اخبار داغ

در صورت حمله به کُردهای سوریه؛

ترامپ: اقتصاد ترکیه را نابود می کنیم!

ترامپ: اقتصاد ترکیه را نابود می کنیم!
رئیس جمهور آمریکا به دولت ترکیه هشدار داد که در صورت حمله به متحدان کُرد واشنگتن در سوریه، از فشار اقتصادی ویرانگر آمریکا در امان نخواهد ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راشا تودی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به مقامات آنکارا هشدار داد «که چنانچه جرأت کرده و به متحدان کُرد واشنگتن در سوریه حمله کنند؛ از فشار اقتصادی ویرانگری که آمریکا بر ترکیه اعمال خواهد کرد، در امان نخواهند ماند».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
ترامپ در یک پیام توئیتری با ترغیب مقامات آنکارا به ایجاد یک منطقه حائل ۲۰ مایلی، نوشت: «اگر ترکیه به کردها حمله کند، ما به لحاظ اقتصادی نابودشان می کنیم!»
,
 
,
از سوی دیگر، ترامپ از نیروهای کرد دموکراتیک سوریه خواست تا از هرگونه اقدام تحریک آمیز علیه ترکیه پرهیز کنند.
,
 
,
ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت: «روسیه، ایران و سوریه از سیاست طولانی مدت آمریکا در نبرد با داعش در سوریه بیشترین سود را کردند. ما نیز سود بردیم، اما حالا زمان آن رسیده که نیروهای ما به خانه بازگردند. این جنگهای بی پایان را خاتمه دهید».
,
 
,
گفتنی است که در ماه دسامبر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که ارتش این کشور آمادگی دارد که یک عملیات تهاجمی را علیه نیروهای کرد ساکن در ساحل شرقی رود فرات آغاز کند.
,
 
,
چهارشنبه گذشته، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه نیز اعلام کرد که نظر به تعهدسپاری ترکیه در مورد راه اندازی یک عملیات علیه شبه نظامیان کرد، دمشق گفتگو با نیروهای کرد در شمال شرق سوریه را افزایش داده است.
,
منبع: مهر
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه