اخبار داغ

راننده خودرو حامل قاچاق مطرح کرد؛

به دلیل نبود شغل رانندگی "شوتی" را انتخاب کردم

به دلیل نبود شغل رانندگی "شوتی" را انتخاب کردم
راننده خودرو حامل قاچاق گفت: اگر از همین امروز شغلی مستمر داشته باشم حاضر نیستم که حتی یک بار دیگر برای جابجا کردن کالا وارد جاده شوم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل سپاس ؛ شوتی، مرد یا زنی است که ظهر یا عصر یا پیش از طلوع یا پس از نیمه شب، هول زده، صندلی عقب ماشینش را در می‌آورد، به شیشه پنجره‌های عقب ماشین، روکش دودی می‌چسباند، از کف تا سقف فضای خالی پشت صندلی راننده را بسته‌های ریز و درشت باری که مجاز به خروج از حریم بندر نیست می‌چپاند به مقصد شیراز و اصفهان و تهران، بار قاچاق را با یک چادر کُدری استتار می‌کند، روی نمره پلاکش آدامس می‌چسباند و اعداد را ناخوانا می‌کند،

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

در چند سال اخیر جاده ساحلی دلوار به کنگان به دلیل نبود ایست بازرسی، کوهستانی بودن و دوری از نظارت های سختگیرانه پلیس به یکی از مسیرهای مورد علاقه شوتی ها تبدیل گردیده است.

, .,

سالهاست که شهرها و روستاهای حاشیه این جاده با ترس و اضطراب فروان رانندگان خودروهایی را می بینند که بی رحمانه جاده هایشان را با سرعتی غیرقابل باور تسخیر کرده اند و جان بسیاری از آنان را گرفته اند.

,

, ,

اگر تا یک دهه پیش رانندگان این خودروهای حامل جنس قاچاق از پوشاک ، تا آدامس ، شکلات و گوشی تلفن همراه بومی استان بوشهر بوده اند اما در یک سال گذشته بدین سو بخش اعظمی از رانندگان این خودروها نه تنها استان های همسایه بوشهر می باشند بلکه استان های غربی نیز پا در جاده های هموار استان بوشهر برای این کاسبی بی برکت گذاشته اند

,

مردم بخش دلوار شهرستان تنگستان استان بوشهر زخم های زیادی از پدیده شوم شوتی ها خورده اند. آنها عزادر عزیزانی هستند که جانشان را زیر چرخ های شوتی ها از دست داده اند و حالا هر کدامشان که در این جاده قدم می گذارد با دیدن هر خودرویی که با سرعت از جاده می گذرد سایه مرگ را به خود نزدیک می بیند.

, .,

نادر . م خود را 27 ساله معرفی می کند . وقتی درباره این شغل با وی گفت و گو می کنم می گوید : به استرسش نمی ارزد . ناچاریم از ترس پلیس در ساعات مشخصی مسیرها را طی کنیم .

, . ,

وقتی از وی پرسیدم که دستمزد هر فرد چقدر است می گوید : به ابعاد مسافت و نوع کالا بستگی دارد و می تواند از یک میلیون تا یک میلیون و پانصد هزار تومان برای هر بار از نقاط مختلف استان تا تهران برای فرد دستمزد تعریف شود.

,

, , ,

این فرد که دارای تحصیلات دیپلم است ادامه می دهد : اگر از همین امروز شغلی مستمر داشته باشیم حاضر نیستم که حتی یک بار دیگر برای جابجا کردن کالا وارد جاده شوم .

, .,

وی ادامه داد: این شغل با جان ما بازی می کند و هیچ خیر و برکتی هم در آن نیست چون هر لحظه می توانیم تصادف کنیم یا توسط پلیس دستگیر شویم که با جرائم سنگینی مواجه می شویم .

, .,

اگر پیش از این رانندگانی ماهر وارد این عرصه می شدند اما بدلیل بیکاری و نبود شغل روزانه شاهد ورود افرادی جدید هستیم که بدلیل فقدان مهارت لازم در رانندگی مسبب تصادف های فراوانی در جاده ها می شوند که سبب شده عامل تمام تصادفات در جاده ها به نام خودروهای شوتی رقم خورد

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه