اخبار داغ

واکنش روسیه به فروش پهپاد از سوی ترکیه به اوکراین

واکنش روسیه به فروش پهپاد از سوی ترکیه به اوکراین
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به امضا شدن قرارداد فروش پهپادهای تهاجمی ترکیه به اوکراین، کی یف را درگیر جنگ داخلی توصیف کرد و به صورت غیر مستقیم ترکیه را از چنین اقداماتی برحذر داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ماریا زاخارووا افزود: همکاری دوجانبه نظامی - فنی حق طبیعی کشورهای مستقل است اما در اوکراین ما شاهد بحران داخلی مسلحانه هستیم که در واقع یک جنگ داخلی محسوب می‌شود.وی ادامه داد: بحران داخلی در اوکراین ابعاد بین المللی پیدا کرده است چرا که بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین المللی به واسطه‌ای برای حل و فصل بحران تبدیل شده اند. به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه، فروش سلاح به کی یف نباید تبدیل به عاملی برای تشدید بحران داخلی در اوکراین تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
گفتنی است، پترو پروشنکو رئیس جمهوری اوکراین روز شنبه در حساب کاربری خود در فیس بوک بدون قید تعداد و ارزش پهپادهایی که از ترکیه خریداری می‌کند، خاطرنشان کرد: همان گونه که با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه توافق شد، قرارداد خرید پهپادهای تهاجمی از نوع Bayraktar TB2 با این کشور امضا شد.وی افزود: این پهپادها به فناوری‌های پیشرفته مجهز شده اند و می‌توانند موشک‌هایی برای نابودی نفربرهای زرهی و زیرساخت‌های مختلف و نیز اهداف دریایی حمل کنند.
,
 
,
رئیس جمهوری اوکراین در ادامه نوشت: این قرارداد را شرکت «اوکراسپتس اکسپرت» زیرمجموعه شرکت دولتی تسلیحاتی «اوکرآبارون پروم» با شرکت ترکیه‌ای «بایکار ماکینا» در چارچوب توسعه همکاری‌های فنی - نظامی میان اوکراین و ترکیه امضا کرده است.اوکراین با ترکیه همکاری نزدیک دارد و دو کشور در عرصه‌های مختلف همکاریهای خود را توسعه می‌دهند.
,
 
,
ترکیه از مخالفان الحاق کریمه به روسیه است و آنکارا این شبه جزیره را همچنان بخشی از قلمرو اوکراین می‌داند.همسایه ایران در شمال غرب کشورمان، روابط تنگاتنگی نیز با روسیه دارد و از جمله شرکای اصلی روسیه در حوزه اقتصادی است ضمن اینکه با مسکو و تهران ائتلاف سه جانبه ای برای حل و فصل بحران سوریه ایجاد کرده است که به روند صلح آستانه مشهور است؛ ائتلافی که به گواه کارشناسان موفقترین نمونه همکاری بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه از آغاز جنگ هشت ساله تا امروز به حساب می‌آید.
,
 
,
منبع: ایرنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه