اخبار داغ

یک استاد دانشگاه تهران مطرح کرد؛

حذف معافیت‌های مالیاتی غیرضروری نقطه قوت بودجه ۹۸ است

حذف معافیت‌های مالیاتی غیرضروری نقطه قوت بودجه ۹۸ است
استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه بودجه 98 اهداف برنامه توسعه را محقق نمی‌کند، حذف معافیت‌های مالیاتی غیرضروری در سال آینده را از نقاط قوت لایحه بودجه عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از   مرصاد  در پاسخ به انتقادات وارده به لایحه بودجه 98 اظهار داشت: درباره ارقام بودجه نظری ندارم اما مسلم است باید بودجه حداقل یک پنجم برنامه توسعه ای کشور در نظر گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,

به گفته بغزیان، بودجه امسال و سال های قبل در راستای برنامه‌های توسعه ای تنظیم نشده است به این ترتیب اهدافی نظیر رشد اقتصادی، اشتغال و ثبات قیمت ها ممکن است دنبال نکند هرچند ممکن است در آن مسیر باشد، اما آن اهداف را محقق نمی کند.

,

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه در پس این هزینه ها باید اهدافی باشد، بیان کرد: بودجه باید بر اساس بودجه ریزی عملیاتی انجام شود همان گونه که بارها و بارها از سوی سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون بودجه نیز این امر مطرح شده است که سازمان ها بر اساس بودجه ریزی عملیاتی درخواست بودجه کنند.

,

وی با بیان اینکه سازمان‌ها بودجه مورد نیاز خود را بر مبنای بودجه ریزی عملیاتی درخواست نمی‌کنند، عنوان کرد: لوایح بودجه بر این اساس نیست، بلکه بر اساس چانه‌زنی‌ها بودجه ریزی انجام می شود؛ نهادها، وزارت خانه، موسسات وابسته، شهرداری و... برای بودجه چانه زنی می کنند و این از نقاط ضعف لایحه بودجه است.

,

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با برشمردن برخی نقاط قوت لایحه بودجه 98 افزود: در لایحه بودجه 98 درآمدهای مالیاتی و معرفی پایه‌های مالیاتی جدید مورد بازنگری قرار گرفته که جلوی فرارهای مالیاتی و معافیت‌های غیرضروری را می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه