اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی:

فروختن دام مولد فروختن سرمایه کشور است

فروختن دام مولد فروختن سرمایه کشور است
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: آمار کشتار دام در 8 ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش پیدا کرده که به قاچاق دام برمی‌گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، زین العابدین جویبان، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی صبح امروز در جلسه هیئت اندیشه‌ورزی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با محوریت بررسی وضعیت دام در خراسان جنوبی، گفت: از چند ماه گذشته شاهد کمبود گوشت قرمز و افزایش قیمت آن در استان هستیم و برای مقابله با پدیده شوم قاچاق دام یک سری برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و آموزشی باید انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی هدف از برگزاری این جلسه را بررسی میزان دام موجود، میزان کشتار و مصرف، میزان ورود و خروج دام و علت آن بیان کرد و گفت: اواخر سال گذشته افزایش قیمت ارز را داشتیم که به دنبال آن قیمت دام نیز افزایش پیدا کرد که در نتیجه به قاچاق دام منجر شد.
,
 
,
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده یک علت آن به توطئه عربستان و علت دیگر آن به بی‌اطلاعی روستائیان به خصوص روستاهای مرزی مربوط می‌شود.
,
 
,
جویبان با بیان این‌که دشمنان می‌خواهند ذخایر استراتژیک ما را کم کنند و دام مولد را را از بین ببرند، تصریح کرد: در حال حاضر دام مولد به کشور وارد می‌شود که این کار یک مُسَکن است و باید چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.
,
 
,
وی افزود: آمار کشتار دام در 8 ماهه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش پیدا کرده که به قاچاق دام برمی‌گردد.
,
 
,
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی به سامانه خرید و فروش دام اشاره کرد و گفت: خرید و فروش دام از طریق این سامانه و با مجوز دامپزشکی باید انجام شود و اگر خارج از این سامانه فروخته شود قاچاق محسوب می‌شود.
,
 
,
جویبان خاطرنشان کرد: در حال حاضر فروختن دام مولد فروختن سرمایه کشور است و یک راهکار آن اطلاع‌رسانی به مرزنشینان است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه