اخبار داغ

بنگاه‌های اقتصاد خانوادگی راه موثری برای ایجاد اشتغال است

بنگاه‌های اقتصاد خانوادگی راه موثری برای ایجاد اشتغال است
بنگاه‌های اقتصادی خانوادگی در ایران، از دیرباز محلی برای رونق بوده اما آنها که به تنهایی کسب و کار خود را شروع کرده‌اند یا موفق نشده‌اند یا با مشکلات بسیار به سر منزل مقصود خود رسیده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛ رهبر معظم انقلاب بارها بر مردمی شدن اقتصاد تاکید کرده‌اند و با توجه به وجود فرهنگ خانواده‌مدار در ایران، بهترین نوع اشتغالزایی، ایجاد اشتغال برای خانواده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

مردم در حالت عادی تنها راه اشتغال را در استخدام دولتی و غیردولتی می‌بینند اما وقتی با آنها از شکل‌گیری کسب و کارهای خانوادگی سخن به میان می‌آید انگار تلنگرهای اساسی به حافظه تاریخی‌شان می‌خورد و یادشان می‌آید که در اطراف و اکناف خودشان، کسانی را می‌شناسند که با راه‌اندازی یک شرکت یا سوپرمارکت یا تولیدی مواد غذایی و پوشاکی و... به مدد مشارکت خانوادگی در یک فعالیت اقتصادی از فقر و فکر کردن به استخدام نجات یافته‌اند.

,

با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر سبک زندگی ایرانی اسلامی و اقتصاد مقاومتی، بنگاه‌های اقتصادی خانوادگی که اکثرا اشتغال‌های کوچک محسوب می‌شوند، مهم‌ترین راه برای تلفیق این دو امر مهم با یکدیگر و رفع معضل بیکاری است به شرط اینکه دولت و متولیان مالیات، نفس آنها را به نفع انحصارگران به شماره نیاندازند.

,

رکود تورمی سال های اخیر در اقتصاد ایران گرچه رمق بنگاه های کوچک اقتصادی را گرفت، اما در یک سال و نیم اخیر و پس از کاهش تورم و تحرک در نرخ رشد اقتصادی، امید به بهبود فضای کسب و کار و رونق دوباره ی بنگاه های کوچک افزایش یافته است.

,

هرچند که گفته می شود بنگاه ها و فعالیت های اقتصادی کوچک تاثیر کمی در افزایش نرخ رشد اقتصادی می گذارد اما برخی از کارشناسان معتقدند این تاثیر چندان هم اندک نیست

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه