اخبار داغ

ستوه نیروهای قراردادی آموزش و پرورش سنندج از بی‌مدیرتی و بی‌عدالتی

ستوه نیروهای قراردادی آموزش و پرورش سنندج از بی‌مدیرتی و بی‌عدالتی
نیروهای قراردادی و خدمتگزار آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج به منظور پیگیری وضعیت معیشتی با سید احسن علوی نماینده مردم شهرهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، صبح روز جمعه 21 دی ماه 97 نیروهای قراردادی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان سنندج جهت احقاق حق و اعتراض به تبعیض و وضعیت معیشتی در دفتر سید احسن علوی نماینده مردم شهرهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تجمع نمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

در این دیدار تعدادی از نیروهای قراردادی به نمایندگی از کل  خدمتگزاران گزارشی از وضعیت نابسمان خدمتگزاران، از جمله تبدیل وضعیت، کمبود نیرو در مدارس، سختی کار، دستمزد کم، ضایع نمودن حق و حقوق قانونی (حق لباس، حق مرخصی، سنوات پایان سال و ...) حذف اعمال حق مناطق جنگی برای خدمتگزاران مدارس و ... را ارائه و سپس خواسته هایشان را با این نماینده مردمی در مجلس شورای اسلامی در میان گذاشتند.

,

 

,

علوی ضمن ابراز همدردی و براساس باورهای نوین، با جدّیت و سعه ی صدر و همچنین تحمل نظرات خدمتگزاران، به  توصیه های لازم پرداخت و  خدمتگزاران را به امیدواری  به آینده و توکل به خداوند برای خدمت بیشتر در جامعه فرا خواند و گفت: تلاش می کنم وضعیت معیشتی خدمتگزاران را به اطلاع دولت مردان برسانم و مطالبات را پیگیری نمایم.

,

 

,

با تعدادی از خدمتگزاران آموزش و پرورش در باره مشکلات و وضعیت معیشتی این قشر  به گفتگو پرداختیم که در ادامه صحبتهای آنان را می شنویم و می خوانیم:

,

 

,

«آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان سنندج با جمعیتی بالغ بر 52 هزار دانش آموز و حدود 4 هزار پرسنل، سطح وسیعی از شهر و روستاهای تابعه را پوشش می دهد و به عنوان بزرگترین خانواده آموزش و پرورش در منطقه و نواحی استان کردستان محسوب می شود که این مهم با کمترین نیروی خدمتگزار قراردادی در مدارس اداره می شود و هر ساله در آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج شاهد موفقیت ها و کسب رتبه های برتر در تمام شاخص ها بوده  است.

,

 

,

متاسفانه در جریان شرایط تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی در سالهای 91 و 92 که از سوی دولت کریمه حدود 10 ماه به مسئولین وقت فرصت داده شد تا شرایط بهبود وضعیت را برای خدمتگزاران فراهم کنند متاسفانه تنگ نظری مسئولین وقت و اعمال سلیقه ای آنان باعث اجحاف حق شد و این قشر آسیب پذیر در آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج مورد هجمه بی رحمی و حق کشی قرار گرفت و برخلاف استانهای دیگر از قافله جا مانده است.

,

 

,

خدمتگزاران آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج با  کوله باری از  تجربه کافی همراه و همسو با مدیران و عوامل اجرایی، در زیباسازی و آماده سازی مدرسه و پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی تاثیرگذار  و همیشه در جان بخشیدن بر پیکره سازمان ایفای نقش نموده  و جهت فراهم نمودن بستری مناسب برای علم آموزی و زمینه سازی شرایط لازم برای تحصیل هز اران دانش آموز تحت پوشش ناحیه تلاش نموده اند.

,

 

,

نیروهای قراردادی در طول سال‌های گذشته از هر طریقی، مطالبات به حق خود را پیگیری کرده‌اند، متاسفانه راه به جایی نبرده‌اند. در  صورتیکه آموزش و پرورش در شرایط حساس و  رسالت بزرگ تعلیم و تربیت را  که برعهد دارد، بیش از هر زمان دیگری به همدلی و همراهی نیاز است.

,

 

,

بی‌تردید وضعیت حقوق و مزایای کنونی کارکنان قراردادی در مجموعه آموزش و پرورش در قیاس با کارکنان رسمی این مجموعه عظیم و سایر ادارات منطقی نیست. از مسئولین مرتبط انتظار  داریم به وضعیت نامساعد  نیروهای قراردادی رسیدگی کنند و به این  معظل پایان دهند.

,

 

,

خدمتگزاران و نیروهای قراردادی بر این باورند جدای از بی‌انصافی، رفتارهای تبعیض‌آمیز و تنگ‌نظرانه و سوء استفاده از موضع قدرت تعدادی از نیروهای رسمی کارگزینی با نیروهای قراردادی، نه تنها گره گشا نیستند گاهاً گره ساز شده اند،(عندالزوم مستندات ارائه خواهد شد) جای تأمل دارد، به طوری که هر زمان نیروهای قراردادی نسبت به ظلم و اجحافی که در حقشان روا می‌شود و یا  اعتراضی می‌کنند، به برکناری از طریق تمدید نشدن قراردادشان حواله و به مسلخ بیکاری برده می‌شوند.

,

 

,

 شرایط عمومی کارکنان قراردادی در مجموعه آموزش و پرورش، عموماً کارگری است، اما عیدی و پاداش و... آنها خارج از قواعد قراردادی و قانون کار محاسبه می‌شود.

,

 

,

یکی از نیروهای قراردادی موقت می‌گوید: کم‌کاری و اهمال در انجام وظایف نیروهای رسمی، امنیت شغلی آنها را به خطر نمی‌اندازد، اما برای نیروهای قرارداد مدت موقت، کوچک‌ترین سهل‌انگاری در انجام وظایف، آنها را به لبه پرتگاه بیکاری نزدیک می‌کند و با توجه به ضرورت وجود این قشر، غیب و عدم حضور یک لحظه در مدرسه  به سختی امکان پذیر است.

,

 

,

در طول تاریخ انگیزه به عنوان مهمترین نیاز جامعه و اصلی ماندگار کاربرد داشته، متاسفانه این اصل در میان  نیروهای قراردادی به علت تبعیض و بی عدالتی کمرنگ شده است و این نیاز اساسی  را از ما بریده اند.

,

 

,

  در هر کشوری اگر موفقیتی وجود دارد به دلیل انگیزه هایی است که در  حوزه های مختلف آن کشور یا آن سازمان وجود دارد، ما نیروهای قراردادی خدمتگزاران آموزش و پرورش در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و انجام رسالت آموزش و پرورش بی تاثیر نبوده ایم متاسفانه در پرداخت مطالبات (حق لباس، حق مرخصی، حق سنوات پایان سال و...) از دایره خارج شده و در پیگیری مطالبات  راه به جای نبرده ایم.

,

 

,

 متاسفانه حق کشی در بعضی از واحدهای اجرایی، استفاده از قدرت نفوذ  و روابط افراد در مراجع رسیدگی باعث بسته شدن راهها به سوی این قشر آسیب پذیر شده است. به وضعیت معیشتی توجه نمی شود و از کمترین امنیت شعلی و در واقع در لبه پرتگاه قرار گرفته ایم .

,

 

,

بر همین اساس، نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی و بعضی دیگر از نمایندگان استانهای دیگر در مجلس و معاون حقوقی امور مجلس در جهت بهبود وضعیت  نابه‌سامان و اجحاف در حق نیروهای قراردادی، پیگیر طرح هم‌ترازی و یکسان‌سازی حقوق و دستمزد نیروهای شاغل در بازار کار کشور شده اند. اما همچنان تغییری در وضعیت نیروهای قراردادی حاصل نشده و با گذشت سال‌ها، هنوز هم وضعیت‌شان همچنان بلاتکلیف است. در صورتیکه تعدادی از نیروهای قراردادی آموزش و پرورش با سابقه کار بیش از 25 سال و با مدارک تحصیلی دانشگاهی، کسب رتبه ها و مقام های علمی، گذراندن دوره های ضمن خدمت و مهارت افزایی و دارای گواهینامه فنی، همچنان بار عظیمی از انجام امورات را بر دوش می‌کشند و الحق و الانصاف همگام با نیروهای رسمی، تحقیقاً  بهره وری و تلاش بیشتری دارند.

,

 

,

عاجزانه درخواست داریم فریادرس این قشر آسیب پذیر باشید.  سالهاست نیروهای قراردادی آموزش و پرورش به امید تبدیل وضعیت چشم به قلم های شما دوخته اند اما دریغ از کوچکترین تحولی!

,

 

,

خوشبختانه امروزه در بعضی از موسسات و حوزه های هنری استان ما، خدمتگزار را به عنوان وجودی ازهستی و به عنوان نیروهای همیشگی شهر و مدرسه و یا به عنوان شخصیتهای زیباسازی شهر و همچنین به عنوان یک ضرورت در جامعه ارج می نهند و خلاقیتهایشان را با استفاده از ابزالات رفتگران و خدمتگراران تبدیل به موسیقی و هنر قرار می دهند و با این حرکت، طراوت زندگی را و چگونه زیستن را به نمایش گذاشته اند و پیام «بودن و شدن» را به عموم یادآوری می کنند؛ با این اقدام انسان دوستانه، اجرای عدالت را به عنوان یکی از بزرگترین فضیلت های انسانی در مجموعه‌ای از ارزش‌های اخلاقی معنی پیدا می‌کند. که لازم است مسئولین ذیربط به ندای وجدان گوش فرا دهند و با برخوداری از اجرای عدالت و اخلاق حرفه ای که از خصوصیات مدیران کارآمد است مد نظر قرار گیرد. در این خصوص هنرمند بوکانی با ترکیب «نی» و «تار» با وسایل کار خدمتگزاران نقش آفرینی نموده است، صدای نی و خدمتگزار را از نیستان ارسال نموده است؛ در صورتیکه انتظارات ما از مسئولین آموزش و پرورش بیشتر است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه