اخبار داغ

نبود علائم هشدار دهنده در چشمه آبگرم میراحمد تنگستان/آیا جان مردم برای مسئولین مهم است؟

نبود علائم هشدار دهنده در چشمه آبگرم میراحمد تنگستان/آیا جان مردم برای مسئولین مهم است؟
چشمه های معدنی از دیرباز برای درمان انواع بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است ولی متاسفانه به سبب نداشتن علائم هشداری برخی مواقع به سبب آشنا نبودن به فن شنا جان چند تن از هم وطن هایمان جان خود را در این چشمه از دست داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، چشمه های معدنی از دیرباز برای درمان انواع بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است که شهرستان تنگستان با داشتن چندین چشمه از این ظرفیت بهره‌مند است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

چشمه قوچارک اهرم از شکاف سنگ‌هاى آهک مارنى از زمین خارج مى‌شود و آب این چشمه در ردیف آب‌هاى سولفات کلسیم همراه با منیزیم زیاد و کلرور سدیم ولرم است.

,

این چشمه در ۷۷ کیلومترى مسیر جادهٔ اهرم قرار دارد که با یک کیلومتر جادهٔ خاکى به چشمه مى‌رسید و آب آن از دامنهٔ کوه و از شکاف سنگ‌هاى مارنى و گچى از زمین خارج مى‌شود.

,

عامل تشکیل این چشمه ساختار تکتونیکى است و آب آن در ردیف آب‌هایى با کاتیون‌ها و آنیون‌هاى مختلف گرم است.

,

آبدهى چشمه بسیار بالاست، سفرهٔ آب این چشمه بسیار وسیع است و تمام زمین‌هاى اطراف آن بر روى این سفره قرار مى‌گیرند و در حال حاضر داراى دو استخر زنانه و مردانه است.

,

, ,

چشمه‌های معدنی شهرستان تنگستان شامل چشمه‌های آبگرم اهرم و قوچارک اهرم است که هر کدام دارای خواص متفاوت و متنوعی هستند.

,

چشمه آبگرم طبیعی گوگردی میراحمد تنگستان در مسیر اهرم به بوشهر در  منطقه میراحمد از توابع روستای عالی حسینی شهرستان تنگستان قرار دارد.

,

 از آبگرم میراحمد برای درمان بیماری‌های جلدی و پوستی و درد مفاصل استفاده می‌شود و با توجه به همین موضوع و قرار گیری آبگرم میراحمد در کنار بارگاه امامزاده آقا میراحمد در همه فصول به‌خصوص فصل زمستان که در دیگر استان‌ها هوا بسیار سرد است با توجه به بهاری بودن هوا میزبان گردشگران زیادی از شهرهای مختلف است.

,

لازم به ذکر است در چند روز پیش در چشمه میراحمد تنگستان یک جوان ۲۵ ساله تبعه  افغانستان در همین چشمه غرق شده بود.

,

حسن حیدری فردی از اهالی روستای عالی حسینی و برادر شهید عبدالکریم حیدری در اقدامی جان خانواده سه نفره همدانی را از غرق شدن در آبهای اطراف امام زاده میر احمد تنگستان نجات داد.

,

آبگرم میراحمد تنگستان اگرچه از ظرفیت درمانی مطلوبی برخوردار است ولی متاسفانه به سبب نداشتن علائم هشداری برخی مواقع به سبب آشنا نبودن به فن شنا جان  چند تن از هم وطن هایمان جان خود را در این چشمه از دست داده اند، باید دید مسئولین کی فکری برای این موضوع می کنند یا شاید جان مردم برایشان مهم نیست که در مدت 4 روز دو اتفاق خطرناک افتاده است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه