اخبار داغ

عواقب یک ادعای نادرست از سوی نماینده مجلس/ کدام نماینده لایق لفظ «هم‌صدایی با آمریکا» شد؟!

عواقب یک ادعای نادرست از سوی نماینده مجلس/ کدام نماینده لایق لفظ «هم‌صدایی با آمریکا» شد؟!
پس از سخنرانی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ۲۱ آبان‌ماه مبنی بر زمان شروع تحریم‌ها، واکنش‌های تند نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در خصوص «هم‌صدایی برخی نمایندگان با آمریکا» آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، زمانی که خطبه‌های ۲۱ دی‌ماه نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه ایراد می‌شد، شاید کمتر کسی تا این اندازه به اصل مبحث و موضوع توجه کرده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

بخشی از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در اروم‌نیوز منتشر شده بود را بخوانید:

,

«حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، در انتهای خطبه‌ها، حماقت آمریکایی‌ها در تهدید مردم ایران اسلامی را سرایت کرده به برخی مسئولین داخلی نیز عنوان کرد و گفت: حماقت و نادانی برخی افراد در داخل کشور باعث تحریم شده و جای تاسف دارد.

,

, ,

وی، پس از این جمله کوتاه، با اشاره به بخشی از سخنان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی از روز بعد از اشغال لانه جاسوسی آمریکا شروع شده، بیان داشت: اینکه نماینده‌ای مدعی نگاه منفی ایران به دنیا شود و اشغال سفارت آمریکا را نقطه شروع تحریم‌ها بداند قطعا هم‌صدایی با آمریکا است. این گونه افراد ادعا دارند که نگاه ایران منفی است! این‌ها باید پاسخ دهند که ما با چه کسی دشمن هستیم؟

,

* چرا نماینده مجلس در جبهه باطل گام بر‌می‌دارد؟

, * چرا نماینده مجلس در جبهه باطل گام بر‌می‌دارد؟,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در این زمینه ادامه داد: رهبر انقلاب تاکید دارند که اسناد جاسوسی آمریکا در مدارس تدریس شود. آن گاه یک نماینده چنین ادعایی دارد که اشغال سفارت آمریکا عامل تحریم است؟ رهبر انقلاب فرموده‌اند که مخالفت ما با آمریکا و انگلیس همان مقابله حق و باطل یعنی همان اسلام و کفر است. حال یکی از نمایندگان مجلس که باید صدای حق علیه باطل باشد، چه شده که در جبهه باطل گام بر‌می‌دارد؟!

,

, ,

وی، گفت: نماینده مجلس از جانب چه کسی حرف می‌زند؟ این سخنان از جانب چه کسانی به این نماینده القا می‌شود؟ واقعا تاسف‌بار است که نماینده مجلس سخنان آمریکا را تکرار کند.

,

* سخنانی که از زبان نماینده ترامپ ارائه می‌شود

, * سخنانی که از زبان نماینده ترامپ ارائه می‌شود,

حجت‌الاسلام قریشی، در پایان این بخش از سخنان خود، ابراز داشت: عده‌ای معیارشان برای کار و حرف زدن شیطان است. شریک شیطان هستند و در تمام رفتار و کردارشان شیطانی عمل می‌کنند. این سخنان از زبان نماینده ترامپ ارائه می‌شود و همان شیطان زده و شیطان صفت هستند.»

,

این سخنان البته پس از ایراد در خطبه‌ها توسط نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه مرکز آذربایجان‌غربی، طی چند مراسم که وی به عنوان سخنران در آن‌جا حضور داشت ارائه شد و به این ترتیب حساسیت موضوع برای جامعه فرهنگی و سیاسی استان و منطقه بالاتر رفت.

,

اما نکته اصلی در زمینه سخنان حجت الاسلام قریشی، این است که کدام نماینده و بر چه معیاری چنین سخنانی را بر زبان رانده و زمینه‌ساز واکنش تند نماینده ولی‌فقیه در استان شده است؟

,

با نگاهی به پیشینه سخنرانی‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آبان‌ماه، خبرهایی در برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب به چشم می‌خورد که می‌تواند سند واضحی بر سخنان نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه باشد.

,

سایت اصلاح‌طلب «اعتماد»، روز ۲۱ آبان‌ماه گذشته خبری را با تیتر «کشور بدون اصلاح‌طلبان اداره نمی‌شود/تحریم و سوءمدیریت دو لبه تیغ بر علیه اقتصاد ایران است/ ۳ ماه است از مجلس استعفا داده‌ام» بر خروجی خود قرار داد که سخنان جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب و نیز نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ با موضوع بحران اقتصادی؛ تحریم یا سوء مدیریت که توسط انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده بود را بازتاب می‌داد.

,

, ,

* شروع تحریم‌ها از فردای تسخیر لانه جاسوسی

, * شروع تحریم‌ها از فردای تسخیر لانه جاسوسی,

در بخشی از این خبر چنین آمده است: «نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروع تحریم‌ها علیه ایران خاطرنشان کرد: تحریم‌ها از فردای اشغال لانه جاسوسی شروع شده است. تا به حال از دانشجویان آن زمان پرسیده‌اید برای چه و در چه شرایطی به آنجا رفتند؟ آیا برای این نبود که پیش از آنها طرفداران کمونیست به آنجا نرسند؟ آیا نیتی که برای خدا نباشد جواب می‌دهد؟

,

, ,

وی افزود: چند سال است می‌گویند زوایای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که باعث جنگ شد بیان کنید. چرا راجع به اسناد و دلایل حمله به لانه جاسوسی اصراری ندارید؟ تحریم‌ها از آن روز شروع شده است و همیشه هم بر روی نفت، بانک و صادرات و واردات تمرکز داشتند اما در این چهل سال چرا اقتصاد کشور را از نفت جدا نکردیم؟ در حال حاضر وابستگی به نفت بیشتر شده که به خاطر دخالت تحریم نیست بلکه نشان از سوءمدیریت است.

,

* لانه جاسوسی و هسته‌ای دلایل اصلی تحریم‌ها!

, * لانه جاسوسی و هسته‌ای دلایل اصلی تحریم‌ها!,

وی در ادامه تصریح کرد: ما بعد از انقلاب دو پیک تحریم را پشت سر گذاشته‌ایم؛ که یکی را مرهون اشغال لانه جاسوسی داریم و دومی هم استفاده از انرژی هسته‌ای است. هنوز در جامعه نسبت به بحث لانه جاسوسی و اینکه چرا با این فرمت در سیاست خارجی ما نمود کرد توجیهی نداریم و باید یک بازشناسی مجددی انجام دهیم و این بازشناسی در خدمت انقلاب، ایران و جمهوری اسلامی است تا جوابی برای نسل جدید داشته باشیم.

,

, ,

وی افزود: ما هم لجبازی‌هایی را با طرف غربی و آمریکایی داشته‌ایم و همیشه هم حق را به خودمان داده‌ایم اما این را کدام ایدئولوژی می‌پذیرد؟»

,

* نماینده‌ای که مدعی فریب در موضوع لانه جاسوسی است!

, * نماینده‌ای که مدعی فریب در موضوع لانه جاسوسی است!,

در بخش دیگری از این خبر آمده است: «محبی نیا در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در زمینه اسناد لانه جاسوسی و دلایل اشغال آن تشریح کرد: در رابطه با لانه جاسوسی من فکر می‌کنم ما فریب خورده‌ایم به این دلیل که درگیری بین مذهبیون و کمونیست‌ها بالا گرفته بود و فشار زیادی بر مذهبی‌ها حاکم بود. مسئله لانه جاسوسی آنقدر دارای حرمت نیست که نتوانیم موضوع آن را بررسی کنیم اما تایید امام بر این تسخیر صحه گذاشت.»

,

این سخنان محبی‌نیا هرچند در زمان ارائه در دانشگاه علامه طباطبایی با واکنش‌های زیادی مواجه نشد، اما پس از گذشت حدود ۲ ماه و این بار در تریبون نماز جمعه مرکز استان و چند مراسم مهم توسط نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی مطرح شده و این نشان‌دهنده حساسیت و قباحت موضوع سخنان نماینده مردم است.

,

حجت الاسلام قریشی، در همان خطبه‌های نماز جمعه ۲۱ دی‌ماه نیز بر این امر تاکید کرد که باید در انتخاب نمایندگان دقت کافی شود و افرادی سست عنصر و نفراتی که سخنان دشمنان مردم را تکرار می‌کنند راهی مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران نشوند.

,

طی روزهای اخیر و پس از ایراد خطبه‌های نماز جمعه ارومیه شاهد واکنش‌هایی از سوی برخی مسئولین انقلابی در سطح استان نسبت به این موضوع هستیم و انتظار می‌رود سایر مدیران و مسئولین که خود را انقلابی و ولایی می‌دانند هم در این وادی وارد شده و نسبت به این سخنان و اظهارات نماینده مجلس شورای اسلامی عکس‌العمل و واکنش مناسب داشته باشند.

,

قطعا تاکید نماینده ولی‌فقیه به عنوان نفر نخست حاکمیتی و راس جبهه انقلاب در استان حکایت از اهمیت موضوع و نیز لزوم ورود هوشمندانه مسئولین و نخبگان این جبهه به موضوع دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه