اخبار داغ

۸۰ هزار سرباز ترکیه آماده ورود به سوریه

۸۰ هزار سرباز ترکیه آماده ورود به سوریه
قرار است ۸۰ هزار نفر از نظامیان ترکیه با فرماندهی دو قرارگاه در مرز سوریه وارد مناطقی از شرق فرات شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تسنیم٬ در حالی که اختلاف نظر بین واشنگتن و آنکارا در مورد عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه همچنان ادامه دارد٬ برخی از رسانه‌های نزدیک به حزب حاکم در ترکیه بر طبل جنگ می‌کوبند و دولت را تشویق می‌کنند که هرچه زودتر نیروهای خود را وارد شرق فرات کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
روزنامه ینی شفق که به عنوان یکی از ارگان‌های رسانه‌ای تبلیغاتی حزب عدالت و توسعه شناخته می‌شود٬ امروز در یک گزارش ویژه اعلام کرده که 80 هزار نفر از نیروهای نظامی ترکیه آماده ورود به منبج و همچنین مناطقی در شرق فرات هستند.
,
 
,
بر اساس محتوای گزارش ینی شفق٬ قرار است این نیروها در 500 کیلومتر و از چند نقطه در استان‌های شانلی اورفا و کلیس٬ فرماندهی و منتقل شوند.بر اساس این گزارش٬ قرار است این نیروها 30 هزار کیلومتر مربع از اراضی شرق فرات را از آزاد کرده و نیروهای ی.پ.گ از این مناطق بیرون برانند.
,
 
,
در این گزارش به این نکته توجه شده که در سال 1974 میلادی ترکیه فقط 40 هزار نفر از نیروهای خود را برای جنگ روانه قبرس کرد، اما حالا با اعزام 80 هزار نفر نیرو٬ قصد دارد اهمیت عملیات نظامی شرق فرات را برجسته کند. علاوه بر نظامیان ترکیه٬ قرار است بیش از 5 هزار نفر از نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه نیز در این عملیات٬ حضور داشته باشند.
,
 
,
خلوصی آکار وزیر دفاع٬ ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح٬ ژنرال امید دوندار فرمانده نیروی زمینی و هاکان فیدان رئیس سرویس اطلاعات میت ترکیه دیروز در مرز ترکیه و سوریه از قرارگاه نیروهای ترکیه بازدید کردند و بسیاری از رسانه‌های ترکیه٬ این بازدید را به عنوان نشانه‌ای برای حتمی‌شدن حمله به شرق فرات٬ تلقی کرده‌اند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه