اخبار داغ

تخریب ساحل بندرعباس به بهانه توسعه/ مسئولان، شمشیر نابودی محیط زیست را از رو بسته اند

تخریب ساحل بندرعباس به بهانه توسعه/ مسئولان، شمشیر نابودی محیط زیست را از رو بسته اند
مسئولان دولتی و متولیان شهرسازی با تجاوز به حریم دریا و ساخت وسازهای غیراصولی در بندرعباس شمشیر نابودی محیط زیست را از روبسته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هرمز؛ سواحل هر کشور از جمله نقاط حساس هر منطقه ای به شمار می روند که ضمن اهمیت بسیار بالای آنها از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی حفاظت از آنها نقش مهمی در بقای حیات بشری دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

کشور ما علی رغم برخورداری از سواحل بسیار طولانی، عمران و حفاظت از آن ها را کمتر مورد توجه قرار داده به گونه ای که در بیشتر مواقع با اقدامات انسانی از این نعمت خدادای بهره برداری بهینه صورت گرفته نگرفته است.

,

استان هرمزگان باقرارگیری در کنار آب های نیلگون خلیج فارس و برخورداری از کیلومترها مرز دریایی معمولا در فصول پاییز و زمستان به دلیل آب و هوای معتدل مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

,

رابطه انسان و طبیعت رابطه ای مستحکم در طول تاریخ بشریت بوده بطوری که هرگاه انسان با طبیعت همراه بوده طبیعت ، زندگی را زیباتر از قبل به انسان نمایانده و هرگاه انسان در صدد نابودی طبیعت برآمده زندگی خود انسان بتدریج رو به قهقرا رفته است.

,

پیشتر، کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس را بخاطر از بین بردن طبیعت دریا مورد شماتت قرار داده ایم و الان خودمان به پیروی از آنها در حجم وسیعی کمر همت به نابودی طبیعت بسته ایم ‌.

,

ساحل بندرعباس یکی از مهمترین نقاطی است که اکثر مسافران و گردشگران را همچون آهن ربا جذب می نماید علی رغم قدرت ربایش بسیار بالا مورد بی توجهی و کم لطفی مسئولان و متولیان امور توسعه شهری قرار گرفته اند.

,

, , ,

در سده های گذشته هنگامی که کلمه دریا از دهان ها خارج می شد به ضرس قاطع  غروب ساحل، شن های ماسه ای، شنا، قایق سواری، مرغان دریایی و... از جمله تصاویری بودند که در اذهان مردم تداعی می شدند و با حضور در این منطقه لحظات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود سپری می کردند.

,

تجاوز به حریم دریا و تخریب سواحل یکی از معضلات شهرهای ساحلی کشور است که با گذشت زمان به بهانه های مختلفی اتفاق می افتد و متاسفانه دستگاه های نظارتی هم فقط تماشاچی هستند.

,

تخریب سواحل زیبای بندرعباس به قیمت ایجاد رفاه برای انسانها صورت می گیرد در حالی که نابودی انسان و حیات سایر موجودات زنده از نتایج حتمی و قطعی نابودی طبیعت است.

,

در روزهای اخیر در ساحل بندرعباس شاهد فعالیت ماشین آلات سنگینی هستیم که متولیان امور شهری به بهانه ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری با ساخت وسازهای غیراصولی و تخریب بخش هایی از ساحل بیشترین ضربات و خسارات را هم متوجه انسان ها و هم آبزیان می کنند.

,

, , ,

ساحل بندرعباس که دیرزمانی به عنوان یکی از نقاط بسیار زیبا و دیدنی در جذب  گردشگران محسوب می شد اکنون غول پیکرهای آهنین اکثر نقاط آن را دستخوش تغییرات نسنجیده ای کرده اند که نه تنها برای بومیان گران تمام شده است بلکه گردشگران نیز تمایلی برای رفتن به ساحل ندارند.

,

برخی از دستگاه های دولتی که در گذشته از راه های دیگری کسب در آمد می کردند در سال های اخیر برای اندوختن سرمایه های هنگفت در جیب های خود با انجام تغییرات غیرکارشناسانه در نقاط ساحلی شمشیر نابودی محیط زیست را از روبسته اند و قطعا خسارات جبران ناپذیری را به بار خواهند آورد.

,

علی رغم اینکه دولتمردان به خوبی ار این امر اطلاع دارند که کنوانسیون‌های بین‌المللی با دولت‌ها و کشور‌های تخریب‌کننده محیط زیست فارغ از ملیت، مذهب و جنبه‌های سیاسی برخورد می‌نماید اما همچنان بر تخریب طبیعت و نابودی زیستگاه های جانواری پافشاری می ورزند.

,

 

,

, , ,

از آنجایی که ساخت و ساز غیراصولی و  تجاوز به حریم دریا  می تواند برای ما فاجعه به بارمی آورد بنابراین هرچه سریعتر باید از پیشروی این گونه ساخت و سازها در سواحل کشور جلوگیری شود.

,

با نگاهی به اکثر نقاط ساحلی و دریاچه ای ایران متوجه می شویم پس از خشکاندن دریاچه هایی چون ارومیه، هامون، زاینده رود، تخریب سواحل و جنگل های شمال اکنون موج بی تدبیری مسئولان و اقدامات نامناسب آنان به بندرعباس رسیده است.

,

مسئولان باید پاسخگوی اقدامات غیرکارشناسی خود باشند چرا که  عواقب تخریب ساحل و دریای خلیج همیشه فارس تنها برای ساحل‌نشینان نیست و در آینده ای نه چندان دور گریبانگیر همه ملت ایران می شود.

,

با وجود اینکه مراکز تفریحی باید با یک طرح قانونی در کنار سواحل ایجاد شود اما همچنان شاهد تجاوز به حریم قانونی دریا هستیم و بسیاری از افراد بدون درنظرگرفتن تمهیدات قانونی و بدون رعایت اصول شهرسازی همچنان به ساخت و ساز در کنار سواحل مبادرت می ورزند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه