اخبار داغ

هاله ای از مشکلات بر گرد خور گورسوزان

هاله ای از مشکلات بر گرد خور گورسوزان
خور شهناز بندرعباس در سایه غفلت مسئولان شهر تبدیل به محلی امن برای معتادان، دپوی زباله های شهری و فاضلاب ها در آن و محلی برای پرورش حیوانات موزی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بندرعباس به عنوان پایتخت اقتصادی کشور اگر چه در زمینه های صنعتی و پالایشگاهی پیشرفت های فراوانی کرده و لقب پایتخت اقتصادی کشور را به یدک می کشد اما در زیر ساخت های شهری که برای رفاه و آسایش شهروندان بوده پیشرفت چشم گیری نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

سناریوی تکراری ورود فاضلاب به دریا چندین سال است که تبدیل به چالشی بزرگ برای شهروندان ساحل نشین بندری شده و مسئولان تنها در تریبون های مختلف وعده حل این مشکل را می دهند و اراده ای استوار برای جلوگیری از این پدیده وجود ندارد.

,

بندرعباس هفت خور به نام های شیلات، گورسوزان، دوهزار، سنگ کن،گلزار شهدا، حسین آباد و کپشکن را داراست که عمده ترین این خورها در محلات قرار گرفته و با جمع آوری فاضلاب های سطح شهر آن را روانه دریا می سازند.

,

خورهای سطح شهر بندرعباس اکثر آنها فاقد حفاظ بوده و این امر مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده است؛خور گورسوزان یا شهناز یکی از پر چالش ترین خورهای شهر بندرعباس بوده که با قرار گیری در محله حاشیه نشین و قدیمی بندرعباس همواره شاهد بروز اتفاقاتی در آن هستیم.

,

, ,

در روزهای گذشته فردی 60 ساله بر اثر نبود حفاظ درون خور شهناز سقوط کرده و با تلاش آتش نشانان نجات یافته است اما نبود حفاظ تنها این حادثه را نیافریده بلکه  13دی ماه نیز یک خودروی سواری با سرعت زیاد به درون خور محدوده بلوار شهید رجایی سقوط کرده و حادثه آفریده است.

,

خور شهناز تبدیل به پاتوقی برای کارتن خواب ها و معتادان شده به طوری که تنها مدت کوتاهی مسئولان شهر اقدام به جمع آوری و تار و پود آنها کرده ولی با مرور زمان دوباره آنها به این خورها باز می گردند و  در آنجا اتراق می کنند.

,

خور گورسوزان در میان محله کوی آیت الله غفاری واقع شده که بوی نامطبوع فاضلاب درون آن و دپوی زباله در آن باعث گلایمندی شهروندان این منطقه شده به طوری حشرات و حیوانات موزی به شدت در این منطقه افزایش یافته است.

,

, ,

هتل بین المللی هرمز در همجواری این خور قرار گرفته و مهمانان داخلی و خارجی فراوانی که به این شهر سفر می کنند شاهد وجود زباله و فاضلاب های فراوانی درون این خور هستند که این امر برای شهر بندرعباس زیبنده نیست چرا که چهره ای مخدوش از شهر را برای توریست ها و گردشگران به نمایش می گذارد.

,

با راه اندازی حمل و نقل آبی با استفاده  از خورها در سطح بندرعباس می توان علاوه بر ساماندهی این خور گورسوزان در این آشفته بازار بیکاری می توان جوانان زیادی را اشتغال بخشید اما این حمل و نقل دریایی در این شهر مورد غفلت قرار گرفته و خورها تنها به محلی برای دپوی زباله ها و فاضلاب های شهری تبدیل شده است.

,

در برخی از کشورهای دیگر از وجود خورها در سطح شهر نهایت استفاده را می کنند و با راه اندازی پتانسیل های گردشگری و یا حتی آبزی پروی منبع درآمدی را برای خود ایجاد می کنند در شهر بندرعباس نه تنها از این نعمت استفاده نمی شود بلکه روز به روز وضعیت خورهای بندرعباس اسف بار تر از قبل است.

,

امید است که مسئولان شهر همان طور که سایر مشکلات بندرعباس را در اسرع وقت انجام می دهند مشکلات محله شهناز به ویژه خور آن که محلی برای دپوی زباله ها، مامنی برای معتادها و کارتن خواب ها شده در کمترین زمان به آن رسیدگی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه