اخبار داغ

خطر بیخ گوش گوشت قرمز؛

رئیس کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی: خارج کردن گوسفندهای مولد از کشور هدفمند است/جولان دلالان در بازار گوشت

رئیس کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی: خارج کردن گوسفندهای مولد از کشور هدفمند است/جولان دلالان در بازار گوشت
با توجه به خروج دام زنده به ویژه دام مولد از استان همدان به سمت کشورهای همسایه تولید و تأمین گوشت در آینده با مشکلات و معضلات بزرگی روبرو خواهد شد که مردم بیشترین آسیب را دیده و باید هرچه سریعتر نسبت به آن چاره‌ای اندیشید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع از همدان، خروج دام زنده در چند ماه‌ اخیر از استان همدان همزمان با بالا رفتن دلار باعث ایجاد چالش در حوزه تأمین گوشت و افزایش قیمت شد تا آنجا که همه رسانه‌های استان به این موضوع پرداختند اما با توجه به اخبار و گزارشاتی که از پایگاه پلیس در خصوص کشف و ضبط دام قاچاق می‌رسد متأسفانه رویه خروج دام‌های مولد تأمین گوشت که البته بسیاری از آنها قاچاق بوده داستانی ادامه دار است و دلالان بسیار حرفه‌ای و خوب کار خود را انجام می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 برای حل این مشکل ستاد تنظیم بازار استان همدان خروج دام زنده را ممنوع اعلام کرد که بر اساس این مصوبه با خروج دام از استان تحت عنوان کالای قاچاق برخورد می‌شود. با این وجود هنوز این تدبیر هم نتوانسته مشکل را به طور کامل برطرف کند و همچنان فعالان این بخش از خروج دام گلایه داشته و آن را دلیلی بر افزایش قیمت گوشت در همدان می‌دانند و معتقدند  اگر مدیریت نشود در آینده مشکلات بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

,

 

,

, ,

 

,

خارج کردن گوسفندهای مولد از کشور هدفمند است

, خارج کردن گوسفندهای مولد از کشور هدفمند است, خارج کردن گوسفندهای مولد از کشور هدفمند است,

رئیس کمیسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌و‌گو با نافع اظهار کرد: متأسفانه شاهد نرخ‌گذاری بدون ضابطه بر روی کالاهای مختلف و جولان دلالان در عرصه‌هایی چون خودرو و گوشت هستیم.

,

امیر خجسته با بیان اینکه بالا رفتن دلاردر خروج دام زنده خصوصا گوسفند باعث شد که دلالان دست به کار شده و دام را به خارج از قاچاق کنند، افزود: متأسفانه شاهد خروج گوسفندهای مولد که به زاد و ولد می‌پردازند و برای تأمین گوشت در آینده مهم و حیاتی هستند، هستیم.

,

وی با تأکید بر اینکه  گوسفندهای مولد را هدفمند از کشور خارج می‌کنند، تصریح کرد: گوسفندهای مولد حساب شده از کشور خارج می‌شوند و نشان می‌دهد که دشمنان امروز معیشت مردم را نشانه گرفته‌اند.

,

نماینده مردم همدان در مجلس با تأکید بر اینکه چرا تا کنون هیچ کمبود گوشتی در کشور وجود نداشته، ادامه داد: امروز چه اتفاقی رخ داده که با مشکل تأمین گوشت مواجه‌ایم و سوال بعد اینکه  چرا کنترل و نظارت لازم صورت نمی‌گیرد؟!

,

وی با انتقاد از بی‌تدبیری برخی مدیران داخلی افزود: متأسفانه با وجود مشکلات شاهد عکس‌العمل مناسب از سوی مدیران داخلی نیستیم.

,

 

,

خروج دام مولد نگران‌کننده است

, خروج دام مولد نگران‌کننده است, خروج دام مولد نگران‌کننده است,

در ادامه معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان در گفت‌و‌گو با نافع تصریح کرد: در حال حاضر وارد کردن دام به دلیل کاهش ارزش پول ملی برای کشورهای همسایه توجیه‌پذیر است.

,

محمدنظرپور با اشاره به اینکه قیمت‌های بالا و بیش از عرف معمول توسط دلالان به دامداران پیشنهاد می‌شود، گفت: این اتفاق در همه شهرستان‌های استان رخ می‌دهد و مهم‌ترین مسأله خروج دام مولد است.

,

وی با تأکید بر اینکه خروج دام‌های مولد در آینده مشکلات بسیاری را به وجود می‌آورد، خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار، مصوبه لازم برای جلوگیری از خروج دام را صادر کرده و نیروی انتظامی استان نیز برای اجرایی کردن این مصوبه ورود کرده است.

,

وی خاطرنشان کرد: خروج بیش از حد دام از استان جای نگرانی داشته و نباید اجازه این کار داده شود.

,

 

,

, ,

 

,

تشکیل 7 پرونده قاچاق دام در استان همدان

, تشکیل 7 پرونده قاچاق دام در استان همدان,

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان نیز در گفت‌و‌گو با نافع با بیان اینکه تصمیماتی برای خروج دام از استان در ستاد تنظیم بازار استان اخذ شده، اظهار کرد:  بر اساس این تصمیم‌ها خروج دام‎های بدون مجوز به ویژه به سمت استان‌های مرزی توقیف می‌شود و پرونده متخلفان در تعزیرات حکومتی بررسی می‌شود.

,

 علیرضا حسن‌پور با اشاره به اینکه برای نقل و انتقالات دام باید الزاماً مجوز دامپزشکی وجود داشته باشد، افزود: این امر یکی از اقدامات بازدارنده در راستای جلوگیری از قاچاق دام شده است.

,

وی تصریح کرد:  به طور کلی 7 فقره پرونده درباره قاچاق دام سبک و سنگین در سال جاری تشکیل شده که چهار فقره آنان منجر به حکم محکومیت شده است.

,

 

,

, ,

 

,

شاهد خروج دام در چهار ماه اخیر هستیم

, شاهد خروج دام در چهار ماه اخیر هستیم, شاهد خروج دام در چهار ماه اخیر هستیم,

رئیس اتحادیه قصابان همدان نیز در گفت‌و‌گو با نافع خاطرنشان کرد: نوسان قیمت گوشت در استان به دلیل خروج دام است که به مسؤولان اعلام شده و آنان نیز به دنبال حل این معضل هستند.

,

اکبر سپهری با بیان اینکه استاندار دستور جلوگیری از خروج دام را صادر کرده، گفت: امیدواریم این مصوبه اجرایی شده و به یک ثبات نسبی در داخل استان درباره قیمت گوشت برسیم.

,

وی با اشاره به اینکه خروج دام از استان باعث افزایش قیمت گوشت می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر کمبود گوشت در داخل همدان وجود ندارد اما در صورت تداوم خروج دام از استان با کمبود نیز مواجه می‌شویم.

,

رئیس اتحادیه قصابان همدان با بیان اینکه حدود چهار ماه است که شاهد خروج دام از استان هستیم، افزود: این دستور در حوزه کشتار و عرضه گوشت تأثیر گذاشته است.

,

وی با بیان اینکه حداکثر قیمت گوشت 75 هزار تومان است، تصریح کرد: البته این مبلغ مقرون به صرفه نیست و بارها به مسؤولان اعلام و آنان را دعوت به بازدید از کشتارگاه کردیم.

,

سپهری با اشاره به اینکه باید تدبیری برای قیمت گوشت در نظر گرفت، ادامه داد: باید قیمت پایه دام توسط جهاد کشاورزی کاهش یابد و یا تصمیمات دیگری اخذ گردد تا همکاران ما نیز متضرر نشوند.

,

وی با اشاره به اینکه گوسفند زنده کیلویی 70 هزار تومان معامله می‌شود، خاطرنشان کرد: قیمت گوساله زنده نیز حدود 54 هزار تومان است و به همین دلیل قیمت‌های تعیین شده  برای فروش به صرفه نیست.

,

 

,

, ,

 

,

بنابراین ستاد تنظیم بازار استان باید بتواند با اندیشیدن راهکاری کاراتر مسأله گوشت را حل کند چرا که قطعاً ادامه شرایط فعلی امکان پذیر نیست. اگر قیمت دام زنده کیلویی 70 هزار تومان باشد و سقف تعیین شده برای فروش آن 75 هزار تومان قطعا کم‌فروشی رخ داده که بتواند این خلأ را پرکند و مسؤولان چاره‌ای جز سکوت در برابر آن نخواهند داشت که این مسأله باعث اجحاف در حق مردم می‌شود. از سوی دیگر به دلیل تقاضایی که برای دام زنده در آن سوی مرزها وجود دارد، سخت خواهد بود که دامدار را حاضر کنیم به قیمت داخل محصولات خود را به فروش برساند و سقف قیمتی ما را رعایت کند. در این میان این مردم هستند که متضرر شده و هر روز سهم گوشت قرمز از سفره غذایی آنها کم و کمتر می‌شود هر چند مردم بعد از افزایش قیمت گوشت به خرید مرغ روی آوردند اما با این خرید مردم یکباره قیمت مرغ از کیلویی 8 الی 9 هزار تومان به 14 هزار تومان در همدان رسید و حتی مردم به بال و گردن مرغ هم روی آروده‌اند و ایجاد این سرگردانی و نارضایتی در مردم یک بازی از پیش طراحی شده از سوی دشمن بوده که البته برخی مسؤولان اجرایی نیز با بی‌تدبیری و عدم نظارت خود خواسته یا ناخواسته دشمن را در این طرح یاری داده  و همسو با هدف و نقشه آنها حرکت می‌کنند اما برای خاتمه دادن به این معضل تا پایان سال و نزدیک شدن به عید دو ماهی فرصت است که مدیران اجرایی استان  با اخذ تدبیری مناسب که نه سیخ بسوزد و نه کباب مشکل را حل کرده و این مسأله بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه