اخبار داغ

پای اصناف کرمانشاه در کفش یکدیگر /معامله «عسل» در بنگاه «املاک»!

پای اصناف کرمانشاه در کفش یکدیگر /معامله «عسل» در بنگاه «املاک»!
تداخل صنفی یکی از مشکلات بازاریان کرمانشاهی است که به دلیل عدم برخورد مناسب با این پدیده روز به روز شاهد فراگیرتر شدن این مشکل هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از   مرصاد ،این روزها و با این وضعیت کسادی بازار، اصناف و کسبه ظاهرا چاره‌ای جز پا در کفش همدیگر ندارند و برای گذران چرخ معیشت مجبور به عرضه اقلام و کالاهایی خارج از حوزه کاری خود هستند که همان قصه پُرتکرار همیشگی «تداخل صنفی» است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

شاید شما هم بارها از یک تعمیرگاه خودرو که باید صرفا خدمات عرضه کند لوازم یدکی خریده باشید یا از یک آرایشگاه که شغلش خدماتی است لوازم آرایش تهیه کرده باشید و...

,

تازه ما در پایش بازار کرمانشاه نمونه‌ای جالب‌تر هم مشاهده کرده‌ایم و آن معامله «عسل» در بنگاه «املاک» بود؛ اینها همه نمونه‌های دخالت اصناف در شغل یکدیگر است که تخلف محسوب می‌شود.

,

یک چرخی در بازار کرمانشاه که بزنید به وضوح موارد تداخل صنفی را می‌بینید که البته اگرچه دسترسی مردم را در مواردی تسهیل می کند، اما مشکلاتی جدی از جمله قیمت‌گذاری‌های خودسرانه و کساد شدن بازار برخی صنوف را به دنبال دارد.

,

قانون نظام صنفی به صراحت تداخل صنفی را تخلف اعلام وجرائمی برای متخلفین در نظر گرفته، اما به دلایلی از جمله عدم بازدارندگی عملا مسکوت مانده است.

,

کارشناسان امر راهکار حل مصادیق تداخل صنفی را در وهله نخست ایجاد زمینه کسب و کار واحدهای صنفی با توجه به رکود حاکم بر بازار و در مرحله بعدی تدوین و اجرای قوانینی بازدارنده می دانند؛ هرچند در این سالها اتاق اصناف با ادغام برخی اتحادیه ها تا حدی به حل موضوع کمک کرده اما همچنان نیازمند همت و عزمی جدی تر است.

,

ا

, ا,

 

,

ادغام برخی واحدهای صنفی همگن درکرمانشاه

, ادغام برخی واحدهای صنفی همگن درکرمانشاه,

مجتبی صفایی، سخنگوی اتاق اصناف کرمانشاه در گفتگو با مرصاد از ساماندهی واحدهای صنفی دارای تداخل خبر داد و اظهار داشت: در فصل هشتم تخلفات نظام صنفی مبحثی به نام تخلف صنفی دیده شده اما باید قانون این نظام صنفی و اصلاحیه جدید آن مورد بحث قرار گیرد.

,

وی با بیان اینکه دایره تداخل صنفی روبه گسترش است است افزود: مثلا در یک واحد فروش پوشاک ممکن است کیف، کمربند و کفش هم دیده شوداما چگونه باید با این واحدها برخورد شود آیا باید از تمام واحدهای صنفی پروانه کسب بگیرند؟ که این عملا با نظام عدالت در تعارض است

,

صفایی بیان کرد: ادغام خیلی از صنوف بر اساس این نگاه وزارتخانه مطرح شده است از این باب صنوفی که فعالیت همگن و مشابه دارنداما دراین فعالیت موجبات تضییع حقوق واحدهای صنفی یا حقوق مصرف کننده را ایجاد می کنند از این طرق که واحد صنفی برای یک فعالیت صنفی واحد خود دو تا سه پروانه بگیرد هزینه هایی دارد که باید بر هزینه تمام شده بیافزاید که ضرر نهایی آن متوجه مصرف کننده است.

,

سخنگوی اتاق اصناف کرمانشاه گفت: اتاق اصناف سیاست های خوبی دراین راستا اعمال کرده اتحادیه هایی که با هم در تعارض بودند و مشکلات متعددی داشتند از جمله صنف پوشاک و لباس فروشان را باهم ادغام کرد که این ادغام ها علاوه بر موجبات نظارت بیشتر سبب کاهش هزینه های سربار نیز می شود.

,

صفایی از ادغام صنف کبابی ها و چلوکبابی ها که با یک نگاه غیرکارشناسانه ای قبلا جدا شده بودند خبر دادو گفت: این دو صنف مشکلات زیادی به ویژه در ماه رمضان ایجاد می کردند وقتی یک  واحد چلوکبابی حلیم عرضه می کرد یا برعکس دیگری علیه آن یکی اخطاریه پلمپ صادر می کرد.

,

وی همچنین از ادغام صنف سقط فروشان، لبنیاتی ها و سوپرمارکتها خبرداد و عنوان کرد: این ادغام ها در راستا تسهیل داد و ستد مردم انجام شده است.

,

سخنگوی اتاق اصناف کرمانشاه گفت: همچنین امسال دو صنف مواد غذایی و خواروبارفروشان و کابیت سازان و درودگران نیز بایکدیگر ادغام شدند.

,

ا

, ا,

 

,

جریمه تداخل صنفی چیست؟

, جریمه تداخل صنفی چیست؟,

مجتبی بیات، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه نیز به خبرنگار مرصاد گفت: پیش از اجرای قانون باید زمینه کسب و کار واحدهای صنفی دارای تداخل فراهم شود.

,

وی اظهار داشت: به استناد بنده ک ماده 37 قانون نظام صنفی و به استناد ماده 68 قانون نظام صنفی هرکسی که نسبت به تداخل صنفی اقدام کنند برای بار اول به پرداخت جریمه 200 هزار تومانی، بار دوم 500 هزار تومانی و مرتبه سوم یک میلیون تومانی محکوم خواهد شد.

,

بیات با تاکید بر اینکه این قوانین از بازدارندگی لازم برخوردار نیست افزود: همچنین بر اساس ماده28 قانون نظام صنفی اگر واحدی صنفی از اتحادیه ای پروانه کسب بگیرد و خارج از پروانه مشغول فعالیت شود ازسوی اتحادیه همگن  به وی اخطار پلمپ داده می شود.

,

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: درصورت ادامه یافتن تداخل صنفی، اتحادیه همگن ونیروی انتظامی راسا نسبت به پلمپ اقدام می کنند.

,

به گفته بیات اوضاع بازار به سمت و سویی رفته که تداخل صنفی در سراسر دنیا وجود دارد البته در کشور ما نیز با جدیت با آن برخورد نشده با این حالدر مواردی کسبه مجبور به تداخل صنفی برای فروش اجناس و کسب درآمد هستند زیرا با داشتن چند جنس امید به فروش برخی از اجناس می رود.

,

وی خواستار تدوین قانونی بازدارنده شد و با تاکید براینکه هیچ زمانی این مساله حل نشده افزود: باید در ابتدا زمینه برای کسب وکار این کسبه فراهم شود سپس نسبت به اجرای قانون اقدام شود.

,

ا

, ا,

 

,

عدم وصول شکواییه با موضوع تداخل صنفی

, عدم وصول شکواییه با موضوع تداخل صنفی,

علی اسماعیلی، معاون توسعه بازرگانی و تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به خبرنگار مرصاد گفت: شکواییه با موضوع وجود تداخل صنفی در کرمانشاه دریافت نشده است.

,

وی اظهار داشت: البته اگر هم موردی از تداخل صنفی وجود داشته باشد هیچ کسی شکایتی در صنعت و معدن استان مطرح نکرده است.

,

معاون توسعه بازرگانی و تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: اگر تداخل صنفی وجود داشته باشد از سوی اتاق اصناف پروانه کسب واحدهای صنفی با نوع رسته های مربوطه مطابقات داده خواهد شد.

,

اسماعیلی افزود: هنوز از طرف اتاق اصناف به  موضوع تداخل صنفی به چشم یک معضل نگاه نشده که منجر به طرح شکواییه ای به سازمان صنعت، معدن وتجارت شده باشد.

,

باید پذیرفت که در مواردی برخی واحدها به ناچار مرتکب تداخل صنفی می شود اما استمرار این رویه در نهایت به ضرر مردم و کسبه خواهد بود در نتیجه چاره اندیشی دست اندرکاران امر ضروری است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه