام سیلی خواهیم خورد.
,
سند پیشرفت تمدن ایرانی اسلامی باید جدی گرفته شود
,
منصوری بیان کرد: دشمن برای حفظ موجودیت خود و شکست نظام جمهوری اسلامی قطعا از هر گونه ابزاری که در اختیار دارد استفاده خواهد کرد و به هیچ وجه از مبارزه با ما صرف نظر نمی‌کند.
,
وی ادامه داد: ما باید هوشیاری، آمادگی و ایجاد شرایط مناسب در جامعه برای حفظ استحکام و اقتدار نظام را فراهم کنیم و در این راستا باید وحدت و اعتقادات و پیوستگی با رهبری را در کشور حفظ کنیم.
,
کارشناس مسائل سیاسی افزود: بدون شک نقطه قوت ملت ایران ایمان به اسلام، آمادگی برای فداکاری در راه اسلام، وحدت و تبعیت از مرکزیت و ثقل نظام یعنی رهبری است، دشمن طبیعتا درصدد است تا این وحدت و پیوستگی را بشکند.
,
عضو مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم اجرای سند پیشرفت تمدن اسلامی، ابراز کرد: ما به لحاظ اعتقادی موظف هستیم که به اعتلای توحید و پیشبرد اسلام و حفظ اقتدار جوامع مسلمان و همچنین مبارزه با کفر و طاغوت عمل کنیم.
,
وی بیان کرد: ما باید برای ارتقاء سطح علمی، توان فرهنگی، تربیتی و اخلاقی جامعه نهایت تلاش را داشته باشیم که بتوانیم به یک جامعه الگو و در تراز اسلامی دست یابیم.
,
منصوری عنوان کرد: رسیدن به این نقطه طبیعتا نیازمند زمان و شرایط مناسب است و با توجه به توطئه‌های دشمن در این مسیر نیازمند یک عزم جدی و ایمان قاطع هستیم.
,
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در یکی دو دهه ابتدای انقلاب تا حدودی در این مسیر حرکت کردی اما به تدریج به دلیل دنیازدگی و مادی گرایی مقداری از این مسئله فاصله گرفتیم.
,
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها توجه به سند تمدن اسلامی را متذکر شده‌اند تا ما به آن مسیر برگردیم و امیدواریم افرادی که باید در این زمینه نقش آفرینی کنند، اخطارهای رهبری را جدی بگیرند.
,
منصوری در پایان افزود: ما نه تنها باید تغییر و تحول در جامعه خود داشته باشیم بلکه باید بتوانیم در سطح بین‌المللی اثرگذار باشیم.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه