اخبار داغ

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

رای منفی کمیسیون برنامه و بودجه به حذف یارانه توسط استانداران/آرایش دولت مناسب شرایط بحران نیست

رای منفی کمیسیون برنامه و بودجه به حذف یارانه توسط استانداران/آرایش دولت مناسب شرایط بحران نیست
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن بیان اینکه آرایش دولت در شرایط فعلی مناسب شرایط بحران نیست، گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم و طوری مدیریت کنیم که از منابع کم، بهترین بهره برداری را انجام دهیم وگرنه اگر بخواهیم همین روال را پیش بگیریم، سال آینده در معیشت مردم به مشکل بر می خوریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با   دیار آفتاب؛ در خصوص بودجه ۹۸ گفت: انتظارات هزینه ای برای بودجه ۹۸ بسیار زیاد است و به علت کسری بودجه ای که در سال ۹۸ پیش بینی می کنیم نه تنها انتظارات هزینه ای را نمی توانیم برآورده کنیم بلکه برای همین برآوردهای انجام شده هم کار بسیار سختی را داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

۹۸؛ سال سخت درآمدی استان

, ۹۸؛ سال سخت درآمدی استان, ۹۸؛ سال سخت درآمدی استان,

حسینی ضمن بیان اینکه در حوزه درآمدهای استانی سال آینده برای استان سال سخت تری خواهد بود عنوان کرد: درآمد استانی از ۱۸۹۰میلیارد تومان به ۲۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

,

بار سنگین مالیات بر دوش تولید استان

, بار سنگین مالیات بر دوش تولید استان, بار سنگین مالیات بر دوش تولید استان,

وی میانگین رشد درآمد های مالیاتی در بودجه کشور را حدود ۱۱ درصد عنوان کرد و ضمن اشاره به اینکه این رقم در استان ۱۸ درصد است ادامه داد: لذا با توجه به این شرایط اگر این عدد به عنوان یک درآمد ناپایدار پیش بینی شده است خودش جای تامل دارد و اگر واقعا بخواهیم این رقم را وصول کنیم فشار بسیاری به بخش تولید وارد خواهد شد و تمام بنگاه های کوچک، متوسط و بزرگ باید رقم بالایی را پرداخت کنند.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: این عدد به جز عدد ملی است یعنی مالیات پالایشگاه و پتروشیمی را در سطح ملی می بینیم و این درصد فقط رقم استانی است. لذا امیدواریم سازمان مالیاتی و سازمان برنامه و بودجه استان بتوانند در این زمینه شرایط بهتری را فراهم کنند.

,

وی عنوان کرد: البته پیشنهاد کسرش را دادیم و در کمیسیون بودجه مصوب شده امیدواریم در صحن نیز بتوانیم دفاع کنیم زیرا این همه فشار برای وصول مالیات در سال آینده برای استان با توجه به اینکه بودجه استان زیاد رشد بالایی نداشته است سخت خواهد بود.

,

بودجه های ملی را دریابید!!

, بودجه های ملی را دریابید!!, بودجه های ملی را دریابید!!,

حسینی ضمن بیان اینکه در رابطه با میزان اعتبارات طرح های ملی نسبت به اکثر استان ها پایین تر هستیم تصریح کرد: علتش این است که میزان طرح های ملی و ملی استانی شده نسبت به خیلی از استان ها کم تر بوده و جالب است که در بعضی طرح ها به خاطر اولویت های دولت در بودجه، رقم را که به استان تخصیص داده اند کافی نیست و این خیلی شرایط خوبی را ندارد و می طلبد که مدیران استانی تلاش بیشتری را برای دریافت بودجه های ملی کنند.

,

آرایش دولت مناسب بحران نیست

, آرایش دولت مناسب بحران نیست, آرایش دولت مناسب بحران نیست,

وی آرایش دولت در شرایط فعلی را مناسب شرایط بحران ندانست و اظهار کرد: ما باید شرایطی را فراهم کنیم و طوری مدیریت کنیم که از منابع کم، بهترین بهره برداری را انجام دهیم وگرنه اگر بخواهیم همین روال را پیش بگیریم، سال آینده در معیشت مردم به مشکل بر می خوریم.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به دو اقدام کمیسیون بودجه اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم برای امسال بتوانیم مالیات بیشتری را از مردم بگیریم و یا همین مالیات پیش بینی شده را با ایجاد مشوق دریافت کنیم.

,

وی افزود: در کمیسیون مصوبه شده است که اگر چنان چه افرادی که دارای بدهی های مالیاتی هستند و تا پایان آذر ماه بدهی شان را پرداخت کنند، کل جرایمشان بخشیده می شود. یعنی چاره ای جز این نوع احکام الزام آور مبنی بر ایجاد انگیزه وصول مالیات و سایر درآمد ها نداریم.

,

حسینی بیان کرد: از آن طرف در حوزه هزینه ای هم باید یک سری الزاماتی را بگذاریم که بتوانیم آنجا هم مدیریت درستی را انجام دهیم و از پرداخت حقوق و مزایاهای آن چنانی به تعدادی از افراد جلوگیری کنیم.

,

حذف یارانه توسط استانداران در کمیسیون برنامه و بودجه رای نیاورد

, حذف یارانه توسط استانداران در کمیسیون برنامه و بودجه رای نیاورد, حذف یارانه توسط استانداران در کمیسیون برنامه و بودجه رای نیاورد,

وی به حذف یارانه ها توسط استانداران پرداخت و مطرح کرد: البته در کمیسیون بودجه بند حذف یارانه ها به دست استانداران حذف شد. دلیلشان برای شناسایی اقشار پردرآمد در استان توسط استانداران را به حق می دانیم اما از طرفی این مسئله باعث تنش می شد و استانی مانند استان تهران که آدم های توانمند در آن زیاد بود، حذف کردن در آن هم راحت می شد ولی در استانی مانند استان ایلام آیا کسی را داریم که حذف بکنیم که بعد بیایم بگوییم این عدد را ببریم در طرح های عمرانی و هزینه کنیم.

,

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پرداخت عوارض از طریق سازمان مالیاتی به دهیاری ها و شهرداری ها گفت: این مهم با تغییراتی در اختیار شورای برنامه ریزی در کمیسیون بودجه قرار گرفته و پس از تصویب به کمیسیون تلفیق رفته است. نطقه قوت موجود در این طرح این است که می توانیم بر اساس دیدگاه های درست استانی این عوارض را بین شهر و روستا توزیع کنیم ولی در مقابل ممکن است بعضی از روستاها را ندیده بگیریم و بعضی از روستاها را نبینیم مقداری ایجاد خطر می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه