اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس؛

کاهش بودجه فرهنگی ۹۸، بدون مطالعه کارشناسی است/ تعطیلی ۴۰ درصد کتابخانه های کشور با حرکت گاز انبری دولت

کاهش بودجه فرهنگی ۹۸، بدون مطالعه کارشناسی است/ تعطیلی ۴۰ درصد کتابخانه های کشور با حرکت گاز انبری دولت
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دولت به جای اینکه بودجه شرکت های دولتی را کاهش دهد بودجه فرهنگ را کاهش داد و این یک حرکت کور و بدون مطالعه کارشناسی در این حوزه و بدون توجه تبعات ناشی از این قضیه است که اتفاق افتاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: درلایحه بودجه ۹۸ یک کاهش قابل توجهی در حوزه فرهنگ شاهد هستیم که تبعات زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به بودجه فرهنگی سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: بودجه فرهنگی سال ۹۷  زیر یک درصد یعنی ۰٫۷ درصد بود ودولت ما در سال ۹۸ این بودجه را به زیر نیم درصد رساندند و این به معنای این است یک کاهش قابل توجهی اتفاق افتاده است.

,

سعیدی تصریح کرد: یکی از شاخص های ارزیابی توسعه کشورهمین مباحث فرهنگی است که با حرکتی گاز انبری آن را هم داخل محاصره انداختند و تبعات این کاهش چشمگیر بودجه در ارتباط با موضوعات مختلف حوزه فرهنگ، هنر ، نشر و ادبیات،فرهنگ سازی در جامعه،تولیدات محصولات فرهنگی و نقش تولیدات فرهنگی در اقتصاد خواهد بود.

,

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از این تبعات این است که مسئله ای که در سال ۹۷ به نام اقتصاد هنر و فرهنگ پیگیری می شد یک ضربه اساسی خواهد خورد و تقریبا به حاشیه خواهد رفت.

,

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: از طرف دیگر اینکه می گوئیم فضای عمومی جامعه در شرایط تحریم و فشارهای مضاعف اقتصادی بر مردم بایستی توام با نشاط و شادی باشد با این اتفاق باید وضعیت را بدتر از قبل پیش بینی کنیم.

,

سعیدی یکی از شاخص های توسعه کشور را بخش مطالعه و کتابخوانی مطرح کرد و گفت: در بخش کتاب و کتاب خوانی هم یک کاهش قابل توجه ای ملاحظه خواهد شد که خودش منشا بسیاری از مشکلات خواهد بود و طی صحبتی که با رئیس نهاد کتابخانه های کشور داشتیم گفتند با این وضعیت بودجه باید ۴۰ درصد کتابخانه های کشور را تعطیل کنیم.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت به جای اینکه بودجه شرکت های دولتی را کاهش دهد بودجه فرهنگ را کاهش دادند و این یک حرکت کور و بدون مطالعه کارشناسی در این حوزه و بدون توجه تبعات ناشی از این قضیه است که اتفاق افتاد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه