اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با صبح زاگرس:

مسئولان اشرافی تابع نظام لیبرال و سرمایه داری هستند/جنگ قدرت در حوزه فضای مجازی است

مسئولان اشرافی تابع نظام لیبرال و سرمایه داری هستند/جنگ قدرت در حوزه فضای مجازی است
حسینی:مسوولان اشرافی به تبعیت از نظام لیبرال سرمایه داری، الگوی آنها را به عنوان الگوی پیشرفت قرار داده و تفکر آنها بر این بنیان نهاده شد، رهبران نظام لیبرال سرمایه داری معتقدند باید به توسعه و پیشرفت از طریق انباشت سرمایه ها رسید اما در این روند عدالت وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس درباره توصیه های رهبر انقلاب به پرهیز از اشرافی گری گفت: یکی از مقوله های مهمی که باید در مسئولان انقلاب اسلامی ملاحظه شود، موضوع ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری بوده، این مسئله به قدری اهمیت داشته که حضرت امام خمینی (ره) از همان ابتدای انقلاب موضوع پرهیز از اشرافی گری توسط مسئولان را مطرح کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

جلال حسینی بیان کرد: در روزهای گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم به مناسبت سالگرد قیام 19 دی بر علیه رژیم پهلوی،  موضوع پرهیز از اشرافی گری را گوشزد کردند، دلایل تاکید رهبر انقلاب بر پرهیز از اشرافی گری به دلیل ایجاد فاصله طبقاتی، افزایش قشر فقیر، رواج بی عدالتی و سوءاستفاده از امول بیت المال است.

,

 

,

 

,

حسینی اشاره کرد: مسوولان اشرافی به تبعیت از نظام لیبرال سرمایه داری، الگوی آنها را به عنوان الگوی پیشرفت قرار داده و تفکر آنها بر این بنیان نهاده شد، رهبران نظام لیبرال سرمایه داری معتقدند باید به توسعه و پیشرفت از طریق انباشت سرمایه ها رسید اما در این روند عدالت وجود ندارد.

,

 

,

 

,

وی در خصوص روحیه اشرفی گری گفت: حقوقهای نجومی، کاخ نشینی، ریخت و پاش ها و ساخت و ساز های بدون استفاده ادارات، سفرهای با هزینه های زیاد، اشرافی گری در مسوولان محسوب می شود.

,

 

,

 

,

حسینی با اشاره به حدیثی از حضرات معصومین (ع) بیان کرد: " الناس علی دین ملوکهم " یعنی مردم به روش و طریقه حاکمان و پادشاهان خود زندگی می کنند و اگر مسئولان جامعه ای شیوه اشرافی گری و تجمل گرایی را در زندگی و مسوولیت های کاری خود پیاده کنند، دیر یا زود مردم به تبعیت از آنها به این سمت و سو کشانده خواهند شد.

,

 

,

 

,

وی در خصوص اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان و استفاده از نیروهای جوان بیان کرد: در جامعه ای که فارغ التحصیلان دانشگاهی زیادی در بیکاری به سر می برند، اجرای این قانون می تواند به کاهش بیکاری کمک کرده، و از طرفی وجود جوانان نخبه، متخصص و انقلابی اگر  مسئولیت های و پست ها را عهده دار شوند رشد و پیشرفت در جامعه حاصل خواهدشد، در هر جا که مسئولی بازنشسته شد، باید آن مسئول جایگاه را به کسانی که متخصص و متعهد هستند واگذار کنند.

,

 

,

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص ظرفیت های فضای مجازی برای مقابله با تهدیدات دشمن بیان کرد:  دشمن به روش های مختلف سعی بر تضعیف انقلاب اسلامی ایران دارد، یکی از این ابزارها فضای مجازی بوده که از طریق شایعه پراکنی، ناکارآمد نشان دادن نظام و ارائه محتواهای متفاوت در صدد هستند از طریق جنگ نرم اهداف خود را پیاده کنند که در این ارتباط رهبر انقلاب با اشراف و موقعیت شناسی خود به اقدامات متقابل نظیر خنثی سازی اهداف دشمن اشاره کرده است.

,

 

,

 

,

وی گفت: جوانان متخصص در حوزه های فضای مجازی از طریق آگاهی به فضای جامعه، اقدامات سریع و به موقع نقش بسزایی در خنثی سازی تحرکات دشمن دارند.

,

 

,

 

,

حسینی در رابطه با نقش وزارت ارتباط در فضای مجازی افزود: این وزارت می تواند از طریق نظارت و کنترل بر برنامه های دشمن و همچنین ارائه محتواهای متناسب با فرهنگ اسلامی و حمایت از برنامه ها و نرم افزار های بومی نقش خود را در خنثی سازی اهداف دشمن پیاده کند.

,

 

,

 

,

وی در خصوص نقش بسیج اشاره کرد: بسیج در همه صحنه های انقلاب حضور فعالی داشته، و امروز جنگ قدرت ها در حوزه مجازی بوده، که این قشر می توانند  با تولید محتواهای بومی و مناسب با فرهنگ اسلامی و شناخت تهدیدات دشمن و اقدامات به موقع نقش بسزایی برای اقدامات خصمانه دشمن داشته باشند.

,

 

,

 

,

حسینی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با استفاده از تجربه های سیاسی  گذشته و شناخت نسبت به آمریکا در همان ابتدای مذاکرات، دولت را به هوشیاری و عدم اعتماد به وعده های دشمن توصیه کرده، و خواستار حضور مقتدرانه تیم مذاکره کننده ایران با کشورهای های اروپایی و در راس آن امریکا بود، اما دولت، امید به رشد و پیشرفت کشور را در سبد اعتماد به بیگانه دید و سر انجام آن خروج امریکا از معاهده اقدام مشترک یا همان برجام بود.

,

 

,

 

,

وی در پایان گفت: تجربه خروج آمریکا از برجام و موضوع سرسپردگی اروپا به این کشور و پیوند خوردن منافع سران کشورهای اروپایی با ایالات متحده آمریکا سبب می شود کشورهای اروپایی، منافع مشترک خود را در نظر بگیرند و موضوع عدم اعتماد به قول و وعده اروپایی ها توسط رهبر انقلاب بیان شد و این به معنا ی عدم مذاکره نبود بلکه توجه به رویکرد حفظ منافع ملت و انقلاب بود، اما حاصل اعتماد، فرصت سوزی و عدم تامین منافع ایران در مذاکره با آنها بود، که موضوع SPV  یا همان ساز و کار ویژه مالی نمونه بدعهدی اروپا در مذاکرات با ایران است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه