اخبار داغ

توده ۵ کیلویی از شکم خانم ۲۶ ساله سردشتی با موفقیت خارج شد

توده ۵ کیلویی از شکم خانم ۲۶ ساله سردشتی با موفقیت خارج شد
متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت گفت: کادر اتاق عمل بیمارستان امام خمینی سردشت موفق به خارج کردن یک توده بزرگ ۵ کیلویی از شکم بیمار خانم ۲۶ ساله اهل این شهرستان شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سعیده رفیعی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، افزود: این بیمار با علایمی همچون درد شکم و بزرگ شدن آن از یکسال قبل، به اورژانس بیمارستان سردشت مراجعه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، بیان کرد: پس از معاینه توسط پزشک اورژانس و انجام آزمایش و سونوگرافی و سپس معاینات اولیه توسط متخصص زنان و زایمان یک توده بزرگ در ابعاد ۴۰*۳۰ سانتی متر مشاهده شد.

,

متخصص زنان و زایمان بیمارستان امام خمینی(ره) سردشت، گفت: این توده بزرگ از منشاء تخم دان چپ بوده و با توجه به ضخامت و بزرگی سایز توده و بزرگ شدن شکم بلافاصله بیمار به صورت اورژانسی به اتاق عمل انتقال داده شد.

,

رفیعی، اضافه کرد: پس از یک ساعت عمل جراحی با حضور متخصص بیهوشی و کادر اتاق عمل، کیست به صورت کامل و بدون پارگی از شکم بیمار با حفظ تخمدان خارج شد.

,

وی، تصریح کرد: بیمار پس از انجام ریکاوری با حال عمومی خوب به بخش جراحی زنان انتقال و در حال حاضر تحت نظر است.

,

وی، اذعان کرد: کیست مذکور از نوع اندومتریوز (رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم) است که باعث چسپندگی، دردهای شکم، لگن و احتمالا نازایی میشود.

,

امسال خارج کردن توده ۵ کیلویی در سردشت برای دومین بار در بیمارستان این شهرستان تکرار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه